SRT Viper Time Attack přiostřuje souboj

Když stará Vette vyprášila kožich novému SRT Viperu, asi nikdo nečekal, že po pár měsících přijde speciální okruhová edice Time Attack.

Za velkou louží se vyostřuje souboj, který vznikl jedním docela banálním srovnávacím testem na okruhu Laguna Seca. Partička novinářů z magazínu Motor Trend proti sobě postavila nový SRT Viper GTS a poslední generaci Chevrolet Corvette (v té době šlo ještě o šestou generaci) v té nejsilnější specifikaci ZR1 s kompresorem přeplňovaným osmiválcem.

Proti sobě tedy stál SRT Viper s atmosférickým desetiválcem s objemem 8,4 litru, který na zadní kola posílal 649 koní při 6200 otáčkách a 813 Nm při 5000 ot./min. A proti němu Corvette ZR1 s vidlicovým osmiválcem LS9 o objemu 6,2 litru a kompresorem Eaton. S jeho přičiněním přicházel největší točivý moment 819 Nm už při 3800 ot./min, výkon 647 koní vrcholil při 6200 otáčkách. Čísla jsou to téměř na chlup stejná, ale každá automobilka se k nim dostala trochu jiným způsobem.

DOPORUČUJEME: Jak si užít (a přežít) okruhový den – Kapitola I.Aby je nikdo nemohl obvinit z neumětelství, posadili za volant závodníka Randyho Pobsta. Jak duel dopadl si nejspíš zvládnete odvodit sami, když tu před námi stojí okruhová verze SRT Viperu s přídomkem Time Attack. Rozpoznávacím znamením je nejen zářivý oranžový lak Crusher Orange, ale i karbonové lízátko a nastavitelné karbonové křídlo. To nejdůležitější ale pochopitelně najdete až v útrobách auta.

DOPORUČUJEME: Legendy minulosti – Dodge Viper

Výkon se však nezměnil, to ostatně nebyl hlavní důvod, proč Viper na Vette nestačil. Dostal tužší tlumiče Bilstein Damptronic, jiné pružiny i stabilizátory. Velkou roli hrála u okruhové verze i neodpružená hmotnost a právě z toho důvodu dostal Viper lehké disky Sidewinder II obuté do pneumatik Pirelli P Zero Corsa.

Na autě najdeme i nový brzdový systém od firmy Brembo, který by měl lépe odolávat vyšším teplotám, zároveň by se brzdy neměly přehřívat. Nebo aspoň ne v takové míře. Další snižování hmotnosti už bylo spíše symbolické, původní motorová rozpěra byla z hliníku, u okruhové verze je z karbonu, pár gramů ubrala i loga, která jsou na autě už jen ve formě samolepek.

20.3.2013 4:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist