Škoda Octavia 1.8 TSI (2013)
45 fotografiíŠkoda Octavia
Škoda Octavia s karoserií kombi a turbodieselovým motorem je velmi racionální volbou. Tato verze by měla být papírově zcela opačná. Má svoje místo na světě?
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
45 fotografiíŠkoda Octavia
Škoda Octavia s karoserií kombi a turbodieselovým motorem je velmi racionální volbou. Tato verze by měla být papírově zcela opačná. Má svoje místo na světě?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
příchodem nové 1.4TSI se smysl koupě 1.8TSI degradoval na úroveň naprostá zbytečnost.
motor, který má totožný kroutící moment s tím rozdílem, že nezačíná vadat ve 4500otáčkách ale až v 5500, každý pochopí, že jediný rozdíl těchto motorů je jen ve vyladění přeplňování…
význam to má pro řidiče ten, že se obě jednotky při stejném zpřevodování chovají v normálním provozu identicky, disponují obdobnou dynamikou (pružností) jen s tím rozdílem, že nad 5tisíc otáček 1.8čka ještě stále táhne, protože až tam se objevují ty výkonové rozdíly…. 🙁 jako docela škoda….
zatím vypadá stále nejrozumější koupě Octavia RS
docela by mne zajímalo, co si představuje autor článku pod pojmem „normální jízda“, zejména v kombinaci se spotřebou „někde pod 10 litry“… toto číslo lze vyčíst na palubním počítači pouze pokud člověk jezdí jako k*etén a absolutně nedodržuje zejména maximální povolené limity na našich silnicích… s tímto novým motorem mám nemalé zkušenosti (na rozdíl od autora článku) a bez jakéhokoliv odříkání se s ním dá běžně jezdit mezi 6,5 a 7,5 l/100km…
docela by mne zajímalo, co si představuje autor článku pod pojmem „normální jízda“, zejména v kombinaci se spotřebou „někde pod 10 litry“… toto číslo lze vyčíst na palubním počítači pouze pokud člověk jezdí jako k*etén a absolutně nedodržuje zejména maximální povolené limity na našich silnicích… s tímto novým motorem mám nemalé zkušenosti (na rozdíl od autora článku) a bez jakéhokoliv odříkání se s ním dá běžně jezdit mezi 6,5 a 7,5 l/100km…
jaký debil by s tím takhle jezdil ale?
vidím to podobně, je škoda že octavia 1.8 TSI kuli šetření nemá točivý moment 320 stejně jako v Audi, pak by tenhle motor dával větší smysl….
Akurat, ze z tej 1.8TSI sa da vytiahnut velmi peknych 220k/400Nm, co v pripade 1.4TSI mozne nie je…
Fajn, ze mas s tym motorom \“nemale zkusenosti,\“ problem je v tom, ze na rozdiel od autora, nevies citat. Autor totiz hovori o mestskej prevadzke a v nej je s tak velkym autom a motorom o tom objeme a vykone spotreba okolo 9,5l velmi slusny vysledok…
2 911moby: v tom případě jste mohl ušetřit a koupit si něco slabšího, evidentně nevyužíváte potenciál motoru. Na klidné přesuny po okreskách by Vám stačila 1,2 TSI
Třeba ten co umí jezdit, správně a vhodně řadit a ne jen razantně (a většinou špatně) střídat dva pedály.
No to ale většina debilů pochopitelně nedá.
jen kr*tén může napsat to co vy…
jen k*etén může napsat to co vy… předpokládám, že jezdíte jako důchodce a zdržujete provoz…
Třeba ten co umí jezdit, správně a vhodně řadit a ne jen razantně (a většinou špatně) střídat dva pedály.
No to ale většina debilů pochopitelně nedá.
z každého plněného agregátu můžeš vymáčknout mnohem víc. Z KAŽDÉHO…
objem je jen otázka potenciálu, který by měl mít 1.8TSI větší… i blb by to očekával.
Jenže většina vozů jezdí v sériové kondici. Proč už v sérii nemá dostatek síly? Proč někdo tvoří z 250NM 400???.. což je téměř 40% nárust SÍLY motoru!!! takovou šílenost nevidím jako objektivní argument
spíš čte provoz a využívá potenciálu a efektivity motoru…
jednoduché jak facka…. stačí se uklidnit, nechat horkou hlavu doma a hned je litr/100 spotřeby ušetřen, přičemž z Bodu A do B ti to trvá stejně dlouho. 😉
Ten motor má normálně 320 Nm, ale kvůli převodovce je tady přiškrcený na 250 Nm, takže ten potenciál tam je, kdežto 1.4 TSI už takovou rezervu nemá, pochopil jsi to, blbe?
Nevím, proč by 1,8 TSI měl být fail, třeba už jen díky víceprvkové nápravě vzadu to může být zajímavá volba, pokud z nějakého důvodu budu ignorovat Golf, kde je multilink už od 1,4 TSI. Jinými slovy, 1,8 TSI smysl má, ORS zž je zase podstatně dražší, neměl byste se na všechno dívat prizmatem spotřeby, i když pravda, koho řízení opravdu baví porozhlédne se asi jinde, na trhu jsou v nižší střední i lepší volby, ale zas nebude nutné dělat kompromisy v praktičnosti, i když, tím nechci říct, že by pro mně velikost zavazadlového prostoru byla při koupi auta tím hlavním
Tak větší volovinu už jsem dlouho nečetl…. Přeji hezký den pane převodovko 😉
samo o sobě by mne to nezaráželo, ale pořizovací cena tomu prostě neodpovídá.
Že jsi blb a teoretik víme dávno, ale tohle sis už dávno mohl nekde vyčíst, zkopíruju ti to z jiného webu:
ako jediný motor v nové Octavii není 1.8 TSI zcela nový, jenom je výrazně modernizovaný. Více či méně se změnilo téměř všechno, v zájmu snížení hmotnosti a zvýšení účinnosti, tedy i s ohledem na nižší spotřebu a větší výkon. K technickým specialitám patří například zdvojené vstřikování, toto TSI používá přímý i nepřímý vstřik benzinu. Jediná věc zůstává stejná – maximum točivého momentu se i nadále drží na 250 N.m. Sám motor má přitom na víc, v Audi dává až 320 Newtonmetrů, jenže Škodovka použila slabší převodovku, která víc dlouhodobě přenášet nemůže. Kompenzací je alespoň široké pásmo maxima – sahá od 1250 až do 5000 min-1.
Nesmyslné upínání k točivému momentu. Co rozdíl ve výkonu. Nárust výkonu se u 1,8 TSI bude projevovat už od 3500 otáček.
Spotřeba kolem 10 l je nesmysl. Já jsem s tímto autem najel už pár desítek tisíc km, a této hodnotě jsem se ani zdaleka nepřiblížil. Je to čirý nesmysl. I když v běžném provozu pojedu „co to dá“, jen těžko překročím 8 l/100 (to už bych musel jet stylem opravdu jak vymatlaný debil). Běžně jezdím „smíšený provoz“ s průměry na nádrž kolem 7 l/100 a jednou, když jsem si dal záležet na lehké noze, jsem jel jízdu i za 4,9 l/100 !!! (Veselí nad Lužnicí – Praha). No není to paráda, jak se dá s tímhle relativně výkonným motorem jet? Samozřejmě milovník ropáka namítne, že dokáže jet ještě za míň – ale s jízdním projevem, za který by tu spotřebu normální člověk nevyměnil….. Tohle sice není to žádný trhač asfaltu, ale na svižné ježdění docela stačí, a ta spotřeba je až překvapující. A přesednout z tohoto dobrovolně do ropáka, to by mohl jenom blázen…..
Petře,jsem důchodce a rád bych tě naučil jezdit,hlavně couvat
Ak dovolíte, pridal by som niekoľko poznatkov z aktívneho jazdenia s touto motorizáciou. Voz jazdím niečo cez dva roky, najazdené 70000 km. Dlhodobá spotreba podľa palubného počítača je 6,4 l/100 km. Jazdené prímestské trasy a mesto, 1 – 2 krát týždenne dlhé diaľničné cesty.
Súhlasím s názormi, že rozhodujúcim prvkom ovplyvňujúcim spotrebu je samotný vodič a jeho štýl riadenia. Tiež nezanedbateľný je vplyv vonkajších faktorov, hlavne vonkajšej teploty a vietor. Cestu Žilina – Bratislava viem urobiť za 6, ale aj za 7,5 l. Jazda mierne nad hranicou rýchlostných limitov (obce do 60, diaľnice do 140 km/hod.). Na nemeckých diaľniciach pri ustálenej jazde 190-200 km – dvaja ľudia + plný kufor batožiny spotreba 7,8 l ( sucho, slnečno, bezvetrie).
Skôr som sa obával, aj na základe referencií z minulosti k motorom predchádzajúcej generácie, ako to bude so spotrebou oleja, ale našťastie jediné dolievanie zatiaľ bolo to pri servisnej výmene.