Sníh a led na střeše auta? Pokuta hrozí u nás i v zahraničí.
poradna
Je to více než pouhý nešvar, jde o zdraví a životy ohrožující nedbalost, které může zapříčinit velmi dramatické dopravní situace. A také přivodit řidiči vysoké finanční postihy.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
poradna
Je to více než pouhý nešvar, jde o zdraví a životy ohrožující nedbalost, které může zapříčinit velmi dramatické dopravní situace. A také přivodit řidiči vysoké finanční postihy.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Všiml si někdo, že v ČR je pokuta prakticky vyšší než v Německu, nemluvě o buzeračním charakteru zdejších sankcí 🙁
Pokuta, body, tresty, zastrašování a vyhrožování, to jediné co v našem státě funguje dokonale. Ale ptá se někdo vůbec na to kdo ohrožuje koho a jak moc. Nezlobte se na mě, ale na osobáku sníh jde sundat celkem dobře a stejně to lidé nedělají, proč? Pohodlnost, lenost. Trocha sněhu no co, ale pokud jedu 70 tak je za mnou bílá tma, tím ohrožuju druhé za mnou, a sebe pak taky, protože co nesfoukne vítr tak teplem odtaje a při zabrždění to mám na čelním skle, tím ohrožuju zase sebe. Ale co takové kamiony, zrovna včera jeden takový s 30cm čepici jel proti mě, nebylo vidět 100m za něho, ani v jednom pruhu.
Takového bez pardonu pokutovat, to ano, ale kde je chyba, proč vůbec takový vyjede a vědomě navíc když tu 7 dní nesněžilo, na to se vymluvit nedá. Pomoc jednoduchá, budeme hold muset vychovávat jeden druhého.
Nejsem řidič kamionu ale může mne někdo říct jak má řidič kamionu odstranit sníh z návěsu tak aby neporušil bezpečnost práce víš proč ve výškách když u nás v Čr není jediná rampa k tomu určená nemluvě o situaci kdy má řidič povinen přestávku a padá sníh
Prosím pěkně, mohl by mi (nám) autor sdělit, z jakého zákonného ustanovení čerpá informaci, že za „čepici sněhu na střeše“ hrozí pokuta? Zajímal by mě přesně bod (písmeno), který na tuto povinnost odkazuje. Písmena i) a j) bodu 2 §5 to rozhodně nejsou. Děkuji
Tak nevím , ale posledních sedm dní bez sněžení je velký nesmysl … Na střeše návěsu se tvoří námraza . aniž sněží , stačí vlhkost vzduchu přes den , v noci mráz a problém je tady . Střecha chladírenského návěsu je hladká , plastová , nebezpečná je samotná chůze ve čtyřech metrech bez zábradlí , natož nějaká činnost s hrablem . A pohyb na střeše plachtového návěsu je asi nesmysl . Také ne vždy jde námraza odstranit nějakým boucháním zevnitř návěsu , vysoký náklad , plomba atd . Viděl jsem jednu rampu v Rakousku , návěs přijede z boku a řidič nějakým hrablem čistí střechu , ale zcela ideální to také není , asi se neobsáhne celá střecha , navíc i tyto rampy jsou i v Rakousku dost vyjímečné , určitě nejsou na každém druhém parkovišti . Každopádně odstranění sněhu z osobáku a kamionu jsou dvě zcela odlišné věci , u malého auta riskuji max sníh na kalhotech . Každopádně toto je problém a nevím , jestli nějaké sankce toto odstraní . Dnes ráno sníh z kamionu , uberu , nechám mezeru a chvilku počkám , až z něj sníh odlétne . Nebo se za něj přilepím a čekám , co z něj na mě spadne , abych mohl potom nadávat …
No a co, že stát nevybudoval rampy. To je věc dopravců, aby si zajišťování povinností (neohrožovat, neomezovat ostatní účastníky) splnili sami.
Copak stát taky kupuje zemědělcům lopaty a košťata, aby mohli uklízet bahno ze silnice ?
Copak stát taky musí budovat WC a odpočívadla aby mohli řidiiči dodržovat povinné přestávky?
Copak stát musí provozovat dostatečnou síť pneuservisů a autoservisů, aby kamiony byly v dobrém technickém stavu ?
Nemusí a je to správné. S rampami je to to samé.
to je dobře. Na dopravce totiž nic jinýho než sankce neplatí. Prostě jen přes prachy – dokud porušování zákonů bude levnější než jejich dodržování, situace se nikdy nezlepší. A je úplně jedno, zda je to přetěžování kamionů, nedodržování přestávek, šrot stav kamionů nebo led a sníh padající ze soupravy
to je problém řidiče a dopravce, aby souprava byla v takovém stavu, aby nehrožovala ostatní. Dle tvé logiky by taky nemusel řidič např. mít povinnost kurtovat náklad, neboť není proškolen k práci na nákladu, takže může jezdit bez upevněného nákladu ?
Není nejmenší důvod, aby stát řešil povinnosti místo těch, kterých se povinnosti týkají