Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI v testu autonomního řízení: Na D1 jsme jeli bez řidiče!

Videotest | vydáno 20. 10. 2016

Velikost textu: a a a

Auto bez řidiče, to už dnes zdaleka není takové sci-fi, jak by se mohlo zdát. Technologie došly už tak daleko, že jistou formu autonomního řízení dnes nabízí i třeba taková Škoda Octavia Combi. Vyzkoušeli jsme ji přímo v provozu!

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4 DSG je pro jistou část pouplace dokonalé auto. Dostanete atraktivní vzhled, slušný výkon, dobrou spotřebu, pohon všech kol, automatickou převodovku, nekonečně prostoru a svým způsobem i jistý kultovní status. Objektivně řečeno tomuto autu vlastně nic nechybí.

Zbývá snad jen postesknout si: "Kdyby tak umělo ještě samo jezdit." Bohužel, Škoda žádné takové auto nevyrábí, a přesto svým způsobem existuje. Bezpečnostní technologie totiž už postoupily tak daleko, že si autonomní řízení můžete v podstatě vyrobit sami. Stačí k tomu opravdu málo.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Ze současných technologií totiž bohatě postačí adaptivní tempomat, který udrží odstup od vozidla vpředu (případně i zcela zastaví) a Lane Assist, tedy asistent udržování v jízdním pruhu. A jedna lahev populární černé limonády upitá do půl etikety, kterou celé auto přesvědčíte k tomu, aby opravdu vše dělalo samo.

Palubní systémy totiž nejsou navržené k tomu, aby se automobil pohyboval zcela samostatně, jsou jen podpůrnými prostředky, které mají ulehčovat řízení, ne jej zcela převzít za řidiče. Takže na to, co uvidíte, auto rozhodně není stavěné a určitě to NEZKOUŠEJTE NAPODOBIT!

Automobilka totiž zcela autonomní řízení nenabízí a my jsme samozřejmě nejeli zcela bez řidiče. Ten za volantem pochopitelně seděl jako pojistka. Tímto videem jsme se snažili pouze demonstrovat, že technologie umožňující autonomní řízení nejsou až takové sci-fi, jak se může zdát, a to ani u automobilky jako je Škoda, kterou leckdo může považovat za běžnou, samozřejmou, tuctovou. V neposlední řadě nabízíme i menší úvahu nad tím, zda si takovou budoucnost vůbec přejeme.

Znovu upozorňujeme - automobilka Škoda nenabízí autonomní řízení a nic z toho, co ve videu vidíte, rozhodně NEZKOUŠEJTE NAPODOBIT!

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Mazda MX-5 vs. Fiat 124 Spider: Puberťák a důchodce

Mazda MX-5 i Fiat 124 Spider mohou v jádru působit jako stejná auta, vedle motoru se ale oba sourozenci zásadně odlišují především celkovým charakterem. Tohle že jsou dvojčata?

Mazda MX-5 vs. Fiat 124 Spider: Puberťák a důchodce
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den pane doktore, po podání odporu jsem byl pozván k ústnímu jednání ohledn... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist