Škoda Yeti (2014) po modernizaci: kompletní představení

Navzdory docela zásadní změně designu je facelift crossoveru Yeti jeden z těch běžnějších, pár věcí se však přeci jen mění. Projděte si jej s námi bod po bodu.

Ač v souvislosti se včerejším únikem prvních fotografií vznikly jisté pochybnosti o jejich autenticitě, dnešní oficiální tisková zpráva automobilky Škoda – doplněna kromě jiného těmi samými záběry – je důkazem, který lze jen těžko rozporovat. Mladoboleslavská značka zkrátka neuhlídala fotky, dnes však předčasná data doplnila a my vám tak můžeme nabídnout vše pohromadě ještě jednou.

Předně nutno říci, že Škoda představila ne jeden, ale rovnou dvojici modelů odlišujících se v nepatrných detailech – jde o standardní, více však „městský typ“ Yeti (auto v bílém laku) a poněkud drsněji se tvářící variantu Yeti Outdoor. Ta je podle výrobce vhodná „pro výlety, které mohou vést i mimo silnice“.

Popisovat rozdíly snad ani není nutné, jiné provedení nárazníků, bočních lišt a prahů, či třeba stříbrně lakované kryty vnějších zpětných zrcátek jistě rozpoznáte i sami. O zmizení původních kulatých mlhovek na přídi jsme si něco napsali už včera, dnes proto pouze doplníme, že Yeti bude možné za příplatek dovybavit bi-xenonovými světly s integrovanými pásy LED.Záď auta najela rovněž na stylistický směr ohraničený předchozími novými modely, takže jsou zde světla popisovaná jako ty, co „ve tmě svítí ve tvaru písmen C“ a nechybí ani tzv. „kubistické trojúhelníkové prvky“ ve spodní části víka zavazadlového prostoru, o jejichž funkci se však dá úspěšně pochybovat.

Škoda Yeti I fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda Yeti I 1 fotogalerie

Jen pro pořádek – dosavadní nabídka kol byla rozšířena o čtyři nové typy hliníkových kol a rozšířena byla rovněž paleta laků. Nově jsou k mání také odstíny bílá Moon, zelená Jungle, šedá Metal a hnědá Magnetic, ačkoli tedy poslední ze jmenovaných bude k dispozici výlučně pro nejvyšší výbavu Laurin & Klement.

Přepracování se pochopitelně nevyhnul ani interiér. V seznamu novinek je až sedm různých typů tříramenných volantů, nové čalounění či dekorační lišty, k těm důležitějším pak patří zadní parkovací kamera anebo rovnou asistent automatického parkování, jehož funkci snad není nutné rozebírat. K dalším prvkům, které dosud pro Yeti k dispozici nebyly, je systém „bezklíčového“ odemykání a startování.

Ani tentokrát si Škoda neodpustila různé „chytré prvky“ jako jsou třeba oboustranné koberce, svítilna LED v zavazadlovém prostoru, držák reflexní vesty pod sedadlem či odpadkový koš ve dveřích. Jak moc jsou podobné drobnosti pro vás simply clever, necháme na vašem posouzení.

Škoda Yeti si po mezigenerační modernizaci ponechává sedm pohonných jednotek s výkonovým rozpětím od 105 do 170 koní a podle konkrétního motoru má poháněná přední či všechna čtyři kola. Ve verzi GreenLine s dieselovou šestnáctistovkou o výkonu 105 koní Škoda slibuje spotřebu 4,6 litru na 100 km a ten samý motor v běžné verzi bude možné objednat také se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Jak bylo zřejmé, oficiální veřejná premiéra Škody Yeti po faceliftu proběhne na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu, nicméně očekáváme, že by ceny mohly být zveřejněny v jistém časovém předstihu. Stane-li se tak, ozveme se.

14.8.2013 10:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist