autoweb.cz > Škoda > Škoda Octavia > Škoda Octavia RS-P: konečně sportovní ereso?
Škoda Octavia RS-P: konečně sportovní ereso?
Škoda se rozhodla prezentovat na australském trhu novou Octavii RS velmi zvláštním způsobem – pomocí projektu okruhového kombíku.
Škoda Octavia RS Combi je rozhodně rozumnou volbou pro někoho, kdo chce rychlou přepravu z A do B, ale se sportováním to vážně moc nemyslí. Od toho ostatně nabízí koncern jiné modely jiných značek.
Jenže australský importér se rozhodl postavit z Octavie RS Combi 2.0 TFSI opravdu sportovní auto. Jak? Předně vyhodil řídící jednotku, sání a výfuk a nasadil speciálně upravené díly. Výkon tak vzrostl na solidních 258 koní a točivý moment na 350 Nm.
Škoda Octavia II fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Aby Octavia RS-P držela na silnici (nebo na okruhu, proč ne?), dostala nastavitelné tlumiče, snížené a tvrdší pružiny, lepivé pneumatiky Yokohama Advan a pevné rozpěry do motorového prostoru a kufru (zde může fungovat i jako dobrá zarážka pro nákup, aby nepoletoval sem a tam).
Rovněž brzdy odpovídají zaměření Octavie RS-P. Kotouče jsou vrtané a ventilované vpředu o rozměru 355 mm, vzadu pak 310 mm. Ty přední jsou pak svírány čtyřpístkovými třmeny. Tento brzdový systém se ukrývá za novými odlehčenými 18“ ráfky.
Interiér se oproti sérii prakticky nezměnil a ani zvenku toho bez detailního zkoumání moc neodhalíte. Jenže v tom je právě to kouzlo – být za každou cenu nenápadný. Jestli se nás ptáte, jak by tedy měl automobil Škoda s nápisem RS vypadat a jezdit, tak říkáme, že nějak takto.
Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Jen je škoda, že se takový model nikdy nebude prodávat. Místo toho, až se tato Octavia RS-P pořádně provaří v místních médiích, předhodí automobilka zákazníkům obyčejné ereso. A oni si pak budou myslet, jaký to mají výhodný supersport. Co nám to jenom připomíná….
autoweb.cz