Škoda Yeti RS: kladivo na Cayenne

Nabídka sportovních Škodovek se brzy rozroste o první sportovní SUV v historii značky.

Již na sklonku letošního roku rozšíří mladoboleslavská Škoda Auto svoji modelovou řadu o vůz Yeti RS. „Jedná se o vzrušující crossover mezi praktickým SUV a nefalšovaným sportovním automobilem,“ prozradil nám zdroj z Česany (vývojové oddělení Škoda Auto v Mladé Boleslavi).

Automobilka chce touto novinkou nabídnout cenově výhodnou alternativu k vozům jako Porsche Cayenne GTS nebo připravované BMW X6 M. Technické podrobnosti jsou dosud přísně tajné, ale citovaný zdroj naznačil, že můžeme očekávat tužší odpružení, kontrastní lakování střechy a také interiér inspirovaný konceptem Fabia Sport z letošní Ženevy.

Koncern opět hází Škodovce klacky pod nohy
Podvozek bude s mírnými úpravami převzat ze sportovního automobilu Octavia RS. Podle našeho zdroje si ale Yeti zachová původní světlou výšku. „Ukázalo se totiž, že prototypy zajíždějí na Nürburgring Nordschleife časy pod dvanáct minut. Lidé z vedení Audi si stěžovali u Ferdy, protože se báli, že Yeti RS by mohl sesadit ingolstadtskou Q5 z pozice nejsportovnějšího SUV na trhu,“ tvrdí náš zdroj. (Přezdívkou ‚Ferda‘ častují zaměstnanci skupiny Volkswagen Ferdinanda Piecha, šedou eminenci konglomerátu VW-Porsche.)

Škoda Yeti I fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda Yeti I 1 fotogalerie

Místo dosahování rekordních časů na uzavřených tratích se proto Škoda Yeti RS zaměří na zprostředkování sportovních zážitků jak na silnici, tak v terénu. Pod kapotou bude pracovat výlučně vznětový agregát 2.0 TDI CR, naladěný na výkon 147 kW (200 koní). „Průběh výkonu a točivého momentu vznětového motoru je pro sportovní jízdu mnohem vhodnější, jak dokazuje i příklad vozu Fabia RS nebo vítězného Audi R10 z Le Mans,“ říká náš zdroj. „Zkoušeli jsme i prototypy s motorem 2.0 TFSI, ale ten jsme zavrhli, protože se musí hodně vytáčet a nenabízí takový příval točivého momentu ve středních otáčkách, kde je ho při sportovním stylu jízdy nejvíce zapotřebí.“

Sportovní trakce
Poháněna budou samozřejmě všechna čtyři kola. Jak vyplynulo z odborné diskuze pod naším článkem o Fordu Focus RS, bez čtyřkolky nelze takový výkon efektivně přenést. Samozřejmě nesmí jít o méněcenný Haldex. Model RS proto jako jediný z celé řady Yeti dostane mechanický mezinápravový diferenciál s pevným rozdělením točivého momentu v poměru 75:25 ve prospěch přední nápravy. „Jedině s tímto řešením jsme při testech dosáhli požadované stability ve fázi nájezdu do zatáčky; ostatní systémy znervózňovaly testovací řidiče přílišnou tendencí k náhlé změně směru,“ poodkryl náš zdroj technické zákulisí vývoje.

Škoda Yeti RS zažije svoji světovou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu, prodej bude zahájen v listopadu 2009. Bohatá sériová výbava má obsahovat kromě jiného volant, stahování předních oken a takzvané duální světlomety s možností přepínání tlumených a dálkových světel přímo z kabiny. V rámci příplatkové výbavy bude možno pořídit třeba rádio, kryt zavazadlového prostoru anebo nový PD Kit pro ještě sportovnější projev.

autoweb.cz

1.4.2009 5:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist