Škoda Snowman (2015): chystané sedmisedadlové SUV by nemuselo vypadat o moc jinak
autoweb.cz > Škoda > Škoda Snowman (2016) se zatím maskuje jako Yeti, bude však vypadat spíše jako Superb
Škoda Snowman (2016) se zatím maskuje jako Yeti, bude však vypadat spíše jako Superb
První hned z několika dalších chystaných automobilů podobného typu bude velký sedmisedadlový crossover, jehož techniku v hrubých rysech naznačují koncernové koncepty VW CrossBlue, Cross Coupé GTE a CrossBlue Coupé. V médiích je vůz prezentován jako Snowman, podle interní dokumentace by se mělo jednat o automobil s kódem „A Plus SUV“, jeho jméno však může být ve výsledku úplně jiné.
O chystané mladoboleslavské novince víme oficiálně jen velmi málo, ačkoli byl vývoj i produkce Snowmanu několikrát potvrzen nevyššími autoritami automobilky. Neformálními kanály se nicméně dostalo mimo brány mladoboleslavské automobilky podrobností poměrně dost, tak se na ně pojďme podívat.
Předně víme, že automobil bude postaven na modulární platformě MQB společné nejen pro vozy Škoda Octavia, Seat Leon, Audi A3 či Volkswagen Golf, ale najdete ji také pod karoserií nového Superbu a Superbu Combi, respektive Volkswagenu Passat. Délka Snowmanu by se měla pohybovat kolem 4,65 metru, a pokud si nedokážete zcela udělat obrázek, podívejte se na špionážní fotografie, na kterých je chystaný stroj maskován kabátem modelu Yeti.
Nárůst délky, rozvoru a zadního převisu je nejlépe patrný z profilu, výšku a další rozměry však posoudit nedokážeme, karoserie totiž může být „nafouknutá“ jakkoli. Použité šasi nám každopádně dává dost dobrou představu o tom, co by se mohlo objevit pod přední kapotou.
Jako samozřejmost berte přeplňované dvoulitrové čtyřválce a to jak v benzínovém provedení TSI tak i naftové varianty TDI s výkonem do 280, respektive 240 koňských sil. Ze slabších pohonných jednotek přichází do úvahy také 1.8 TSI se 180 koňmi, nevylučujeme 1.6 TDI (120 k) a stejně tak ani nejslabší zážehový agregát 1.4 TSI se 150 koňmi, který si našel své místo také mezi předními koly velkého Superbu.
Pokud jde o koncepci, základem bude s ohledem na nejnižší možnou cenovku základní verze pohon předních kol, výkonnější varianty pak nepochybně dostanou 4×4 využívající spojku Haldex. Později (termín nicméně známý není) by měla na trh dorazit také vůbec první hybridní Škoda s dobíjením ze zásuvky (plug-in), ani zde však podrobnosti známé nejsou.
Produkce nové Škody Snowman bude probíhat v továrně v Kvasinách, přičemž domácí linka by měla souběžně vyrábět i španělské dvojče českého SUV, které se naposledy představilo v podobě koncepční studie 20V20.
Jak bude auto vypadat ve skutečnosti, můžeme momentálně pouze hádat, ačkoli spolehlivě víme, že finální designová podoba již musela být vedením odsouhlasena a v kruhu zasvěcených již byla také prezentována. Abyste si mohli alespoň částečně udělat obrázek, nabízíme vám nejnovější ilustraci Theophila China, který sice tvrdí, že by takto mohla vypadat druhá generace modelu Yeti, máme ale za to, že se dost možná strefil také do designu nového Snowmanu.
Foto: SB Medien, Ilustrace: Theo Chin