Sledujte vzácné záběry z testování prototypů Bugatti EB110

V době, kdy se mohou všichni zjevit z Veyronů a Chironů, se objevují úžasné snímky ze zkoušek jejich předchůdce

Devadesátá léta. Pro Bugatti byla érou, kdy slavnou automobilku vlastnil italský podnikatel Romano Artioli. Který ji dovedl k bankrotu v roce 1995, ale v roce 1991 vypadala situace velmi optimisticky, protože na trh přišel model EB110, poháněný tříapůllitrovým dvanáctiválcem, přeplňovaným čtyřmi turby. Na svou dobu disponovalo auto s pohonem všech kol ohromujícím výkonem 560 koní, karbonovým šasi a maximální rychlostí 343 km/h. Rok po premiéře se objevila verze Supersport s výkonem 612 koní, která zvládala až 348 km/h a zrychlení na stovku za 3,2 sekundy. Vyrobeno bylo pouhých 139 kusů a nejslavnějším majitelem byl Michael Schumacher, který vlastnil exemplář ve výrazné žluté barvě. Nyní se objevila páska se záznamem zkoušek prototypů na kluzkém povrchu – skutečně páska, protože se zdá, že jde o přepis z VHS kazety (pro mladší ročníky, to byla plastová krabička s černým hadem, ze kterého po vložení do tzv. „videa“ lezly pohyblivé obrázky.) Je vidět, že testy milionových supersportů tenkrát probíhaly velmi punkově, ne v laboratořích a na počítačích, jak je tomu dnes. Podívejte se a žasněte, jak vznikalo jedno z nejrychlejších aut své doby.

27.7.2017 8:32

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist