Škoda Superb – první jízda

50 fotografiíŠkoda Superb

Tohle bude pro škodovku hodně důležité auto. Povedlo se, nebo má své nedostatky?

Diskuze

46 komentářů

    kolis

    Chtelo by to testove video…

    bořek

    Ne, chtělo by to levnější benzín

    Hitman

    Souhlas s oběma :D.

    BC

    Škoda upravila ceny, Superb začíná pod 600 000,-

    Skálík86

    Zajimalo by me jakou bude mit realnou spotrebu ta 1,4TSI, predpokladam, ze nebude o moc mensi nez u moji 18 let stary 3,8 to je cca 11,5 na dlouhejch trasach po okresce cca 10

    S takhle malim motorem do takovyho "velkyho" auta se myslim malinko zblaznili

    marcus

    jeste by tam mohli zacit davat 2.0TFSI jako takovej mezistupen mezi 1.8TSI a 3.6FSI… 100 konovej rozdil mezi tema dvouma mi prijde uz docela hodne, bud si clovek musi vybrat normalni motor(1.8TSI), anebo palbu(ta 3.6)… to je rozhodne skoda.

    a takovy 3.0TDI by taky neuskodilo. 170 koni v novy 2.0TDI CR je prijemnejch ale 230 je trochu jinde a kroutak se rovnat neda uz vubec. navic by ta dieselova 3.0 byla takovej protipol ty 3.6FSI, docela by se mi tam ten motor k superbu hodil

    Michal

    No tak ten 3.0 TDI alebo 2,7TDI by sa tam veru hodil 🙂 Bol by takym medzistupnom v porovnani s 3,6 FSI. Ale myslim si, ze keby si tam daval 3,0 TDI a pohon 4×4 tak by to uskodilo asi celemu koncernu a hlavne VW, pretoze by si asi kopa kopa ludi kupila vacsieho superba s 3,0 TDI a 4×4 ako neakeho Passata a to asi koncern nechce, tak to tam zatial asi neplanuju dat…Teda ja si to myslim,neviem ako vy ale keby tam ten 3,0 TDI bol asi by ich behalo dost po cestach…

    Franta

    Superb má všechny motory uložené napříč. Motor 3.0 TDi (A6, A4, VW tuareg,…) se napříč prostě nevejde. Je určen pouze pro umístění podél. Takže se ho ve Škodovce asi nikdy nedočkáme.

    Další "silná" varianta turbodieselu by mohla být s motorem 2.0 CR se dvěma turby. Má mít kolem 207 PS a točivý moment kolem 350 – 400 Nm. Ale nejdříve má tento motor namířeno do Audi TT DDT, A4, a od podzimu prý do faceliftované A6. A pak přijde nařadu lidový vůz pro nelidové manažery. A pak uvidíme.

    Když tak na očním…

    Vose

    Jenom takový technický dotaz? 3.0 TDi se tam nevleze? A 3.6 benzín ano?

    Spíše si myslím, že je to politika VW. Tak jak bylo uvedeno v předchozích příspěvcích.

    marcus

    taky me to prijde ponekud zvlastni ze se tam 3.6FSI vejde a 3.0TDI ne.. kdyz uz se vejde do prcka A4 tak do Superba musi vlizt uzplne sam 🙂 alespon tu 2.0TDI CR dvojite foukanou no a ohledne toho ze by tech 3.0TDI Superbu jezdilo zrejme opravdu hodne se take priklanim. a 2.0TFSI taky chcemee, prosim prosiim

    Kyle

    Ta TT je vážně značená DDT? Já seru smíchy, když si vzpomenu, jak babi s tím kdysi zasejpala slepice proti čmelíkům :-))))))

    Franta

    Tak ten 3.0 TDi se tam fakt nevejde, je to tak. Je konstruovaný pro uložení ve voze podél – to je hlavní důvod. Je stavebně prostě moc dlouhý a napříč se nevejde. (proto Volvo vyvíjelo svůj 2,5 turbodiesel – pětihrnek,aby se vešel napříč do volva 60,70,80,90,…a do krabice vod bot, žejo).

    A motor benzin od VW s objemem 3,6 je zase konstruován pro uložení napříč – hlavně pro Passata – žejo. Kdyby se 3.0 Tdi vešel napříč do Passata už dávno by tam byl! Pan Piech by ho tam narval za každou cenu. Ale točivý moment 500 Nm toho třílitru zase nesnese ten haldex, tak si nevybereš. Holt třílitr v ropáku jedině quattrem a v audyně. A to je dobrá volba! Fakt moc dobrá.

    Mno a ta Audyna TT DDT – to byl fórek – nevím jak se to tétéčko bude jmenovat, ale DDT by šlo, né?

    Hale kvůli tomu DDT si to snad koupim, 207 koní, z nuly na sto za 6,1 sec, a spotřeba do 5 litrů na sto. (klidný jízdy, pochopitelně). Je to lehký, seriově ten haldex, je to nízký,dobrá aerodynamika,ftý modrý je to docela hezký, a s pěknou společnicí co bude číst itinerář by to šlo,

    a když za to vemeš tak to frčí…a pěkně vrčí. Spolujezdkyně.

    Nekup to – po slevě za melouna.

    Charger

    Dobrá volba? vtipálku:-D

    Jindřich

    Jo, on ten motor není moc velkej. Ale s tím autem mít problém nebude! A jeho výhoda (obecně všech maloobjemových motorů) je v to, že se s ním DÁ jezdit úsporně. Spotřeba nejvíce roste s objemem. Aby splnili limity C02, musejí mít ty motory v laboratorních podmínkách prostě malou spotřebu. Další věc je, jakou spotřebu to auto má v reálu. Ale jak jsem řekl, dá se s tímto motorem jezdit úsporně 🙂

    Franta

    Ano, to je pravda. Problém je, že tyto vozy budou většinou služební, a v práci všichni spěchají…aby byli dříve doma. Tak to budou točit a točit až do úplnýho přetočení…

    Osobně mám s tímto motorem jiný problém: nízká kvalita našich mechaniků a techniků v servisech. Proti tomu opravdu komplikovaný motor…. Až se něco vysype (jako že se dycky něco vysype) nechtěl bych být u toho. Myslím, že nebude mnoho servisů, které budou schopny tento motor opravit.

    Ale pokrok nezastavíš!

    Zastaví se sám.

    U krajnice.

    Neri

    Spíš objem ničím nenahradíš. Samý TURBA jen, aby se to nevimstilo.

    Bloody Cardinal

    1969 Dodge Charger R/T 7.2L V8…

    Ano, objem ničím nenahradíš.

    Franta

    Uvedl bych i jiný příklad , že objem ničím nenahradíš. Ale toto je motoristický web.

    Ale stejně objem ničím nenahradíš!

    Nikdy

    Jindřich

    Objem nahradíš vyšším tlakem. Toť vše 🙂

    V podstatě jde o jednu věc, nechci říkat mýtus.

    Ty motory s obrovským objemem baštily skoro všechno. Prostě si poradili s palivem o nižším oktanových číslem. Maloobjemové jednotky s přeplňováním mají tu nevýhodu, že potřebují ke správné funkci palivo s naprostým minimem 95 oktanů. Výrobci doporučují natural 98. Jakmile si natankujeme horší palivo, řídící jednotka motoru se přepne do nouzového režimu a motor klape jako diesel pumpe. Žádná úprava předstihu nepomůže, už není kam jít.

    Tohle bych viděl jako největší problém obecně přeplňovaných benzinových motorů. A čím víc přepňovaný (budoucnost), tím víc náchylný na kvalitu paliva.

    JB

    1.4 TSI má jen turbo.

    dfd

    a kompresor

    VitaP

    U některých fotografií, přemýšlím, co chtěl vlastně fotograf podtrhnout. Zda krásnou oblohu a nebo to měl být ten tmavý flek Superb?

    Honza Z.

    Naopak, fotky jsou super. Nejsou to takové ty plytké fotky typu auto zepředu, auto z boku, ale jsou to fotky focené srdcem. A to se mi na autowebu líbí, jen tak dál :o)

    Carl

    se koukni ke konkurenci, jak mají vypadat fotky z rakouska 🙂

    Yuri

    Jsem sám komu to auto připadá po desingové stránce prostě a jednoduše hnusné?

    Bloody Cardinal

    Zadní světla jsou obšlehnuté od Jagu XF, což ale není chyba, protože XF je nádherné auto, a nová Mazda 6 má zadní světla taky podle nové Imprezy.

    Superb je dlouhý jak čtrnáct dnů a takový roztrhaný po designové stránce, ne že by nebyl pěkný, ale už z něho nemám ten dojem třech linek z profilu (spodní hrana dveří, kapota-kufr a střecha), který mám třeba z A6 nebo A8.

    Pepa Sandburg

    Jsi opravdu sám,podle mě má tohle auto svoje mouchy ale hnusný neni..

    Jole

    Ten zdek je fakt hnusnej dost pripomina Lagunu a z boku zas Fabii sedan….

    Asi bych sel radsi do Mondea

    marcus

    jojo, Mondeo je Mondeo…:-) v rodine mame uz ctrvte, na fordy nedam dopustit, ale novy Superb se mi vazne docela zacina libit

    boha

    nevim co se vam libi na mondeu nevi jestli ma byt nemec nebo korejec a ten interier to je fakt smeska hlinik na drevenem podkladu je uzasny

    Franta

    Hale, fotka je jen fotka. Až toho superba uvidíš v reálu, bude to trochu jiný.

    Ale hlavní co od auta chci, aby se to nesypalo, aby to valilo, aby s tim nebyl problém. A pak i malé designové chybičky prominu.

    aston

    Ja v tom jednoznacne vidim Renault Safrane po facelifte. Ono kazdy ma iny vkus, ale na tak velke auto ked obmedzili priestor vpredu ako v starom Superbe, tak zas bude 99 % majitelov vozit natesnanych vpredu par kubikov vzduchu navyse. Sice Skoda by to rada videla ako sofersku limuzinu, ale to je len zbozne prianie….

    Na druhej strane radsej tak, ako ho maju zrusit, lebo lezie Prasatu do zeli 🙂

    N95

    Kámo, presne tak. predok je v poho, interiér aj motory tieť, no proste všetko až na ten zadok.

    S tym prirovnanim k Fabii sedan uplne suhlasim.

    To je hanba v oblasti designu.

    Pepa Sandburg

    prdlajz hanba,jen je těžký vytvářet nějaký extra kompilace když jde na vývoj z volkswagenu na vývoj novejch škodovek míň peněz než dává náš oblíbenec VW na vývoj jinak extra prodělečného Seatu (to je opravdu ostuda,že VW povoluje škodovkám mnohem míň než seatům..pravda mě to připomíná renault ale hnusný mě to nepřijde jen obyčejný,ale co čekat za tu cenu..

    sparco

    jj…posrany vw…hlavna vec ze fabiu museli postavit na starej platforme ale simsalabim…ibiza je uz na novej platforme…fakt super strategia

    javor

    Tak vám nevím. Uvažoval jsem o něm, líbil se mi, na výstavě v Praze v reálu dokonce víc než na fotkách. Interiér ušel, i když v Mondeu se mi to líbilo víc… Ale jakmile jsem si sednul na zadní sedačky, veškeré nadšení opadlo. Abych u auta takového typu dřel hlavou o střechu, tak to je opravdu silná káva… A nic na tom nemění to, že to bylo "pouze" na zadních sedačkách. A nic na tom nemění ani to, že bylo vzadu dost místa na nohy.. Prostě když jsem si sedl klasicky a opřel se o sedačku, dřel jsem hlavou o střechu… stejně jako můj kámoš… Tak jsme se na sebe jen tak podívali… Co na to říkáte? Není to trochu drsný? V ostatních autech (Fort, Subaru) vše ok… Chtěl jsem ho, ale tohle mi přijde jako nepřijatelné…

    Pepa Sandburg

    Proč,mě to nepřijde ani trochu,místa tam je spousta jak pro hlavu tak i pro jiné tělesné partie,snad krom onoho dementně umístěného zapalování..Jinak je to ve všech směrech skvělé auto,které má samo sebou svoje mouchy..A pokud neměříte 2metry a více nemělo by to být problém,mimo to myslím že stejně budete vždy sedět v předu na místě řidiče..a vzadu se povezou měnší lidé (optimálně děti když jde o rodinu)..A opravdu výška nad dva metry je spíše výjmečná (i u dospělých lidí)..Já osobně s tím nemám problém a to z toho důvodu že jsem mezi dospěláky spíše skrček ono 172cm opravdu není moc 😀

    Honza

    Panove Koubku a Cervenko, Vase clanky si vzdy rad prectu. Ocenuji jejich originalitu, nadhled a vtip. Nesmi se vsak jednat o testy Skodovky nebo Ford. Tyto clanky totiz nema cenu vubec cist. Dopredu je mi jasne co tam bude.

    FORD

    – uzasne naladeny podvozek, skvele komunikativni rizeni, hnusne plasty a kvalitu zpracovani interieru vzdy prehlednete, takze jde o dokonale auto

    SKODA

    – hrozne naftove motory, vysoka cena, kvalita interieru a plasty o kterych se Fordu ani nezda berete jako samozrejmost…

    Proste Skoda vzdy spatne, Ford vzdy dobre. Neni uz Vam to trapne? To Vam PR Fordu tolik plati?

    Raydowe

    ach jo, este kolko krat to skopirujes.

    Keby si bol objektivny a fordy naozaj skusil, tak prides na to, ze maju naozaj jedny z najlepsie naladenych podvozkov. Uz mala fiesta moc konkurentov na podvozok nema. Docitas sa to vsade. Forda nemam, ale s recenzentami uplne suhlasim. To ze niektore fordy posobia z vnutra lacnejsim dojmom je tiez pravda, ale uz sa to hodne zlepuje. Zatial som nevital na tomto webe recenziu, z ktorej by som mal dojem zaujatosti. az na porovnanie 5 malych aut ako konkurentov fabie. ten clanok bol zvlastny.

    A6

    Nechápem prečo každý ospevuje mondeo. Design je oničom. Viezol som sa v ňom a vážne nič moc.

    Priemerné auto s mizerným designom.

    Nakoniec ford nikdy nevedel postaviť pekné auto

    Raydowe

    nevsimol som si, ze by niekto ospevoval desing.. ten fakt este ma k dokonalosti daleko. ci uz z vonku alebo z vnutra. ale desing nejazdi zejo..

    mata

    Nejlepší je MAZDA 6!!!

    mata

    M6 je kvalitní auto a hlavně pěkné-nemyslíte?

    j.boyle

    Myslim ze ses vymastenej…

    P.

    Nevím,kde vzal autor informaci o tom,že v nejlevnější motorizaci a výbavě Superb stojí 619.000,-,když doopravdy stojí 599.000,-Kč [pravděpodobně nezaregistroval to,že (asi) ÚOHS a "ještě někdo" (už si přesně nepamatuji,kdo) chtěli Škodu hnát před soud,protože v ČR prodávají auta o mnoho dráže /někdy i řádově/,než v zahraničí(dle informací z médií), a aby se škoda soudu vyhnula,tak mírně snížila ceníkové ceny svých aut-u Superbu právě o těch 20.000,-(i když v praxi se sleva pro zákazníka v podstatě zatím nezměnila-řádově možná o několik málo tisíc),protože o slevu od výrobce (např. u Octavie II zpravidla okolo 35.000,-+ nějaká výbava navíc zdarma-celkem teoreticky tedy tak o 50.000-60.000,-)prodejci snížili svoje slevy (jestli po dohodě se ŠKodou auto-to nevím,ale podle vyjádření jednoho prodejce ano-Škoda prý jim snížila limit pro maximální možnou poskytnutelnou slevu-ale jestli je to pravda-???].Takové nečisté hry a dezinformace "miluji" :-)).Nedávno jsem četl v Blesku od nějakého mantáka článek o Fiatu Linea a byly tam takové nesmysly,že mě málem omývali.No nic-to jen tak na okraj-obrázek ať si udělá každý sám.

    P.

    Tak teď jsem si všiml,že článek byl napsán už v květnu-nevím,jestli už tehdy ŠKoda provedla ty slevy na Superb-pokud ne,tak ta informace v článku byla v tom čase,kdy byl článek psán,správná (na ostatní "Škodovky" byly ceny sníženy myslím od 1.6.).

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist