Škoda Roomster (od 2006)

Malé MPV Škoda Roomster nabídne cestujícím vzadu opravdu hodně místa v oblasti kolen, na šířku je však užší. Trojice pasažérů na zadních sedadlech moc pohodlí nenajde.

Roomster uvedla mladoboleslavská automobilka na trh v roce 2006. V polovině roku se do prodeje dostala i jeho užitková verze Praktik s nákladovým prostorem o objemu 1900 litrů.

Následně bylo představeno provedení Roomster Scout se vzhledem odvolávajícím se na populární vozy třídy SUV.

Bariérovou zkouškou Euro NCAP prošel Roomster v roce 2006 a to rovnou dvakrát. Na poprvé se totiž přišlo na problém s kabely. Jejich porušením došlo k opožděné aktivaci airbagů. Automobilka vůz upravila a ten získal plný počet, tedy pět hvězdiček. Jde tedy o první pětihvězdičkovou škodovku.

Úpravy byly aplikovány při výrobě další vozů, ale na dříve vyprodukované se žádná svolávací akce nekonala. Pro koupi proto můžeme doporučit jedině vozidla s výrobním číslem následujícím po VIN automobilu testovaného společností Euro NCAP. Měl VIN číslo TMBVCB5J875025783.

Za volantem

Interiér nabídne dostatek místa cestujícím vpředu a opravdu hodně prostoru pro nohy pasažérů na zadních sedadlech. Na šířku ale vůz zase až takový prostor nenabídne, což pocítí trojice cestujících vzadu v oblasti ramen. Dva lidé se zde však budou mít velmi dobře.

Jednotlivé sedačky lze samostatně posouvat, případně vyjmout. Zavavadelník nabídne v závislosti na poloze sedadel objem 450 až 530 litrů. Díky rozměrným pátým dveřím je skvěle přístupný.

Palubní deska vozu se liší podle výbavy. Základní z tvrdého plastu a bez uzavíratelné schránky před spolujezdcem rozhodně nikoho neoslní.

Sedačky má Roomster pohodlné a totéž platí pro odpružení. Nerovnosti vůz tlumí velmi zdatně. Měkčí naladění podvozku si však vybírá daň v podobě větších náklonů karoserie v zatáčkách. Zvolenou jízdní stoupu však auto drží nad očekávání dobře.

Z pohonných jednotek nedoporučujeme základní tříválcovou dvanáctistovku (51 kW). Do kultivovanosti má daleko a temperament ji opouští, už když přistoupí do vozu třetí cestující. Navíc na dálnici spotřeba roste nečekaně rychle.

Výhrady máme i k tříválcovým turbodieselům TDI o objemu 1,4 litru a výkonu 51 či 59 kW. Zvukový projev je otřesný a to zejména zvenku. Uvnitř vozu zní agregát o něco lépe. Vibrace pohonné jednotky jsou znatelně větší než by bylo ideální. Rozhodně lepší volbu představuje motor 1.9 TDI/77 kW.

Časté závady

Nezřídka se vyskytují vůle v táhlech stabilizátoru, setkat se můžete s vytlučenými čepy přední nápravy a korozí výfukového systému.

Turbodiesely častěji trápí váhy vzduchu. Vznětové agregáty o výkonech 59 a 77 kW se dodávají i v provedení s filtrem pevných částic, s ním však mohou nastat potíže.

Motorizace

Benzinové motory: 1.2 HTP/51 kW (tříválec), 1.4 16V/63 kW, 1.6 16V/77 kW.
Dieselové motory: 1.4 TDI/51 a 59 kW (tříválce), 1.9 TDI/77 kW.

KLADY
variabilita interiéru
velký zavazadelník
značný prostor pro nohy cestujících vzadu
výborný výhled z vozu

ZÁPORY
laciná palubní deska v základní verzi
chudá základní výbava
menší nabídka ojetin
hlučnější motory 1.2 HTP s vyšší spotřebou

Milan Jirouš

10.7.2009 11:45| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist