Autoweb » Testy aut » Srovnávací test

Škoda Octavia RS: diesel versus benzín

Srovnávací test, vydáno 05. 11. 2007 v 09:22

Nejrychlejší škodovka všech dob a její naftový rival – v čem jsou jejich silné a slabé stránky? Je dieselové RS stejná zábava s nižší spotřebou?

S oběma verzemi nejrychlejší škodovky už jsme měli tu čest. Benzínovou jsme měli na klasický test, zasloužila si i jednu z prvních videorecenzí. Diesel přišel až o něco později – při jeho uvedení jsem se s ním byl projet po fantastickém mostě přes úžinu Öresund. Test byl naplánovaný také, ale nakonec to nějak nevyšlo.

Nedávno jsme se ale v redakci domluvili, že těch věčných debat diesel kontra benzín už máme dost. Abyste tomu rozuměli správně, my se o tom zas až tolik nehádáme. Jirka je vysloveně benzínový typ a nestydí se za to, takže před ním občas musím diesely trochu bránit. Rozhodně se ale nepovažuju za ortodoxního ropáka – diesel dokážu pochopit v určitém druhu aut. A obávám se, že „sportovní“ Octavia RS k nim nepatří už od samého začátku.

Šlo nám spíš o debaty, které často slyšíme kolem sebe. Proti zastáncům čistokrevných benzínových sporťáků stojí nová fronta naftových bojovníků. Faktem je, že diesely v posledních letech ušly dlouhý kus cesty. Z beznadějně rachtajících a čoudících strojů jsou z nich úsporné, pružné a kultivované motory. Jenže spousta jejich zastánců si vzala do hlavy, že už mají nárok i na sportovní vavříny. A podle úspěchů dieselových závodních aut by se mohlo zdát, že možná i ano.

Samozřejmě vím, že každý rozumný člověk nemůže mezi ručně vyráběným motorem do závodního speciálu a běžnou sériovou jednotkou hledat jakékoli souvislosti, jenže ono se to „dieselové vítězství v LeMans“ dostane do podvědomí. Navíc rozhodně nelze popřít, že některé diesely mají přímo zdrcující pružné zrychlení, příkladem budiž fantastický motor v BMW 535d.

Dvě špičkové škodovky?

Začali jsme tedy žhavit telefony a výsledkem je tenhle test. Červená benzínová Octavia RS se hoností titulem „nejrychlejší škodovky všech dob“ a žlutá dieselová je jejím přímým naftovým konkurentem. Už v předchozích článcích jsme psali, jak že se to vlastně s onou „sportovností“ Octavie RS má, ale možná neuškodí si to zopakovat. Octavia RS není sportovní vůz. Je to prostě velmi rychlá Octavia a jistě se s ní dá užít i nějaká ta zábava, ale za skutečně sportovní se zkrátka označit nedá.

Možná se divíte, proč kolem toho dělám takové cavyky, ale já tak nějak cítím, že je to nutné. V poslední době jsem se totiž setkal s překvapivým množstvím lidí, kteří si pod vlivem reklamních bilboardů se závodními helmami myslí, že je to něco jako česká Impreza, jen s pohonem pouze jedné nápravy. Ještě než jsme začali tyhle dvě Octavie skutečně porovnávat, udělali jsme zajímavý pokus. Vystavili jsme je přímo u vchodu právě probíhající pražské AutoShow v Holešovicích a sledovali reakce lidí. Valná většina si jich ani nevšimla, ale našlo se skutečně překvapivé množství těch, kteří reagovali vzrušeným pohledem a uznalými gesty, případně slovy „tykrááávo, ereso!“ Spousta lidí si prostě odjakživa kupuje škodovky a nic jiného si kupovat ani nehodlá – a pro ně je Fabia skvělé auto, Fabia sedan skvělé rodiné auto, Octavia skvělé podnikatelské auto, Suberb skvělá limuzína a Octavia RS skoro závodní záležitost.

Některé rozdíly jsou zjevné

Aby to ale nevypadalo, že nemám rád škodovky: Octavia je ve skutečnosti velmi kvalitní vůz a RS jistě má svůj smysl. Teď jde jen o to, jestli ho má v benzínové i dieselové verzi. Jak jsme se přesvědčili, není nic lepšího, než obě auta co nejrychleji střídat, protože teprve pak člověk zjistí i ty nejjemnější rozdíly. Ovšem první rozdíl jsme nemuseli hledat dlouho – kultivovanost dieselu je zkrátka výrazně horší. I když benzínový motor není zrovna vzrorem kultivovanosti a při vytáčení v něm zaslechnete hrubé podtóny, typické pro přímé vstřikování FSI, ve srovnání s nafťákem jede tiše a hladce. Nastartujte TDI a dočkáte se výrazného klapotu. Při jízdě sice zmizí, ale zkuste akcelerovat a při nějakých 2800 otáčkách se dočkáte nepříjemného dunění, které rezonuje celým autem a není před ním úniku.

Benzínový motor TFSI patří k tomu nejlepšímu, co dnes koncern nabízí (mám tím na mysli běžné motory, šestnáctiválec v Bugati pochopitelně nepočítám) a jízda s ním je skutečná zábava. Táhne už odspoda, ochotně se vytáčí a s Octavií hýbe naprosto bez námahy. Dvoulitrovému TDI rozhodně síla neschází, má sice o 30 koní méně (celkově má 125 kW/170 koní), ale zato oplývá mohutnějším točivým momentem (350 Nm versus 280 Nm). Jako všechny diesely, vyhoněné razantně natlakovaným turbem, má ale nepříjemný zvyk servírovat všechen krouťák najednou a jen na chvíli. Pokud motor netočí aspoň 1900 ot./min., skoro nic se neděje, i když na plynovém pedálu tancujete dupáka. Potom zabere turbo a dieselové newtonmetry vás vystřelí vpřed jako gumový prak. Za malou chvíli ale nadílka končí a vy musíte řadit. Teprve pak se můžete těšit na další zátah.

...jiné až překvapivě skryté

Nutno říct, že ten zátah je skutečně monumentální a když jsme vyrazili na letištní plochu, oba jsme s Jirkou byli přesvědčení, že v pružném zrychlení benzínové RS roznese na kopytech. Začali jsme ale klasickým sprintem, u kterého jsme si byli naopak jistí vítěstvím benzínu. Přece jen, má o třicet koní víc a třicet kilogramů méně. A skutečně, po jakž takž vyrovnaném startu se červené auto začíná pomalu vzdalovat a ať se turbo v dieselu snaží, jak chce, nedotáhne ho ani o centimetr.

Pružné zrychlení jsme zkoušeli v různých rychlostech a na různé převody, ale k našemu obrovskému překvapení měla dieselová Octavia RS navrch jen v několika málo případech a vždycky jen na chvíli. Zkrátka a dobře, vlna krouťáku v TDI vás ohromí zejména proto, že se před ní a po ní skoro nic neděje, zatímco benzín táhne stejně silně a navíc v daleko širším poli otáček. A nejde jen o letiště. První polovinu týdne jsem jezdil s dieselem, pak jsem přesedl do benzínu a překvapilo mě, o kolik pružnější a použitelnější je i v městském provozu, který bývá obvykle doménou turbodieselů. Nepochybuji o tom, že se na diesel dá zvyknout a jsem si jistý, že je s ním Octavia RS skutečně velmi rychlá. Jenže jakmile se projedete v benzínu, už se nikdy nezbavíte pocitu, že ta nafta prostě není úplně ono.

Chcete sportovní jízdu?

Vraťme se ale na letiště, kde následoval zkušební rychlý průjezd esíčkem na konci pojezdové dráhy. Zajímavé bylo, že benzínové auto mělo větší sklony k přetáčivosti po ubrání plynu – zejména na mokrém asfaltu, který nám podzimní počasí zařídilo. Dieselový motor je o 30 kg těžší, přičemž celá tahle hmotnost leží téměř nad přední nápravou. Jsou pochopitelně potřeba jiné tlumiče a výsledkem je poměrně znatelný rozdíl v chování. Až by se chtělo zopakovat, že podvozek RS byl původně stavěný a laděný na benzínový motor a pro naftový se pak jen trochu upravil. Zatímco červené auto jede v zatáčce poměrně jistě tam, kam ho namíříte, žluté jako by s vámi bojovalo. Nejzjevnější je to v případě, že do zatáčky najedete rychle a v jejím průběhu brzdíte – což se při agresivnější jízdě stává velmi často. Příď se kymácivě ponořuje a abyste udrželi zamýšlenou stopu, musíte s volantem velmi porozně pracovat.

Zkrátka a dobře, pokud pomýšlíte na alespoň trochu sportovní jízdu (a ne, tím opravdu nemyslíme 200 km/h na dálnici), jízdní vlastnosti benzínového modelu jsou výrazně ve výhodě. Možná neškodí připomenout, že se nebavíme o čistokrevném sporťáku, ale o běžné, jen trochu ryhlejší Octavii. Jistě, podvozek je přitvrzený, ale to ještě neznamená sportovní. Octavia je pořád sedan s poměrně velkými převisy, takže v zatáčce nefunguje tak dobře, jako krátké ostré hatchbacky. O tom, že je podvozek tvrdý, ovšem nemůže být sporu. Alespoň ve městě je často dokonce až příliš tvrdý. Když ale víte, že se potom na okresce pobavíte, dá se nad tím zamhouřit oko.

Největší protiargument

Na letišti jsme zkoušeli měřit i hlučnost, ale upřímně řečeno, čísla nám toho moc neřekla. Hodnoty byly při ustálené rychlosti velmi podobné, ovšem z čistě subjektivního hlediska není o čem mluvit. Benzín sice nedostahuje čistoty motorů třeba od Hondy, ale jeho zvuk se s jistým sebezapřením dá za sportovní označit. Diesel... raději toho nechme.

Pochopitelně, že RS TDI má v rukávu zásadní eso a možná to také bude první argument, který vám jeho fanouškové vmetou do obličeje. Spotřeba. Jezdili jsme s oběma auty po stejné trase, zvolili jsme svižnější, ovšem nikoli vražedné tempo a výsledek nás pochopitelně nepřekvapil. Diesel potřebuje na stokilometrovou cestu zhruba o dva litry paliva méně. Pokud pojedete pouze po dálnici, rozdíl se pravděpodobně vyšplhá na litry tři, ale jak vyzkoumal Jirka, i s benzínem se dá s použitím předvídavosti a lehké pravé nohy jet za 8,5 litru. TFSI potřebuje minimálně 98 oktanový benzín, který je minimálně o tři koruny dražší, než nafta. Když to trochu zaokrouhlíme, vychází rozdíl 100 kč na 100 km, neboli koruna na kilometr. Diesel je o 25 tisíc dražší, takže se „zaplatí“ po 25 tisících kilometrech. Tedy, když nepočítáme náklady na servis, ale tím se asi nemá smysl zabývat.

Tentokrát je verdikt jasný

Podstatné je, že i kdyby se diesel začal vyplácet od prvního metru, nebo byl dokonce o něco levnější, ani jeden z nás by si ho nevybral. Bez jakýchkoli pochyb jsme se shodli, že bychom si tu korunu na kilometr rádi připlatili. Benzínový motor je prostě o tolik příjemnější a použitelnější, že po přímém srovnání není o čem mluvit. Pokud jde o "sportovní" aspekty Octavie RS, tím nejzásadnějším je podle mého benzínový motor. Naopak diesel je z tohoto pohledu článkem nejslabším.

Pokud chcete rychlé a úsporné auto na dálnice, oželte 30 koní a spokojte se s dvoulitrem laděným na 140 koní. Síly má dost, nemá takovou prodlevu turba a bude ještě úspornější. A pokud opravdu potřebujete pubertální spoilery, máte k dispozici originální optické pakety a širokou nabídku soukromých odborníků na laminátové vylepšování ega. Ještě něco: největší předností Octavie RS je, že je to pořád ještě Octavia – tedy prostorné, praktické a pohodlné auto. Pokud chcete tuhle její přednost ještě vyzdvihnout, připlaťte si 40 tisíc za kombíka. A pokud se chcete vyhnout přehnané pozornosti vyznavačů „těch závodních eresek, tykrávo“, zvolte decentnější lak, třeba modrou metalízu.

Honza Koubek

Další články o Škoda

Měření a technické udaje

Porovnání parametrů
Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s) 7,5
Motor
Konstrukce řadový čtyřválec, benzín, turbodmychadlo
Zdvihový objem (cm3) 1988
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) 200 koní v 5100 ot./min.
Točivý moment (Nm) 280 Nm při 1800-5000 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h) 235
Spotřeba paliva (l/100 km) 10,9/6,0/7,8 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg) 1470 kg
Zavazadlový prostor (l) 560/1350
Ceny
Základní cena modelu od 754 900 Kč
Sdílej tento článek: Sdílej Škoda Octavia RS: diesel versus benzín Sdílej Škoda Octavia RS: diesel versus benzín Sdílej Škoda Octavia RS: diesel versus benzín Sdílej Škoda Octavia RS: diesel versus benzín Sdílej Škoda Octavia RS: diesel versus benzín Sdílej Škoda Octavia RS: diesel versus benzín

Komentáře ke článku

05.11 2007, 10:10, uživatel: dalibor
hlasování
(52)
(49)
Díky za výborné srovnání. Konečně mám další oficiální argument v boji proti tédéíčkářům (jsem sám proti šesti). S oběmi verzemi jsem měl tu čest (tu smůlu) a to velmi krátkou dobu po sobě. Octavia RS opravdu není sportvní auto a dělá ostudu svému označení. A dieslová verze je vyloženě ... (Odpovědí: 3)
05.11 2007, 10:56, uživatel: reihensechszylinder
hlasování
(50)
(51)
Nejdříve bych chtěl poděkovat oběma autorům za osvětu. Osobně si myslím, že jste měli lehkou práci, když jste si dali za ukol zjistit co je lepší. S oběma auty jsem měl možnost se docela dobře svést a verdikt zní naprosto jasně. RS není vyloženě sportovní auto. Sedí sice dobře, ale já neposuzuju ... (Odpovědí: 4)
05.11 2007, 11:43, uživatel: holbas
hlasování
(48)
(51)
naprosty souhlas s verdiktem testu ....... konecně někdo rekl pravdu !!!!!!!!!!!!!!!! bravo (Odpovědí: 0)
05.11 2007, 12:29, uživatel: Atlis
hlasování
(52)
(57)
Test pekny, len s tym prevodom fotiek do HDR ste to asi trosku prehnali... ;) Pekny den. (Odpovědí: 1)
05.11 2007, 13:38, uživatel: Johny.Rico
hlasování
(51)
(52)
Toto, to byl rozhodně nejzajímavější test, co jsem tu zatím viděl. Ano, jedná se o pitomé, spíš "pitomé" Octávky, ale v ČR jsou prostě královny, a tak je kolem toho hodně hluku. Jel jsem párkrát v TDI RS. Kamarád jí má. V krásné modré barvě, upravenou po vizuální stránce, vypadá ... (Odpovědí: 7)
05.11 2007, 15:00, uživatel: Jolly
hlasování
(55)
(48)
Musím říct, že mě opravdu mrzí, jak se tady někteří navzájem urážíte. To, že někdo řeší 1kč na kilometr je jeho věc a jestli si to nemůže dovolit, tak to není důvod k tomu, aby mu kdokoliv nadával. Stejně si myslím, že většina zde diskutijích jsou sotva odrostlí puberťáci, kteří, ač to ... (Odpovědí: 1)
05.11 2007, 15:12, uživatel: dalibor
hlasování
(53)
(76)
Jinak, abychom tady furt nehodnotili samotná auta, tak video je naprosto úžasné! A hláška "sportovní asi jako Miloš Zeman" je hláška měsíce listopadu!! A, jen takový dotaz pro ostatní čtenáře: Chtěli byste v autosalonu tamty dva blbce (medunku s tou pani) a nebo radši Honzu s Jirkou? Já mám ... (Odpovědí: 2)
05.11 2007, 18:06, uživatel: sipit
hlasování
(49)
(53)
Prosím pro příště vynechat ty sendviče, nebo aspoň použít soft, který zvětší dynamický rozsah ale neudělá z toho flekaté omalovánky ;) Vůbec ta kvalita fotek nějak klesla, je to hrozně zkomprimované :( (Odpovědí: 0)
05.11 2007, 22:09, uživatel: ASI_23
hlasování
(49)
(52)
Diky za sorvnání obou aut.Můj názor se shoduje s recenzenty.Do sportovního auta diesel (zatim) nepatri.Sportovní auta nejsou pro šetřílky.Nadruhou stranu Octavie RS neni sportovni auto.Je to pouze o tom,že "domácí" automobilka vyslala do světa svoji rádoby sportovní hračku...Neni se o čem bavit.Auto ... (Odpovědí: 1)
05.11 2007, 22:46, uživatel: FiLa
hlasování
(51)
(50)
Ahoj Všichni, tisíc lidí, tisíc názorů - například tento trochu starší z TopGearu http://www.youtube.com/watch?v=-P1IEWcGrtw. Jezdím ročně 40 000 km, teď jsem se vrátil ke své fábii TDI od různých firemních vozů. Měli jsme Fabii 1,4 16V se stejným výkonem. Byla sportovnější v zatáčkách a ve ... (Odpovědí: 1)
06.11 2007, 10:27, uživatel: kiza
hlasování
(50)
(49)
Dnes již nechápu krátkozrakost zastánců nafty. Totiž rozdíl ve spotřebě zcela určitě smažou vyšší servisní náklady nafťáku. Patřil jsem mezi lidi, kteří se snaží ušetřit pomyslnou korunu na kilometru a jezdím 2 roky s motorem TDI 103kw v VW Touran. Problému bylo vcelku dost a naštěstí bylo vše ... (Odpovědí: 3)
06.11 2007, 14:26, uživatel: Matěj
hlasování
(48)
(51)
no nevím jezdíme s octávii 2,0 tdi a udělat na ní 8 litrů průměrné spotřeby to už musíš jet hodně přes povolené rychlosti... a když ušetříš korunu na kilometr tak to máš aspoň u nás 50 000 za rok a to už je slušná dovolená v Aplách... takže pánové rád bych se v tom benzínu svezl ale ... (Odpovědí: 2)
07.11 2007, 00:03, uživatel: JasteR
hlasování
(51)
(53)
...jezdil jsem s obema RSama a je pravda, ze benzin je uzivatelsky prijemnejsi a zvuk je taky jinde s TDickem se clovek musi naucit jezdit, je pravda ze pod 1800ot se mu do prace nechce (zkouset sprinty na mokru me prijde zcestny, to musela nafta hrabat i na trojku, ale jinak samo benzin ma o 30PS vic tak je nekde ... (Odpovědí: 4)
07.11 2007, 14:13, uživatel: Ondra
hlasování
(50)
(77)
Ježiš vy ste takový komedianti, to snad není pravda!! A budete kecat a budete! Kdyby se vám vůůůbec povedlo dostat RSo na limit, tak měníte spodky nebo vás seškrabujou ze stromu, ale furt budete pindat, že to auto není vlastně sportovní atd. Ha ha. Stejně 90 % RS budou N1 na dálnici, zbylých 10 % místní ... (Odpovědí: 2)
07.11 2007, 21:55, uživatel: Standa
hlasování
(47)
(56)
Jsem rád, že jste mě utvrdili o tom, že benzín je oproti nafťáku lepší. Já také nechápu tu jakousi nadřazenost nafty vůči benzínu. Kdyby bylo na mě, tak stoprocentně kupuji benzín a to i za cenu větší spotřeby. Nedávno jsem dieselovou Octavii také zkusil a opravdu mi ten zvukový projev neseděl. Mám ... (Odpovědí: 2)
08.11 2007, 10:30, uživatel: Johny.Rico
hlasování
(53)
(51)
Můžete mi toto vysvětlit? Nebo tady je ta jistá skupina lidí, kteří nikdy neměli a nebudou mít TDI? A jsou to ti, kteří maji Octávie v 1.6MPI, max v 2.0FSI? Nebo Leony s tejich nejčastějším motorem 1.6MPI? Tohle není ofensivní příspěvěk, ale jen by mě zajímaly reakce lidí, kteří obhajují benzin ... (Odpovědí: 0)
08.11 2007, 14:21, uživatel: JH
hlasování
(74)
(52)
Jenom poznámku , když si někdo kupuje Oktávku za skoro 800 000 a pak nemá na PHM , tak to něčem svědčí, jediný argument spotřeba je jediné pozitivum vytažené c celé řady negativ a to nemluvě že u RS je rozdíl mezi naftou a benzínem při nákupu 29 000 a co u jiných verzí tam je ten rozdíl větší, ... (Odpovědí: 0)
08.11 2007, 18:02, uživatel: Petra
hlasování
(49)
(49)
Určitě benzín,který preferuji,ale ne octávii i když je to moc pěkné auto. (Odpovědí: 0)
08.11 2007, 21:34, uživatel: impreza driver
hlasování
(49)
(50)
ja len chcem povedat ze fakt klobuk dole pred redaktormi, takto sfuknut TDI a este na ceskej stranke, to chce ozaj kus odvahy a okrem toho to je asi jeden z najlepsich porovnavacich testov ktory som cital resp. videl, myslim ze niet co vytknut ohladom objektivnosti ma pobavila aj ta vzniknuta diskusia ktorej vysledok je, ze ... (Odpovědí: 1)
10.11 2007, 21:03, uživatel: GOS
hlasování
(49)
(48)
No já jen dodám, že srovnávat staré TDI (PD) s novým TFSI není dvakrát fér. A protože diesel začíná dělat vcelku pokroky je můj odhad, že za 10 let by mohly být benzinové a naftové motory opravdu srovnatelné. Zatím tomu tak není. Jinak jsem majitelem TDI 81 kW a nafta mi hodně smrdí :-D ale podle všeho ... (Odpovědí: 0)
11.11 2007, 19:56, uživatel: turbo
hlasování
(48)
(52)
kdyz to tak sleduju okolo sebe na silnicich,tak se musim smat ...cerveny TDi musi za kazdou cenu predjet cerny TDi,dve cerveny pismenka v TDi musi mit prednost vsude a cely cerveny TDi je proste ultimativni sportovni nacini(i kdyz taha dvoutunovou dodavku,ze?) ...omezenejsi lidi si dneska chtej s autem koupit i ... (Odpovědí: 0)
11.11 2007, 22:04, uživatel: Miloš
hlasování
(51)
(45)
Dobrý den.Moc rád jsem se podíval na srovnání dvou Octávii RS,benzín versus nafta.Můj názor na naftovou RS se potvrdil,ten kdo si chce užít síly motoru a kvalit podvozku,tak at určitě nepřemýšlí nad spotřebou paliva a jde do benzínové RS bude velmi spokojen.Je velká škoda toho když se bavíme o verzi ... (Odpovědí: 0)
13.11 2007, 17:53, uživatel: Nolimit
hlasování
(51)
(49)
Já si myslím že benzín je bezpochyby sportovnější miluju benzínové motory ale myslím si že v jednom ste nemněli pravdu ve firmně máme Oktávky v kombíku je pravda že buď 1,9 Tdi nebo ,0 Fsi ale myslím si že ve mněstě je podstatně luxusnější dieslový agregát.... Jelikož i do sebeprudšího kopce pouze ... (Odpovědí: 1)
17.11 2007, 18:11, uživatel: HaNeS
hlasování
(50)
(51)
Lidicky dal jsem si tu praci a orecetl jsem si celou debatu. myslim ze nejlepsi zaver je to Kdo fandi TDI at si jezdi na naftu a kdo ma rad benziny tak at si koupi benzin. v tomto tematu nikdy nebude jasno kdo je lepsi a vzdy budou dohady. PS diky za peknou reportaz (Odpovědí: 0)
28.11 2007, 22:36, uživatel: Mirano
hlasování
(48)
(49)
Spočátku jsem si myslel, že RS s dieslem bude na tom lepe. Vždy mš bylo říkáno že diesel se vyplatí a že je úspornější. Po shlednutí toho to příspěvku jsem zmšnil názor. Prostě benzin. Jinak se me vzhledově ty to škodovky celkem líbí. To jest muj názor na video. (Odpovědí: 0)
29.11 2007, 20:42, uživatel: Martin Vojtěch
hlasování
(49)
(48)
naprosto souhlasim nafta patři do bagru !!!! naftovej motor se nemuže rovnat z benzinem a nezaleži jestli ma kroutak 250 nebo 350 Nm a stim podvozkem přece když si kupuju oktavku RS nebo jiny auto se sportovnim nadechem tak musim počitat stim že bude mit tvrdej podvozek ja sem mam benzinovou oktavku načipovano se ... (Odpovědí: 1)
03.12 2007, 17:28, uživatel: Tomaš Šamonil
hlasování
(48)
(50)
Mno po prve sem nastivil tuto stranku sam osobne mam octavku v dieslu a nevim ejji benzinovi bratricci jse na ni vubec nechytaj sice akcelerace je opravdu pomalejsi ale spotreba a pruzne zrychleni na to proste benzin nema .Jizdni vlastnosti mno pokut chce nekdo octavu na sportovni jizdu tak bych mu akorad ... (Odpovědí: 2)
04.12 2007, 21:37, uživatel: Speca
hlasování
(48)
(49)
Benzin patří do zapalovače (Odpovědí: 2)
15.12 2007, 21:50, uživatel: Red
hlasování
(49)
(71)
Mam benzinovou octavii a za dislovou bych ji nikdy nevimenil!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Odpovědí: 1)
01.02 2008, 22:08, uživatel: Milan
hlasování
(49)
(53)
Líbí se mi váš článek i video.Nicméně závěr byl trochu upjatý na výkon benzínu.Ale to pouze můj názor.Osobně se pánové domnívám,že snižující se zásoby nafty donutí další řidiče si nekupovat jen čistě benzíny či úspornější diesel.V brzké budoucnosti se bodou kupovat i hybridní auta.A to ... (Odpovědí: 0)
03.02 2008, 15:45, uživatel: daggu
hlasování
(50)
(53)
Zajimalo by me jak mluvi prodejni cisla, to je pro me ukazatal. Nebylo by spatne dodat toto srovnani. I pres reportaz kdy vytezi benzin, ja bych se rozhodl pro TDI. (Odpovědí: 3)
09.02 2008, 22:28, uživatel: Folin
hlasování
(48)
(45)
Sorry nějak mě to zlobí,2x jsem to nechtěl :-( (Odpovědí: 0)
01.03 2008, 00:20, uživatel: jirka
hlasování
(48)
(52)
nevim co tady resite o dieslu ja do nej jdu...min zere a chiptuningem za dvanact tisic nazenu tricet koni a padesat kroutaku pak si muze benzin trhnout! (Odpovědí: 1)
03.03 2008, 20:00, uživatel: xxx
hlasování
(48)
(53)
dejte tam člověka kterej neráčkuje (Odpovědí: 0)
03.03 2008, 20:14, uživatel: xxx
hlasování
(56)
(48)
asi nevíte jak se zvyšujou ceny PH podle mě je Octavia RS dobrá hlavně v ty spotřebě ať si každej řika co chce ale až bude za pět let tankovat a koukne se do peněženky tak si vzpomene na moje slova RS TDI je best (Odpovědí: 1)
09.06 2008, 00:06, uživatel: Roman Němec
hlasování
(60)
(45)
Pozorně jsem si skoukl srovnávací test Octávií, Vaše objektivita se mi zdála přesná, s čím ale rozhodně nesouhlasím, že je Octavie za rozumnou cenu, za toto předražené auto, mohu mít u většiny konkurence, lepší vůz. A že nejsem úplně proti škodovce, vlastním nově Octavia TDi, a předtím jsem měl ... (Odpovědí: 0)
12.08 2008, 11:56, uživatel: xxxgames
hlasování
(48)
(51)
mam dieselovou rs octavii,benzin jsem nechtel kvuli spotrebe mel sem pred tim starou octavii 1,8 turbo a prumerna spotreba 16 litru proto jsem sel do tdi kdy pri stejne jizde 10 litru,a ze by jste si radeji koupili obyc tdi 140k,za stejnou cenu jako rs tdi 170k(elegance ve stejne vybave vysla asi o 15000 min),bez sportovnejsiho ... (Odpovědí: 0)
06.09 2008, 14:36, uživatel: hans
hlasování
(75)
(50)
Podle toho, co jsem četl a viděl ve videu, neni octavia RS sportovní auto, tak proč by nemohla mít i nesportovní motor - TDI? ....Až tady bude někdo kritizovat pokus Audi nacpat do R8 V12 TDI, tak prosim..... (Odpovědí: 1)
12.11 2008, 13:36, uživatel: Honza
hlasování
(63)
(45)
Nepoznal jste nahodou nekdo, kde je to letiste na kterem to zkouseli? (Odpovědí: 1)
19.01 2009, 16:57, uživatel: martin
hlasování
(50)
(60)
dieselovy motor nemuze mit horsi vlastnosti nez benzin z vlastni zkusenosti pri zkousce zavodu benzinovy motor ma vetsi akceleraci pri rozjezdu.dieselovy je pri rozjezdu pomalejsi ale pri spravnem razeni do 3700 otacek uz benzinovy motor pri 3 rychlostnim stupnu nestiha.taky je vylocene ze dieselovy motor mel prumernou spotrebu ... (Odpovědí: 0)
23.01 2009, 14:05, uživatel: josef
hlasování
(48)
(48)
Je to o rukách.... (Odpovědí: 1)
25.01 2009, 17:48, uživatel: Jana
hlasování
(50)
(48)
Celkem pěkné (Odpovědí: 0)
07.02 2009, 19:12, uživatel: don jose
hlasování
(50)
(48)
Měl sem možnost svézt se s rs tdi. Nemůžu říct, že by mi přišla tak hrozně tvrdá, jak tady některý píšou. Podobně to bylo i s passatem na sportovním podvozku. K motoru bych řekl, že to není až takový peklo poslouchat. Spíš mi to nepřišlo až tak moc rychlý. Spotřebu to nemělo zas tak nízkou, ale ... (Odpovědí: 0)
20.03 2009, 18:18, uživatel: Jirka
hlasování
(49)
(50)
Pánové, co prováděli test, se tváří, že autům opravdu rozumí, no mně to moc nepřipadá. Problém je bohužel v tom, že testovali 2 výkonově rozdílná auta, přičemž tdi má o 30 koní nižší výkon. To je jako testovat 1.2 htp a 1.4 mpi a tvářit se, že ta 1.4 mpi fakt jede. Objektivita na bodu mrazu. Pro ... (Odpovědí: 3)
13.05 2009, 14:18, uživatel: nepoviem
hlasování
(48)
(48)
tak toto su taky odbornici ze pome na jahody, to uz aj ja som vecsi odbornik, pri zvuku splieta ze je dôlezity subjektivny pocit a nie cisla, a nakonci povie ze niekto ma rad diesel preto, lebo citi ten naval krutaku co pride, a to uz neni subjektivny pocit? mam pocit ze si viac se.ru do huby jak by hodnitili 2 odlisne ... (Odpovědí: 2)
13.06 2009, 14:16, uživatel: ZN
hlasování
(48)
(49)
Delate si srandu? Co to bylo v tom vyjezdu z te zatacky? Myslim tim naftove 2.0TDI? Fakt sem se pobavil kdyz sem to videl xDD Nerikejte mi ze kdyz to s 2.0TFSI projede v pohode tak s 2.0TDI tam takovimdle zpusobem vylitnete no LOL. Co ty bylo jeste ted se smeju az se za bricho popadam vylozene trapne a nahrane. OK ted vazne s ... (Odpovědí: 1)
02.08 2009, 21:52, uživatel: Michal
hlasování
(49)
(49)
No abych pravdu řekl, tak diesel je akorát obrovská rozjetá reklama na super nízkou spotřebu. Myslíte si, že ve světě si lidé pořizují NAFTU? ANI NÁHODOU!!!Např. Subaru muselo vymyslet motor na naftu JEN A JEDINĚ kvůli evropě - všude jinde chtějí benzín. Jak někteří říkají, že nejde o pocit z auta, ... (Odpovědí: 2)
18.02 2010, 11:51, uživatel: siso75
hlasování
(50)
(50)
Preco sa tu porovnáva o 30koní silnejšie auto dajte do porovnania 230 konový diesel a uvidíme ako bude mať benzínova rs navrch.Ked budú mať oba motory ten istý výkon potom sa tu môzme baviť o pocitoch zo zrýchlenia a pod veci.Verím tomu že pri takom istom výkone by mala rs tdi navrch a to vo všetkých ... (Odpovědí: 0)
02.11 2010, 23:17, uživatel: Joelp
hlasování
(49)
(51)
A přesto se najdou lidé, jako já, kterým je uplně jedno, jestli to má lepší zrychlení nebo ne. A jestli Octavia RS (benzin) má sportovní zvuk? No nevím teda. Vždycky mi bude milejší hluboké bublání, než ukřičení vysoký řev. Aby jste benziňáci neusnuli na vavřínech, tak tady je taky jedno video ... (Odpovědí: 0)
20.06 2011, 23:15, uživatel: ghgugju
hlasování
(45)
(50)
to tfsi nema moc hezkou spotřebu myslím si že když budete stou naftou chtít jet hoodně na spotřebu tak vam to sežere myx 4.0 litre je to odskoušený..a to že ta nafta víc řve je mi uplne jedno aspon vím že tam mam pořádnej motor .. a ne jak ten benzin to je jak auticko na setrvačním no prostě huns ..a po chip ... (Odpovědí: 2)
20.06 2011, 23:35, uživatel: Mirek
hlasování
(49)
(49)
http://www.youtube.com/watch?v=3xxbQPpGkNs&NR=1 tady se podiveje jak tdi natrehne ten vas spradlavej benzin :DDD (Odpovědí: 1)
12.09 2011, 15:09, uživatel: Dejvy
hlasování
(68)
(51)
Tak test trošku nesmyslný :) Zajímalo by mě jak se může srovnávat auto které je o 30 koní slabší ? Kdyby měla obě auta stejné výkony TFSI by dostalo. Proč není TDI do města ? proč by nebylo, řadit se dá daleko méně než u benzína.Oba reportéři jsou jasnými odpůrci dieslových motorů, což je patrné ... (Odpovědí: 0)
18.10 2011, 19:26, uživatel: Srandista
hlasování
(78)
(49)
Musim povedat, ze ma nikdy neprestane udivovat ten nekonecny boj tychto dvoch taborov. Ale zaroven nikdy nepochopim, preco sa dislovy zastancovia musia byt uplne do krvy za svoje palivo, a to aj za cenu nadavania benzinovym fanusikom... Skoro to znie, akoby im dosli rozumne argumenty... Inak co sa porovnania tyka, je mi ... (Odpovědí: 0)
27.11 2011, 12:10, uživatel: drahomiryamaha
hlasování
(48)
(48)
S testem v podstatě souhlasím.Manželčin RS benziňák je opravdu kultivovanější.Nesouhlasím však v tom,že 30 koní dieselu nic nepřinese.Nechal jsem svůj 2.0 TDI(140PS)v Rakousku nachipovat přibližně na 170-175 koní. Rozdíl je markantní a spotřeba není vyšší.Neboť to opravdu není sporťák, stačí 18 ... (Odpovědí: 0)
27.01 2012, 20:18, uživatel: petr rs
hlasování
(48)
(46)
zdravim je mi 27 let od jak ziva jsem mel auta na benzin predposledni auto bylo oct rs 1 dobre zihadlo ale postupem casu jsem byl doslova oslicku otres se zvlnene kotouce spojka vaha vzduchu odvetravani klikovky tesneni pod turbo a ve finale se mi odjebaly salky na klikovce do toho ereska jsem nacpal cca 100000 a pak ho prodal ... (Odpovědí: 0)
31.01 2012, 13:17, uživatel: Lukas
hlasování
(42)
(38)
Ahoj hned když jste řekly že jde o srovnání nejvýkonnějšího benzínu s naftou tak bylo jasné kdo je vítězem. Srovnávat Naftu s 125kW (170k) s Benzínem 147kW (200k) je podle vás nějaký test??? To je jen důkaz toho že skutečně výkonnější auto vyhraje. Nejsem zastáncem nafty ani benzínu je mi to vcelku ... (Odpovědí: 1)
přidat komentář
komentáře

prochlapa.cz

Triana Iglesias - nejvíc sexy nevěsta

Triana Iglesias - nejvíc sexy nevěsta

Podívejte se na její nahé fotky a napište, jestli byste takovou nevěstu chtěli.

delideli.cz

Úžasné kytice a dárky do 3 hodin!

Úžasné kytice a dárky do 3 hodin!

Darujte nádhernou kytici, luxusní čokoládu, kvalitní víno, koš plný delikates či lahodný dort.

imotormag.cz

Přijíždí Range Rover Evoque!

Přijíždí Range Rover Evoque!

V novém iMOTORu se podívejte na test Range Roveru Evoque a přečtěte si o BMW M135i.

cestuj.cz

Last minute Egypt 8990 Kč

Last minute Egypt 8990 Kč

All inclusive 8-mi denní dovolená ve 4 hvězdičkovém hotelu v Marsa Alam. Od Cestuj.cz navíc zdarma parkování na letišti.

TOPlist