Škoda Superb – pohled dovnitř… a pod kapotu

Proč Škodovka opět dostala zastaralé motory TDI?!

Škoda Auto poprvé utrousila také první snímek interiéru nové generace své vlajkové lodi – a přidala k němu informace o pohonných jednotkách.

O tom, jak interiér vypadá, si jistě uděláte obrázek sami z jediné dostupné fotografie, takže vám ji nebudeme zdlouhavě popisovat. Raději se pojďme podívat na paletu pohonných jednotek, která přináší milá i méně milá překvapení.

Nová Škoda Superb bude k dostání se šesti různými motory, přičemž benzín i nafta si tento počet mezi sebe rozdělily na spravedlivou polovinu.

Škoda Superb 1.4 TSI
Vzhledem k tomu, že Superb by se rád viděl ve vyšší střední třídě, je poněkud překvapivé nasazení motoru 1.4 TSI. Můžeme-li však soudit podle našich zkušeností s jinými koncernovými auty, je přeplňovaná čtrnáctistovka extrémně povedený motor a nemusel by být pro ostudu ani ve velkém sedanu.

Škoda Superb II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda superb II 2 fotogalerie

Škoda Superb 1.4 TSI má výkon 92 kW/125 koní v 5000 ot./min. a točivý moment 200 Nm od 1500 do 4000 ot./min. Škodovka slibuje akceleraci 0-100 km/h za 10,5 s a nejvyšší rychlost 201 km/h při kombinované spotřebě 6,6 l/100 km.

Škoda Superb 1.8 TSI
Trochu věštíme, ale zdá se nám, že tohle by mohl být ten nejpříjemnější motor pro nový Superb. Aspoň v Octavii na nás udělal dojem, což se benzínovým agregátům VW Group většinou moc nedaří. V Superbu dává 118 kW/160 koní v rozsahu 4500-6200 ot./min., točivý moment 250 Nm je k dispozici od 1500 do 4200 ot./min.

Škoda Superb 1.8 TSI zrychlí na stovku za 8,6 s, rozjede se až na 222 km/h a spotřebuje 7,6 l benzínu na 100 km jízdy.

Škoda Superb 3.6 FSI 4Motion
Čtete správně – šestiválcová Škoda Superb dostane pohon všech čtyř kol! Stejně jako v příbuzném modelu Volkswagen Passat 4Motion je rozvod točivého momentu realizován lamelovou spojkou Haldex.

Vidlicový šestiválec 3,6 l s přímým vstřikováním paliva FSI vyvine v Superbu 191 kW/260 koní při 6200 ot./min. Točivý moment nespadne pod 350 Nm v neobvykle širokém rozsahu 2500-5000 ot./min.

Škoda Superb 3,6 FSI pokoří metu 100 km/h už za 6,5 s a nepřestane akcelerovat, dokud rychloměr neukáže 250 km/h. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 10,0 l/100 km.

Škoda Superb 1.9 TDI PD
Ano, také do nového Superbu bude Škodovka montovat zastaralou, hlučnou a neperspektivní devatenáctistovku čerpadlo-tryska. Důvodem je patrně nutnost zachovat v nabídce co nejlevnější dieselový model. Výkon 77 kW/105 koní v 4000 ot./min. a točivý moment 250 Nm v 1900 ot./min. dnes už překoná lecjaká šestnáctistovka.

Proto není divu, že Škoda Superb 1.9 TDI PD potřebuje k dosažení 100 km/h dlouhých 12,5 s a nezvládne vic než 190 km/h. Spotřeba činí 5,7 l/100 km.

Škoda Superb 2.0 TDI PD
Tohle je poslední inkarnace vývojové větve dieselů, jejichž osud je už v rámci skupiny VW zpečetěn. Výkon 103 kW/140 koní v 4000 ot./min. a točivý moment 320 Nm v 1800-2500 ot./min. jsou notoricky známé parametry.

Ani Škoda Superb 2.0 TDI PD nezvládne stovku pod deset sekund: oficiální čas je 10,2 s. Maximální rychlost podle Škodovky činí 207 km/h a kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km.

Škoda Superb 2.0 TDI CR
Ta dvě písmena na konci znamenají common rail. Vedle zastaralých TDI se vstřikováním typu čerpadlo-tryska tedy Škoda nabídne i nejmodernější koncernovou verzi dvoulitrového dieselu. Jeho výkon 125 kW/170 k ve 4200 ot./min. a točivý moment 350 Nm v 1750-2500 ot./min. pro nás nejsou tak zajímavé jako příslib jemnějšího záběru a kulturnějšího chodu.

Škoda Superb 2.0 TDI CR může uhánět stovkou už 8,8 s po startu, důstojná je také nejvyšší udávaná rychlost 222 km/h. Spotřeba je o desetinu litru horší než v předchozím případě: 6,0 l/100 km.

Chytré nápady
Nová Škoda Superb je takový kříženec mezi tradičním sedanem a liftbackem (to jsou auta, u kterých se otevírá celá záď až po střechu, např. Octavia). Podle potřeby si prý můžete vybrat, zda chcete otevřít jen víko kufru, nebo vyklopit nahoru celou záď. Škoda nazvala svůj systém Twindoor.

Za zmínku stojí také nový systém adaptivního osvětlení AFL, který umí nejen přisvítit do zatáček, ale také upravit tvar a rozložení světelného kužele podle rychlosti jízdy.

A nechybí ani deštník schovaný v zadních dveřích – detail, který většina majitelů v praxi nejspíš nepoužívá, ale při premiéře Superbu přitáhl ke Škodovce hodně pozornosti a později byl okopírován dalšími automobilkami.

Oficiální světová premiéra čeká nový Superb na autosalonu v Ženevě.

autoweb.cz

25.1.2008 10:27

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist