autoweb.cz > sportovní vozy > SRT Viper trápí prodeje, automobilka omezuje výrobu
SRT Viper trápí prodeje, automobilka omezuje výrobu
Americká Zmije není tak populární, jak se předpokládalo. Na základě nižší poptávky muselo nevyhnutelně dojít k omezení výroby, takže z výrobní linky teď sjíždí o třetinu méně Viperů, než bylo plánováno. V absolutních číslech se na svět dostane každý den přibližně šest aut namísto devíti.
Ani dřívější prodeje se však rozhodně nedají považovat za ideální, původně měl Chrysler v plánu vyrábět 2000 aut ročně, za posledních osm měsíců ale svého majitele našlo jen 426 kusů, dalších 565 aut čeká na své zákazníky u dealerů.
Co za tímto nezdarem stojí? Je to pouhá teorie, ale máme za to, že dost možná je jednou z hlavních příčin nová Corvette C7. Chevrolet prodává nový Stingray za méně než polovinu, konkrétně s cenami od 51 tisíc dolarů, přitom se ale ve srovnávacích testech ukazuje, že vůz od GM není ani zdaleka o polovinu pomalejší. A to bychom neměli zapomínat, že jde o základní model.
Lidé z automobilky nicméně dál zůstávají optimisticky naladěni do příštího jara, kdy by se společně s lepším počasím měly prodeje vystřelit vzhůru. Další příležitost, jak zabodovat u nerozhodnutých klientů, vidí automobilka v pořádných testovacích jízdách. Tvrdí totiž, že časy nového Viperu na okruzích jsou s Corvette srovnatelné proto, že řidiči v SRT neumí z vozů vyždímat jejich plný potenciál. Do budoucna by proto měli přímo lidé z SRT navštívit dealerství a ukázat zákazníkům skutečné schopnosti auta.
A ty rozhodně stojí za to, pod kapotou se ukrývá vidlicový desetiválec o objemu 8,4 litru naladěný na 650 koní a 810 Nm. Základní cena přitom startuje na částce 102 485 dolarů, tedy necelé dva miliony korun, součástí ceny je přitom i trénink na závodním okruhu. Nás napadá ještě jedna varianta, jak zlepšit mrzké prodeje – co takhle začít dovážet i do Evropy?