Škoda Octavia 1.2 TSI Ambiente

13 fotografiíŠkoda Octavia

Nejmenší motor pod kapotou Octavie na auto bohatě stačí. Na rychlé ježdění po dálnici ale raději hledejte něco silnějšího.

Diskuze

120 komentářů

    neh

    škodovkáři, koncernáři, nezlobte se, ale opravdu vám přijdou uvedené ceny za základní motorizaci a mizernou výbavu přiměřené? nehledě k tomu, že s octou jezdí každá druhá socka. okolo pětiset tisíc již lze koupit super vybavené mondeo s dvoulitrovým motorem, a to je nesrovnatelně lepší vůz a o třídu výš

    to že octávu nebo fábii má každá druhá \“socka\“ je způsobeno tím, že většina lidí starší 30 let toho prostě moc víc neznala. Škoda je přeci české auto (leč německé a u nás dokonce i dražší). podívejte se co za stejné peníze seženete u fordu, nebo mírně jeté bmw, audi, nissanu…příjde mi, že každé auto je o třídu výš než škoda za stejné peníze. jejich finanční politika je mi nejasná, nikdy jsem si nekoupil škodovku a nikdy to neplánuju, ale na každé auto se najde blbec, který ho koupí. taky mi není jasné proč tu jezdí zástupy octávií a fabií a ne Mondeo či primery nebo dokonce nějací korejci, kteří nabízejí za malý peníz kupu věcí a ukazuje se, že i celkem kvalitně. ve výsledku ten kdo si koupí novou octavii nemůže být socka, protože je předražená, jen je prostě hlupák a vidina českého auta jako \“levného na provoz a na díly a údržbu (dyť je přeci české)\“ je pro ně lákavá.

    Frc

    Doporucuji se nestresovat a nesnazit se pochopit, proc delny lid neustale ucvrnkava z techhle nesmyslu. Ano, to auto je poctive postavene, ale ktere dnes neni. A za tu cenu je to pro logicky uvazujici lidi vysmech, ale skodovacky nadsenec si to sam pred sebou nejak obhaji. Me spis zajima, jak tenhle foukanej podmerecnej motor dlouho vydrzi. Vsichni se me recma o novych technologiich snazi presvedcit, ze totez, co starsi vetsi motory. No tak az to vydrzi vic nez pul mega, tak tomu mozna budu verit. Ale spis to vidim tak, ze za 4 roky budou stat tyhle veci s totalne vytahanejma motorama a stmatickym turbem na dalsi vovci, ktera tu ochtavku s vrtuli proste musi mit.

    Frc

    Doporucuji se nestresovat a nesnazit se pochopit, proc delny lid neustale ucvrnkava z techhle nesmyslu. Ano, to auto je poctive postavene, ale ktere dnes neni. A za tu cenu je to pro logicky uvazujici lidi vysmech, ale skodovacky nadsenec si to sam pred sebou nejak obhaji. Me spis zajima, jak tenhle foukanej podmerecnej motor dlouho vydrzi. Vsichni se me recma o novych technologiich snazi presvedcit, ze totez, co starsi vetsi motory. No tak az to vydrzi vic nez pul mega, tak tomu mozna budu verit. Ale spis to vidim tak, ze za 4 roky budou stat tyhle veci s totalne vytahanejma motorama a stmatickym turbem na dalsi vovci, ktera tu ochtavku s vrtuli proste musi mit.

    Soudruzi, asi takhle:
    Přes 20 let zde máme tržní hospodářství, kde se cena výrobků a služeb odvíjí podle nabídky a poptávky. Takže pokud je zákazník ochoten za Octavii zaplatit třeba milión, tak jej výrobce bude prodávat prostě za milión. Komu se ta cena nelíbí, tak si přece může koupit něco jiného. Když jste tak chytří a prokoukli jste praktiky toho hnusného kapitalisty, tak buďte rádi, že jste s ním tak vyčůrali a koupili jste si lepší zboží jinde levněji. Jenže ono to asi bude stejně trošku jinak, jen si nelhat do kapsy a přiznat si, že na to prostě nemám…

    Frc

    Za Bezmala pul mega koupit pajdavou 1.2 je skutecne diagnoza. Nicmene nad tim pouze nevericne kroutim hlavou. Zadny zly kapitalista se nekona. Marketing ma skodna vazne zmaknutej, o tom neni pochyb…

    Michal

    Ne, skutečně nemám na auto s motorem 1.2, kde za výbavu, která už je dneska víceméně standardem připlácíte. V lehčí Fabii možná vidím smysl tohoto motoru, ne tak v Octavii, která váží něco okolo 1.300 – 1.400 kg. Já asi opravdu myšlení většiny lidí u nás nechápu. Pokud si člověk kupuje městské auto, Octavia je podle mně zbytečně velká, ale to je nakonec každého věc.

    Tu chápu jako auto rodinné, případně nějakého nižšího managementu ve firmách, nikoli jako městské auto. Nic proti Octavii nemám, sám ji považuji za dobře postavené auto, ale cena za motorizaci a hlavně ceny příplatkové výbavy jsou někde jinde, než by podle mně měly být.

    Za 450.000 už je možné si koupit Hondu Civic, Kiu Ceed, Hyundai i30, (a to v daleko lepší výbavě), všechna tato auta jsou menší, ale když se s nimi vydáte na dálnici, nebudete si při akceleraci říkat, co jsem si to sakra koupil? Závěrem chci říci, že Octavia není špatnou volbou, nicméně podle mne s tímto motorem a za takovouto cenu pro mně postrádá smyslu.

    Tato 1.2 TSI je v Octavii základní motorizace a s přehledem převálcuje všechny základní 1.4 od konkurence a i většinu 1.6. Vy si pořád neuvědomujete, že tento motor má sice objem jen 1.2 litru, ale díky přeplňování má točivý moment jako atmosférický motor 1.8 a výkon jako 1.6. Za zmiňovaných 450000 je možné koupit Octavii už i s motorem 1.4 TSI a to je na dálnici úplně dostatečná motorizace.

    Honza

    Koupit si za 450tkc holou oktavku s 1.2TSI je skutecne narez. O 100t draz jsem kupoval mondeo s 2l dieslem, nalozeny vybavou az po strechu.

    Oktavka je dobry auto a taky sakra predrazeny, ale proc by nemelo byt kdyz i za ty prachy to ma svyho kupce? Nedavno se mi jeden clovek chlubil jak koupil predvadeci oktavku v zakladu s 1.2TSI za 380tkc a mel z toho radost, protoze oktavku, navic novou, prece vzdycky chtel 🙂 nemel jsem to srdce mu kazit radost…

    echo

    Váš příspěvek spíše vypadá jako vtip, zjistětě si oficiální ceny nového Mondea a potom něco povídejte.

    Bohumil

    A čím bys mu tu radost chtěl kazit? Že sis koupil Mondeo naložené až po střechu výbavou? Třeba je mu úplně jedno jakou výbavu má tvoje Mondeo, pro něj je třeba velké a hnusné (pro mě taky). Kdyby každý uvažoval jako ty, tak budeme všichni jezdit v Dacii, Kii, Hyundai a podobně, protože mají nejvíc výbavy za nejméně peněz.

    echo

    V testu jsou oficiální ceny (neakční), Octavia CZ edition s uvedeným motorem a výbavou stojí 400 tisíc, Vaše Mondeo stojí v akci ve výbavě Enterprise s uvedeným dieselem nejméně 650 tisíc (Oficiální cena je za tuto motorizaci a výbavu 780 tisíc).

    echo

    V testu jsou oficiální ceny (neakční), Octavia CZ edition s uvedeným motorem a výbavou stojí 400 tisíc, Vaše Mondeo stojí v akci ve výbavě Enterprise s uvedeným dieselem nejméně 650 tisíc (Oficiální cena je za tuto motorizaci a výbavu 780 tisíc).

    Michal

    Jistě 1.2 se 105 bhp do auta jenž váží cca. 1300 kg i s řidičem, (a to nemluvím o nákladu) bude jistě na takové auto stačit-). Navíc bych chtěl vidět jak se ten motor bude chovat po 100 – 200 tkm. Tato low – endová Octavia prostě není žádná výhra a je to volba pro VELMI nenáročné řidiče, imho důchodce, nebo začínající motoristy. Rozhodně víc smyslu dává 1.8 TSI, se krterým bude zajímavější svezení, i nižší spotřeba.

    Vysnan

    Pani, ja by som to vobec nevidel tak tragicky… pred tyzdnom som si objednal octaviu combi 1.4 TSI a kym som ta spravil, svedomito som si porovnaval ceny, motorizacie a celkovy pomer cena/vykon. To mondeo bol naozaj dobry vtip, pretoze uz zakladna verzia s najslabsim motorom je o celych 3000 eur drahsia ako octavia… Nevravim ze octavia je lacna, ale za tu cenu kolem 17 500 eur clovek dostane bezkonkurencne najvacsie auto a obrovskym kufrom a s motorom TSI ktorymi VW valcuje konkurenciu… Nejaka Ceedka so zastaralymi zazihovymi motromi 1.4 a 1.6 sa s modernymi TSI nemozu ani porovnavat… zrychlenie na 100 maju o 1 az 2 sekundy horsi a taktiez aj spotreba je o monimalne liter horsia. proste o tom to je, nizky objem s turbom vam zaisti relativne vysoky vykon s nizkou spotrebou… uz o tom kolko tie motory vydrzia by sa dalo polemizovat.
    Takze tie ceny by som nebral tak tagicky, kazdy clovek ma ine priority, napriklad ja vsadzam na nemecku kvalitu (co sa s Korejcami opat porovnavat neda), za tie peniaze dostanem velke, kvalitne skonstruovane auto s vynikajucim motorom… samozrejme Ceedka sa da zohnat za lepsie peniaze, ale aj to je relativne, napriklad co sa tyka priplatkovej vybavy, trebars za take ESP si KIA popyta o 200 eur viac ako Skoda… za metalizu o 100 eur viac… Mozno zakladna vybava je v Kii bohatsia ale este raz opakujem, je to relativne a kazdemu zalezi na inych vlastnostiach auta ktore v tej cene dostane.

    Michal

    Pořád si raději za stejnou cenu koupím Mazdu 2, Ceed, nebo Hondu Civic, místo velkého auta s malým motorem, to mi opravdu smysl nedává. Chce se to už přestat donekonečna opájet báchorkami o úžasné spolehlivosti Octavie, zejména pak o tom, jak je to auto české-). Ano je spolehlivější než Francouzi a Italové, (ještě aby nebyla), ale korejská nebo japonská konkurence se jí může směle rovnat.

    Michal

    Ta 1.4 už by mohla být relativně zajímavá, má 122 bhp, ale spolehlivosti vámi zmiňovaných Korejců bych se opravdu neobával, dnes už jsou podle mně se Škodou a koncernem VW obecně na roveň, (můj názor).

    To že bude mít Octavia trochu kvalitnější interiér, (měkčené plasty pro mne nejsou prioritou) je jasné, nicméně co se kvality zpracování týká, (vrzání v interiéru atd.), nemám u současné korejské produkce nejmenších obav, že by se Škodě, případně koncernu VW nemohla rovnat. TSI bude mít lepší akceleraci jak uvádíte, (právě kvůli turbu), na stranu druhou, atmosféra Kii, zase delší životnost. Jak jste řekl, jde o to, co každý preferuje, já rozhodně atmosféry, před foukanými motory..

    Další teoretik promluvil, ale imho ani s jedním motorem ještě nejel 😛 Česko je národ brouků Pytlíků. Všude byli, všechno znají, ale zkušenosti by člověk pohledal. Inženýři z VW jsou hloupí, všichni kupující jsou hloupí, ale já vím naprosto přesně jak to bude a co se s tím motorem stane. Ou jé!

    Neřekl jsem, že je někdo hloupý, to si o mně myslíte tak možná vy, (ne že by mi to nebylo jedno), já svoje názory nikomu nenutím, jen je zastávám. Rozhodně nejsem nějaký všeználek, ale vím, že ve 4, s plným kufrem, bych s touhle motorizací opravdu třeba na hory jet nechtěl. Jak jsem řekl, smysl 1.2 TSI vidím ve Fabii, kde ten motor může být opravdu zajímavý, protože je auto relativně lehké. Vy mi prostě přijdete jako klasický škodovkář, ani trocha objektivity, řeči o tom, že jsem motor nezkusil apod.

    Já bych ho totiž ani nezkoušel, protože bych o takové motorizaci pro auto jako je Octavia ani neuvažoval. Nikomu svůj názor nevnucuji, ať si každý koupí co chce, já jen nechápu proč se vždy najde někdo, kdo musí dehonestovat názory druhého jen proto, že to není milovník Škodovek. Já mám Škodu za dobrou (byť relativně nudnou) značku, takovou volbu rozumem, která mně moc neoslovuje. Tím ale neříkám, že to je špatná volba.

    imhotep

    jednoducho 1,2 je na takto stavané auto jednoducho nehorázne málo. A turbo to nevytrhne .Ak je tak veľký kufor , tak asi na to aby sa využíval, takisto ak chcem jazdiť sám a prevažne po meste tak i stačí 1,1 japonec a budem úspornejší. Ak sa táto oktávka naloží a budú v nej sedieť 4 dospelé osoby tak bude pomalá ako myslenia našich politikov a  žravá ako ich túžba po moci a peniazoch. Oktávke asi najlepšie z benzínov pristane 1.8 TSI .

    Andrew

    Tenhle motor mám, takže k němu snad můžu také říct nějaké zkušenosti. Sice nemám Octavii, ale Golf, nicméně ty auta se od sebe zase tolik neliší. Napřed trocha teoretických čísel:

    Pohotovostní hmotnost Golfu včetně řidiče a kapalin je s tímto motorem 1250 kg. Takže zde máme 62 kW/t, resp. 84 k/t, a 140 Nm/t. Předchůdce 1.6 MPI (v předchozí generaci Golfu) s váhou 1300 kg má tyto parametry: 58 kW/t, resp. 78 k/t, a 113 Nm/t. Pro srovnání s legendárním (ať už v jakém slova smyslu) motorem 1.9 TDI 77 kW tu máme 55 kW/t, resp. 75 k/t, a 179 Nm/t. Čili tolik pro představu v jakém výkonovém spektru se zde pohybujeme.

    Nyní trochu z praxe. Motor už je snad relativně zajetý (necelých 10k na kontě). Před několika dny jsem cestoval Brno-Pardubice a trošku jsem spěchal. Motal jsem se po Brně, pak jsem vyrazil přes Žďár n. S. do Parubic, po kterých jsem se zase musel domotat domů. Cestovní rychlost 120 km/h (vesnice 60 km/h) a předjížděl jsem vše co mi stálo v cestě hned jak to šlo. Někde kolem Žďáru se za mě přilepila předchozí generace Golfu právě s 1.6 MPI, taky spěchal, ale naše tempo bylo totožné. Drželi jsme se spolu až do Pardubic. Dynamicky na tom byla obě auta totožně (shodná akcelerace při předjíždění atd.).

    Ano, když se chci opravdu pohnout, tak ten motor je potřeba vytočit. To ale musíte i s atmosférou. Nicméně odmítám spekulace, že vás přitom sežere zaživa. V redakci jste měli asi hodně syrový kus. Zde je výsledek mojí zmíněné jízdy: http://img37.imageshack.us/img37/3554/tripm.jpg. Žádných 12 l se tady očividně nekoná, byť jsem nejel po dálnici ani kousek. Rychleji to však jet už ani nešlo vzhledem k tomu, že jsem na silnici nebyl sám. Ani kdybych měl 1.8 TSI, tak bych domů rychleji nedorazil a celou cestu jsem nezatoužil, že bych potřeboval více výkonu. Pochybuju, že můj následovatel v 1.6 MPI jel v tomhle tempu s takovouhle spotřebou. Podle zkušeností z rodiny (Příbuzný má také 1.6 MPI) by jel nejlépe za 7, spíše 8.

    Je fakt, že 1.6 MPI najezdí 300k km a tváří se jako by nic. Nevím jak to bude s tímhle TSI. Pravděpodobně to takový držák nebude. Ale i když vydrží 200k, tak mi to bude stačit, protože tou dobou už bude auto u dalšího majitele. A když se jemu vysype, tak jednoduše koupí motor nový. Jeho cena se dnes pohybuje pod hranicí, kterou byste nechali za generálku, takže se ji už ani nevyplatí dělat. Pak dostanete nový motor a můžete zase vesele dalších pár set tisíc najezdit.

    Jo, jasně že je lepší, když máte rovnou \“nesmrtelný\“ motor, ale dnešní doba už je taková. Výrobci vytváří co lidi kupují. Málo kdo na autě nalítá 500k km než ho hodí do šrotu. Typická rodina najezdí 10k km ročně. To je 100k km za 10 let, kdy už se auto pomalu začíná považovat za zastaralé. Tak proč dymenzovat motor na 5x větší životnost? Zbytečné výdaje, auto by bylo dražší a lidi by ho nekoupili.

    Btw 1.2 TSI je oficiálně dymenzováno, aby bezpečně vydrželo 250k km (včetně turbodmychadla). Tolik zpráva z oficiálních míst.

    echo

    Mohl byste se odprostit od předsudků o velikosti motoru. A věřte, že turbo to právě \“vytrhne\“. Víte jak by jezdila auta s dieslové motory, kdyby neměla turbo?

    echo

    A někdo potřebuje právě větší auto. Každý jsme jiný.;-)

    echo

    Musíte brát, že je to základ. A tak je to v testu řečeno. Konkurenční atmosférické motory na tom nejsou lépe. Navíc, zkusil jste ten motor? Nebo máte předsudky díky objemu.

    echo

    No právě, jak ste řekl, výběr auta je o preferencích. A někomu vyjde právě Octávia za danou cenu. Ač mám raději také atmosférické motory, tak motory TSI jezdí dobře.

    echo

    No právě, jak ste řekl, výběr auta je o preferencích. A někomu vyjde právě Octávia za danou cenu. Ač mám raději také atmosférické motory, tak motory TSI jezdí dobře.

    echo

    Díky za rozumné zhodnocení.

    Ferencár

    Mně by do oktávky stačil i tento motor – sice jsem mlaďoch, ale i tak jezdím jako důchodce :))
    A když to tak vezmu, tak moje současná Mazda 323F (mrkačka) má motor 1.6 16V s výkonem 66kW a krouťákem 132Nm. A auto jezdí naprosto dostatečně. Tahle oktávka má sice zhruba o 250 kg vyšší hmotnost, ale výkon motoru je 77kW a krouťák dokonce 175Nm. Takže jízda bude pro normálního smrtelníka celkem pohodová. Samozřejmě na dálnice to moc není, ale kdo jezdí na dálnici jednou do roka, tak to případné nepohodlí určitě vydrží:) Cenu by ale Škoda mohla snížit – např. na +- stejnou částku jako stojí 1.4MPI.

    Ferencár

    Mně by do oktávky stačil i tento motor – sice jsem mlaďoch, ale i tak jezdím jako důchodce :))
    A když to tak vezmu, tak moje současná Mazda 323F (mrkačka) má motor 1.6 16V s výkonem 66kW a krouťákem 132Nm. A auto jezdí naprosto dostatečně. Tahle oktávka má sice zhruba o 250 kg vyšší hmotnost, ale výkon motoru je 77kW a krouťák dokonce 175Nm. Takže jízda bude pro normálního smrtelníka celkem pohodová. Samozřejmě na dálnice to moc není, ale kdo jezdí na dálnici jednou do roka, tak to případné nepohodlí určitě vydrží:) Cenu by ale Škoda mohla snížit – např. na +- stejnou částku jako stojí 1.4MPI.

    Michale, prosím napiš mi, kolik km jsi najezdil s Octavií 1.2 TSI a 1.8 TSI a jaké s nimi máš dlouhodobé zkušenosti. Je vidět, že jsi zkušený odborník, tak bych potřeboval pár rad.
    Děkuji a těším se na Tvé rady a praktické zkušenosti.

    Michale, abychom se tady bavili tak nějak konkrétně, jaký supersport momentálně sedláš?

    Michal

    Tvá snaha udělat ze mně trotla za každou cenu je až dojemná-). Žádný supersport nesedlám, když už Tě to tak zajímá, mám starší Hondu. Jen jsem vyjádřil svůj názor nad tím, že MNĚ by takový motor v autě velikosti Octavie prostě nevyhovoval, jako městské auto ji považuji za zbytečně velkou, ale rozhodně tady nikomu neříkám CO si má koupit. S autem jsem nejel, ale pocitově mi takový motor přijde do tak \“velkého\“ auta malý.

    Nepopírám, že někomu to může stačit a taky se mu za to nevysmívám, (jako to mimochodem děláš ty). Jinými slovy, kdybych si šel koupit Octavii, motor 1.2 by mně nezajímal. Šel bych do 1.8, která bude mít víc výkonu a svezení s ní prostě bude lepší.

    Já z tebe trotla nedělám, děláš ho ze sebe sám. S autem jsi nejel, ale pocitově ti motor přijde do tak velkého auta malý. To prostě mluví samo za sebe.
    Poradím ti jednu věc. Než začneš ze sebe sypat moudra, tak si to nejdříve osobně vyzkoušej, abys pak nebyl za toho trotla.

    Honza

    Super názor díky za něj. Ale nesouhlasím s tím že u motoru stačí životnost 250 tkm. Mám P 307 1.6 v tuhle chvíli má nalítáno 170tkm. Když jsem ho kupoval měl 100tkm. Motor má super zvuk i spotřebu není sním žádný problém. Na to že je to automat tak s ním jezdím za 7.5l. A proto by mi bylo líto když bych měl počítat s tím že ve 200tkm umře. Dnešní tendence je vyrábět motory které opravdu vydrží 200tkm (bavím se o malých přeplňovaných). Pokud jste zákazník který si kupuje nové auto, tak pak to beru taky bych si koupil O2 s 1.4 TSI, na to co potřebuju bohatě stačí. Ale pokud se na to podívám jako člověk který nechce koukat jak mu nové auto ztrácí cenu před očíma zvolím ojetinu. Takže si nemůžu koupit malý přeplňovaný motor s náběhem 130tkm protože pak mě ta ojetina vyjde sakra draho. Nechci si kupovat holátko za 434 000 kč. Si prostě nemůžu pomoct ale to je strašná darda za auto které má i kličky na okénka 🙂 Abych to nějak se sumíroval. Kdo se spokojí s holátkem 1.2 TSI a kupuje jako nové auto, super volba pokud moc nejezdí. Kdo chce auto na delší život pro toho přeplňovaný malý motor není. Abych obhájil svůj negativní názor na málé motory. Kamarád má Fiat Panda tuším že je tam motor 1.2l, auto má 100tkm a podle jeho slov motor je na odpis. Auto kupoval za ty samé peníze jako já svou ojetinu. Mám mnohem lepší výbavu a auto v super kondici.

    nesocka

    Nevzdělaná \“socka\“ soudí dle sebe, že každý, kdo si náhodou nekoupí auto podle jeho dementních představ(rejži z Koree made in SK či CZ) je \“socka\“…jdi se léčit.Většina lidí zde na nové auto ani nemá a pokud si někdo něco koupí, je to jeho věc,tak to neřeš.BTW:jezdím M6 a Toyotu Avensis.Soukromé, nové.Hlupák seš leda ty!Čest chudáku.

    nesocka

    Jestli s tím máš problém, skákni k psychiatrovi.Jsi na palici a psychiatr to pořeší.

    Tento motor by samozřejmě stačil 99% zdejších diskutujících, jen by na něj museli mít a proto si svůj mindrák léčí řečmi o tom, jak je slabý, životnost věští ze skleněné koule na 100 tisíc kilometrů a podobné nesmysly. Mimochodem motory 1.2 TSI (77 kW) mají skutečný výkon kolem 95 kW. Pokud by se někomu při jízdě zdálo (ne při čtení údajů z tabulek), že je motor slabý, tak je to dáno spřevodováním, převodovky mají bohužel dlouhý stálý převod.

    rout

    Bohatě mě stačilo chvilku jezdit s foukanou 1.4. Pokud to nejelo vyloženě bez zatížení motoru – rovinka bez provozu, nebo spíš z kopce, tak to dělalo kravál jako diesel a chlastalo jako 2.0. 🙁

    žrout

    No jistě, všichni jej chválí, vyhrává každý rok ocenění za motor roku, ale teprve ty, který jsi s ním chvilku jezdil, jsi přišel na to, že je to hlučný nenažraný šmejd.

    Vysnan

    Presne tak, plne s tebou suhlasim, neviem ako tu niekto moze hadzat nejake pocity, ked s tym nikdy nesiel… Mam objednanu sice 1.4 TSI, ale pre tu som sa rozhodol az po dohodnutej zlave u riaditela skody 🙂 povodne som planoval 1.2 TSI a som si isty ze aj tento motor by mi absolutne dostacoval… prevetral som ten motor ako vo fabii tak aj v octavii a musim povedat ze zatah ma skutocne mohutny, neviem co tu kazdy riesi velkost… na kieho boha by som si kupoval hladku 1.6 ked toto tiahne podobne (dovolim si povedat ze este lepsie) a ma to aj lepsiu spotrebu… taktiez som cital kopec recenzii a ked sa odbornici vyjadruju ze pocitovo to cloveku prijde ako ovela vacsi motor tak to uz asi o dacom svedci…
    A este taky poznatok – na octavii 1.2 TSI sme isli 3 dospeli chlapi do strmeho kopca a to auto vobec nestracalo dych, naopak na 4 tiahlo ako dive… A ked to porovnam s priatelkinou Ceedkou 1.4 (tusim okolo 70kw) tak to auto tiahne \“slusne\“ tak do 100km/h a hlavne ked je clovek sam! s pribudajucimi ludmi na palube vyrazne straca tah… o dialnici uz ani nehovorim.

    Vysnan

    :DDD … To aspon vidno ze pan Rout s tym motorom vobec nikdy nesiel 😉 … o spotrebe uz bolo povedane dost, ale co sa tyka hluku, ten motor je tak tichy, ze bez zataze ho ma clovek problem vobec pocut… skorej pocujete odvalovanie od pneumatik ako motor… je to skutocne velmi tichy agregat

    Michal

    Nemá smysl se bavit s někým kdo nechce uznat něčí názor. Protože lidé prostě mají určité preference. To je jako bys někomu říkal, že Trabant dojede do Španělska taky, dojede, ale nikdy bych v něm jet nechtěl, (teď nesrovnávám Trabant s Octavií).

    Nebo je to to samé, jako když si někdo z principu nekupuje italská nebo francouzská auta, (třeba i já) a je prostě nesmysl ho přesvědčovat o opaku i když se mi Alfy neskutečně líbí. Mně tenhle motor prostě do Octavie nepřijde zajímavý, tak by mně ani nenapadlo zkoušet ho. Tečka.

    Pepa

    Do firmy nám koupili Yeti 1.2 TSI. Jezdil celkem slušně, ale bylo to služební auto takže to najelo docela dost. S autem se najelo 140tkm a musely jsme ho dát pryč. Motoru odešlo turbo a neustále se v něm něco sr… Yeti bylo pěkné auto, ale s naftou by to bylo něco.

    Ten problém s turbem bych viděl v tom, že auto bylo prostě služební a podle toho se s ním zacházelo. Turbomotory jsou náchylné na zacházení, nenakládat mu za studena a naopak jej nechat dochladit po dravější jízdě.

    Já nikomu neberu jeho názor, ale prostě nebudu uznávat něčí názor, který je vystaven na nějaké chatrné doměnce. Abys to pochopil: Tvrdíš tady pořád dokola, že na Octavii je motor 1.2 TSI slabý a přitom jsi v tom nikdy nejel a svůj názor stavíš na tom, že motor má objem pouze 1,2 litru. Když se ti tedy zdá slabý, tak se pochlub, jaký točivý moment a v jakých otáčkách má motor ve tvé starší Hondě.

    a tak šup něco dělat at si ten zázrak můžete postavit do garáže.

    Nesuď ostatní podle sebe, všichni si brka u PC nehoní.

    Pitrys

    Každý, kdo použije slovo \“socka\“ v jakékoli diskuzi, je většinou tou největší sockousám….alespoň duševně určitě…

    Pepa

    Zase na to bych to tolik neházel. Máme ve firmě i Octavii 1.9 TDI a na počítači minulý týden měla 340 000 km.

    Honza Zapletal

    Je velká pravděpodobnost, že hlavně ve vyšších otáčkách mnohem vyšší 🙂 Ne každý musí být nadšený z motoru, který vespod celkem táhne ale ve vysokých otáčkách umře. Takovýto motor pak bývá spřažen s těžšími převody, čímž se faktický točivý moment, který hýbe autem (tj. ten na kolech), zase zmenšuje.

    Že bude v mnohem vyšších otáčkách je jasné, ale že bude vrchol vyšší, tak o tom si tak jist nejsem, ale nechme se překvapit. Ne každý musí být nadšený z motoru, který vespod netáhne a potřebuje točit 7 tisíc, aby jel. Takovýto motor pak bývá spřažen s lehčími převody, čímž se fakticky točivý moment, který hýbe autem (tj. ten na kolech), zase zvětšuje.

    jen pro info. každý motor ve škodovce je před uvedením do sériové výroby prověřen porcí 500.000 km a věřte nebo ne, i ta 1.2 tsi je stavěná na půl mega. Jinak atmosféry 1.8 sice mají krouták stejný jako 1.2 tsi, ale v jakých otáčkách? Kolik z vás chytrejch jezdí s motorem vytočeným do 5000?

    Honza Zapletal

    O tom jestli bude větší i maximální hodnota toč. momentu se nepřu. Jinak samozřejmě 1,2TSI je proti zaostalým motorům 1,4 a 1,6 MPI z dřívějška pokrok ve všech výkonových charakteristikách, ale ve srovnání se soudobými 1,6 120-130k už to takový zázrak není. Volkswagenu vůbec celý ten trend downsizingu přišel vhod, protože minimálně v posledních dvou desetiletích žádný pořádný atmosférický motor nevyrobil, zatímco teď je z určitého pohledu na špici 🙂

    JH

    Nevím odkud bereš ceny ale koupil jsem oktavku se šesti airbagy aut. Klima , tempomat, kožený paket, rádio swing, elektrony 16, ESP včetně ABS , EBV, MSR, ASR,EDS,HBA,DSR za 430 tisíc

    Nobody

    V našem oddělení (v práci) by auto s tímto slabým motorem, který je úplně na houby nikdo nekoupil. Proto jich většina jezdí ve Felicii 1,3 a jeden ve feldě 1,6. Jo a jeden má 15 let starý Hyundai. Ten jediný tvrdí, že přestože má papírově 80 kW tak to nejede (je mu proti srsti vytáčet motor k 6000 otáček). Takže asi tak…..

    škoda

    Jen pro začátek, oktávka je nižší střední třída kdežto mondeo je střední třída:

    Oficiální web ford:
    Mondeo Trend
    Nový Ford Mondeo Trend s bohatou výbavou a s motorem 1.6 EcoBoost o výkonu 160 k za pouhých 499 990 Kč (vč. DPH) ve 4dveřové a 5dveřové verzi! Ve verzi kombi již za 529 990 Kč!

    Hlavní prvky výbavy Mondeo Trend
    -Elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem TCS a bezpečnostním brzdovým asistentem EBA
    -Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, stropní airbagy řidiče a spolujezdce a stropní airbagy pro cestující na krajních zadních sedadlech, kolení airbag řidiče
    -Inteligentní systém ochrany (IPS)
    -Duální automatická klimatizace
    -Palubní počítač
    -Stereorádio/CD 6000 – kódování proti krádeži,zásuvka pro připojení externího přehrávače, 8 reproduktorů, ovládání na volantu
    -Elektricky ovládaná přední a zadní okna
    -Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
    -Elektricky výškově nastavitelné sedadlo řidiče s manuálním nastavením bederní opěrky
    -Kůží potažený volant a hlavice řadící páky
    -Dálkově ovládané centrální zamykání
    -Dva sklopné klíče dálkového ovládání
    -Aktivace varovných světel při nouzovém brzdění
    -Nárazníky a kliky dveří v barvě karoserie
    -Zpožděné zhasínání světlometů
    -Přední mlhová světla
    -Bezzátkový systém plnění paliva s detektorem -správné palivové pistole
    -Tónovaná skla
    -Střední loketní opěrka zadního sedadla
    -Světla denního svícení
    -Chlazená přihrádka před spolujezdcem
    -Lampičky na čtení u předních a zadních sedadel
    -Přídavné el. topení (pouze vznětové motory a zážehové motory 2.0 EcoBoost)
    -16“ kola s kryty se 7 paprsky
    -Ocelová minirezerva
    -Podlahové rohože – přední a zadní
    -ISOFIX úchyty pro dětské sedačky

    a oktávka:
    oficiální web
    Octávia v podobné výbavě, (to co má mondeo jako standard má oktávka jako vyšší střed) ELEGANCE 1,8tsi – stejný výkon, za 570 000!!!!! akorát má menší kola, je to nižší střední třída, je vevnitř malá, a to nemluvím o tom, že mondeo za 579000 Kč, má ve výbavě to co už do oktávky ani nedávají, protože by stála 1000000Kč!
    A to nemluvím o cenách servisů, kde je škoda o 50% dražší a náhradní díly jsou až o 100% dražší než ty od fordu!

    škoda

    Jen pro začátek, oktávka je nižší střední třída kdežto mondeo je střední třída:

    Oficiální web ford:
    Mondeo Trend
    Nový Ford Mondeo Trend s bohatou výbavou a s motorem 1.6 EcoBoost o výkonu 160 k za pouhých 499 990 Kč (vč. DPH) ve 4dveřové a 5dveřové verzi! Ve verzi kombi již za 529 990 Kč!

    Hlavní prvky výbavy Mondeo Trend
    -Elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem TCS a bezpečnostním brzdovým asistentem EBA
    -Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, stropní airbagy řidiče a spolujezdce a stropní airbagy pro cestující na krajních zadních sedadlech, kolení airbag řidiče
    -Inteligentní systém ochrany (IPS)
    -Duální automatická klimatizace
    -Palubní počítač
    -Stereorádio/CD 6000 – kódování proti krádeži,zásuvka pro připojení externího přehrávače, 8 reproduktorů, ovládání na volantu
    -Elektricky ovládaná přední a zadní okna
    -Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
    -Elektricky výškově nastavitelné sedadlo řidiče s manuálním nastavením bederní opěrky
    -Kůží potažený volant a hlavice řadící páky
    -Dálkově ovládané centrální zamykání
    -Dva sklopné klíče dálkového ovládání
    -Aktivace varovných světel při nouzovém brzdění
    -Nárazníky a kliky dveří v barvě karoserie
    -Zpožděné zhasínání světlometů
    -Přední mlhová světla
    -Bezzátkový systém plnění paliva s detektorem -správné palivové pistole
    -Tónovaná skla
    -Střední loketní opěrka zadního sedadla
    -Světla denního svícení
    -Chlazená přihrádka před spolujezdcem
    -Lampičky na čtení u předních a zadních sedadel
    -Přídavné el. topení (pouze vznětové motory a zážehové motory 2.0 EcoBoost)
    -16“ kola s kryty se 7 paprsky
    -Ocelová minirezerva
    -Podlahové rohože – přední a zadní
    -ISOFIX úchyty pro dětské sedačky

    a oktávka:
    oficiální web
    Octávia v podobné výbavě, (to co má mondeo jako standard má oktávka jako vyšší střed) ELEGANCE 1,8tsi – stejný výkon, za 570 000!!!!! akorát má menší kola, je to nižší střední třída, je vevnitř malá, a to nemluvím o tom, že mondeo za 579000 Kč, má ve výbavě to co už do oktávky ani nedávají, protože by stála 1000000Kč!
    A to nemluvím o cenách servisů, kde je škoda o 50% dražší a náhradní díly jsou až o 100% dražší než ty od fordu!

    Honza Zapletal

    Tolik km sice nasimulovat někde na testovací stolici můžou, ale neude to odpovídat skutečnosti, kdy materiály postupem let degradují, auto prodělává neustálé studené starty nebo se naopak nedochlazuje a po náročnější jízdě a hned vypne, trápí se nesmyslnými long-life oleji atd.

    K těm otáčkám – v 5000 bude normální 1,8 atmosféra mnohem větší krouťák než 1,2 TSI v 5000 🙂 Uvědomte si jednu věc – pokud člověk řadí, je pro zrychlení vypovídající výkon. Výkon spalovacího motoru není nic jiného než točivý moment vztažený k otáčkám. Takže zatímco výkonnější atmosférický motor při potřebě rychlého předjetí podržíte v otáčkách, kde pořád ještě bude mít slušný točivý moment, ten 1,2 TSI zvadne. I když na udržování rychlosti a pružnost na vyšší převod (tak řečenou \“běžnou jízdu\“) může být srovnatelný.

    Michal

    Je to Honda 1.4 s automatem, (jsem tělesně postižený) takže to není žádný \“trhač asfaltu,\“ ale jako začátečníkovi, mi naprosto stačí a jsem spokojený. Ta 1.2 v Octavii bude asi o něco pružnější, ale mezi mými 90 atmo koni a 105 foukanými v Octavii, mi zase takový rozdíl nepřijde.

    Jinak k tomu toč.momentu, mohl bych točit do 6.500 ot/min.,ale nezkoušel jsem to a asi to ani dělat nebudu, byla by totiž asi relativně vysoká spotřeba a jelikož tahle malá auta bývají hůř odhlučněná, tak by byl i nižší komfort jízdy, snažím se jezdit defenzivně a na spotřebu, (aspoň zatím), takže město tak 40 – 50, dálnice 100 – 120, maximálku hodlám vyzkoušet tak za rok na autobahnu v Německu, až se pojedu podívat za kamarády.

    Michal

    Přesně tak. Logicky bych usoudil, že tyhle menší turbo benziny budou (co se do zacházení týká), podobné jako turbodiesely, tzn. nenakládat motoru za studena a po ostřejší jízdě nechat na 1-2 minuty nechat motor běžet na volnoběh, aby se mohlo turbo zchladit, třeba u čerpací stanice atd.

    meet

    Zdravím vás. Jám mám s tímhle motorem v Octavii najeto 31 tisíc km a jsem spokojen. Výkon celkem stačí (ono je to totiž lehčí auto než např.Roomster), ideální je na okreskách. Mám vyzkoušeno, že na dálnici se chová nejlépe tak ve 140 na tempomat, při téhle rychlosti to vyjede na šestku všechny kopce (jezdím hlavně mezi Prahou a Plzní). Byl jsem s tím i v Dubrovníku, plně naložený, to tu cestu zvládlo za 6 litrů a celou cestu po dálnici tak 140. Před tímhle autem jsem jezdil např. Civicem 1.4, Accordem 2.0, Mondeem TDCI, Camry 2.4 takže můžu srovnávat. Přeju šťastnou cestu.

    Tady se řešej ceny a nikdo si neuvědomuje, že kupce dá klidě o 15% méně než je zde napsané.A holt DSG stojí to co stojí….

    meet

    Zdravím vás. Jám mám s tímhle motorem v Octavii najeto 31 tisíc km a jsem spokojen. Výkon celkem stačí (ono je to totiž lehčí auto než např.Roomster), ideální je na okreskách. Mám vyzkoušeno, že na dálnici se chová nejlépe tak ve 140 na tempomat, při téhle rychlosti to vyjede na šestku všechny kopce (jezdím hlavně mezi Prahou a Plzní). Byl jsem s tím i v Dubrovníku, plně naložený, to tu cestu zvládlo za 6 litrů a celou cestu po dálnici tak 140. Před tímhle autem jsem jezdil např. Civicem 1.4, Accordem 2.0, Mondeem TDCI, Camry 2.4 takže můžu srovnávat. Přeju šťastnou cestu.

    Tom

    Tahle 1.2 je náhrada za atmosférickou 1.6, která jen žrala a nejela, ale kupodivu vášnivé diskuze na téma \“je to pro takové auto málo\“ se nekonaly. TSI jede výrazně lépe díky vyššímu krouťáku dostupnému z podstatně nižších otáček a spotřeba při klidné jízda šla o 25-30% dolů. Já to prostě fakt nechápu, v čem je ten motor tak slabý a nedostatečný? Mě jako základní motorizace naopak připadá víc než slušný a rozhodně mnohem lepší, než co tam bylo doposud.

    Tolik km sice nasimulovat někde na testovací stolici můžou, ale neude to odpovídat skutečnosti, kdy materiály postupem let degradují, auto prodělává neustálé studené starty nebo se naopak……

    To je pravda, avšak to platí pro úplně všechny motory.

    K těm otáčkám – v 5000 bude normální 1,8 atmosféra mnohem větší krouťák než 1,2 TSI v 5000 🙂 Uvědomte si jednu věc – pokud člověk řadí, je pro zrychlení vypovídající výkon. Výkon spalov……….

    1,2 TSI je poctěno, že je srovnáváno s atmosférou vyšší výkonové skupiny. Jen pro info, pokud chceme srovnávat chodové vlastnosti 1,2 TSI (77kW) dělejme to prosím s atmosférou 1,6 MPI (75kW). Všichni víme, že ve srovnání s 6-ti válcem o obsahu 3,5 litru je 1,2 TSI pěkně v bobku…

    reagoval jsem na předchozí článek proto jsem použil slovo \“socka\“ a dal ho do uvozovek. osobně mám japonce co pamatuju, začínal jsem na primeře GT, Subaru impreza 2,0, teď mám Lancera…ty auta jsou servisově někde jinde, díly jsou dražší to ano, spotřeba je o něco větší (vysokootáčkové motory), ale ty auta jsou absolutně někde jinde a za cenu nové octávie a o to mi jde. navíc to řeším od toho je tu diskuze, abychom se k tomu vyjádřili přeci. Škodovka už není české auto, nýbrž němec a předražený a ne úplně vydařený němec. pokud od auta nic nečekáte jako většina spotřebně založených lidí, tak samozřejmě octávie stačí. kdo autům trochu rozumí a chce od toho víc než se dostat z místa A do místa B zajímavějc než autobusovou technikou či masovou nudnou ikonou, ví, že za peníze za kterou koupí octávii v základu dostane Kiu Ceed v plné palbě a podobně.

    Jára

    To Já: naprosto souhlasím. Každé auto má svého kupce a jestli Škodovka za tu cenu Octy s motorem 1,2 prodá, je to jen a pouze její věc. Sám jsem měl před mnoha lety ze škodovek Favorita a Škodu jsem dlouhou dobu nechtěl. Pak jsem začal služebně jezdit s Passatem, pak s Fabií, a nakonec s Octou. Dnes mám doma Octu 2,0 benzín. Že Octa moc \“emoční\“ auto není, je logické. Má malý rozvor a velké přesahy, hlavně ten vzadu. Je to však praktický dříč, který mne (při pravidelném servisu) nikdy nezklamal a při slušné výbavě se s ní dá ujet celá Evropa. Věta autora \“Myslete si, co chcete, ale já mám Octavii rád a jakkoli to není zábavné auto, plně ji respektuji.\“ je úplně nesmyslná. Kdo hledá zábavné auto na proplétání vlásenkami, s podvozkem, který sedí jak na kolejích, ostrý motor, sexy zvuk, si přece koupí úplně jiné auto než Octu!!!! Problém bych opravdu viděl s lehkým motorem bez ohledu na jeho parametry. Pokud dáte do kufru pár věcí, tak v zimě riskujete, že přední kola nebudou mít dostatečný přítlak a pak je jakýkoliv výkon a kroutící moment v širokém spektru otáček zcela zbytečný. Kopec nevvyjedete. Mně osobně se nejlíp jezdí s citovaným benzínovým dvoulitrem. Neřeším nějakou spotřebu, a nafta mi vadí. Na druhé straně, když sednu do nového „Korejce“ začně mi být na zvracení. Můžu si myslet proč, ale nikomu Korejce nevyvracím. On v něm asi neblije, a když si ho koupil, je to jeho věc. Naštěstí to s auty zatím není jako s plynem, elektřinou a vodou, kde si moc vybírat nemůžeme (myslím s výrazným efektem).

    Jára

    To Andrew: Pěkný článek, i když s Golfem. Mám zkušenosti s Octou 1,4 Tsi. Je služební, už zajetá, a má najeto cca 30.000 km. Dlouhodobá spotřeba při střídajících se řidičích je 6,7 km v měziměstském provozu. Přev. 6-ti stupň. mauál. Tyto motory mají svá specifika. Při rozjezdu nezkušeným řidičům zhasnou. Do 2000 tis. ot. turbo pořádně nefouká a tak se chová jako obyčejná 1,4. Jde však jen o zvyk. Na silnici není problém se držet většiny 1,9 tdi-ček, kopec nekopec, anebo jim rovnou ujet. Jede 210 km v hodině a motor není v žádném režimu prakticky slyšet (slyšel jsem, že řidičky jsou schopny znovu startovat běžící motor). Maličké turbo je však třeba šetřit, když je motor studený, anebo naopak turbo je rozpálené svižnou jízdou po dálnici a podle toho s ním zacházet (řidiči – byli proškoleni, jak s motorem s turbem jezdit). S tím také souvisí používání velmi kvalitního oleje a kvalitního paliva. U Octy bych viděl 1,4 Tsi jako základní benzínovou motorizaci (má kroutící moment 200 Nm- vyšší jak atmosférický dvoulitr). Pro běžné, nenáročné ježdění může i 1,2 Tsi stačit – asi jako atmosférická 1,6) . K tzv. „rozsypání“ motoru. Nemyslím, že vlastní motor se rozsype. U ojetin však budou zřejmě odepsaná turba, některá čidla a zlobit bude elektronika. Bude záviset na způsobu zacházení s autem a na kvalitě a pravidelném servisu.

    Sociální situace se u nás nevyznačuje duševním stavem jedince. sociální dávky nepobírám, tudíž socka nejsem.

    ronik

    Rád bych se zeptal,zda někdo už jezdil s touto motorizací v kombinaci s DSG převodovkou. Uvažuji totiž o koupi 1,2TSI s DSG automatem, ale zatím jsem se s žádnými zkušenostmi nesetkal.

    Jezdil jsem v Yetim 1.2 TSI DSG. Velká spokojenost, řadí přesně a hlavně rychle, téměř neznatelné přeřazení. V porovnání se Superbem 2.0 TDI 125 kW DSG je úplně o něčem jiném. DSG v superbu je strašně pomalé, šlápnu na plyn, 2 vteřiny nic a pak auto vyletí jak střela. Ale dsg v Yetim je 7°, SUperb 6°.

    Design do toho netahej, zvlast kdyz mluvis o oktavce a o korejcich jsem nic nepsal.

    Pouze jsem se pozastavil nad tim, ze si nekdo dobrovolne koupi horsi auto, za vic penez a jeste z toho ma radost. To je pro me mistrovsky zmaknutej marketing, cest skodovce, uprimnou soustrast uzivatelum (pro pripad ze jim to nekdy dojde)! 🙂

    GH

    Až jednou dospěješ, tak pochopíš, že všichni si nekupují auta s kalkulačkou v ruce, kterou počítají poměr velikosti, výbavy a ceny…

    Pitrys

    Už jo

    Vysnan

    Fuuuha, tak tak to su teda odvazne tvrdenia ze Ceedka ti da VIAC ako Octavka 😀 … mozno tak vybava navyse, to je vsetko… nech mi tam daju aj neviem aku vybavu, pre mna ma vacsiu hodnotu octavia po vsetkych strankach (motor, kvalita spracovania, jazdne vlastnosti, uzitkova hodnota, atd…)
    A co sa tyka tych aut o ktorych si (viac krat) spomenut ze su ABSOLUTNE NIEKDE INDE ako octavia.. Hmm, tak sa zamyslime co ti daju tie auta viac, napr. take Subaru – spotreba ako prasa, naklady na udrzbu deto, dielenske spracovanie a vobec cely interier sa so skodovkami nemoze ani len porovnavat (a to mi isto das za pravdu kedze si mal imprezu)… jedine co ti uznam, je mozno lepsi jazdny zazitok… no neviem, ci ti ten zazitok za to stoji, ja som clovek prakticky, preto volim octaviu.

    já jsem člověk, který auto nebere jako spotřební zboží, ale jako člena rodiny. mám vždy dvě auta, jedno na zábavu a druhé na \“nákupy\“. s Imprezou se blbě courá po městě. Octavia nijak neoslňuje ničím, ve všem je průměrná. náklady na imprezu jsou jinde než na octavii, spotřeba větší je. ale impreza je sportovní auto, tam je spotřeba irelevantní, daleko nákladnější jsou jen roční servisní prohlídky

    Vysnan

    Vidis, keby si si kupil Octu RS mal by si 2 in 1 😀 Aj na zabavu aj na nakupy …a tam verim ze uz nejake tie emocie by sa nasli aj pre teba

    Octavii RS jsem řídil a pokud ji chceš srovnávat s imprezou tak se nemáme o čem bavit:D Jako neříkám že je Octavia RS špatné auto, to ne jede dobře, občas mírně sterilně, člověk si tu rychlost v tom autě neužívá tolik. motor taky není tak dravý. Octavia RS je dobrý kompromis, ale za sportovní auto bych ji neoznačil. RS v tomto případě znamená relativně sportovní.

    Vysnan

    Suhlasim s tebou, RS je dobry kompromis medzi prakticnostou a relativnou sportovostou.
    Konecne viem co ta skratka znamena 😀 … a dalsie: HTP – Hovno to potiahne 🙂 …. TSI – To sakra ide! 😀

    Vysnan

    Suhlasim s tebou, RS je dobry kompromis medzi prakticnostou a relativnou sportovostou.
    Konecne viem co ta skratka znamena 😀 … a dalsie: HTP – Hovno to potiahne 🙂 …. TSI – To sakra ide! 😀

    Honza

    Neboj, uz jsem dospel, mondeo prodal a koupil si mensi auto, ktery je extremne neprakticky a zere skoro 2x tolik 🙂 ale mam z nej radost..

    A to myslim zcela vazne…nejde o pomer velikost+vybava/cena – tento pomer je vzdy individualni….

    imhotep

    Pri všetkej úcte trochu racionality, 1,2 TSI oktávia pri plnom obsadení na letnú dovolenku, dospelé osoby, plný kufor, klimatizácia a všetky kopce na diaľnici do Chorvátska bez toho aby to bolo v tých kopcoch jednoznačne cítiť je utopia.Tu cestu poznám skoro naspamäť. nenamietam ,že pre nenáročného vodiča tento motor môže stačiť. Ale stále som si myslel že v prípade automobilu je najdôležitejší motor, potom podvozok, následne prevodovka a potom všetko ostatné. Predsa si nekúpim rel. veľké auto a zároveň motor na úrovni 1,2 TSI -77 KW. Výkonnostná rezerva tam nie je jednoducho žiadna. Manželka má 88KW motor / atmosféra/ je to fajn , živé tak do 100- 120 km/hod, potom už cítiť limitáciu motora/ neznamená že nejde 160 /. Je pravdou,že som zvyknutý na 200 KW, čiže niekto by povedal že som neobjektívny, ale jednoducho motor musí mať práve na kritické situácie rezervu.

    imhotep

    neskoro ale predsa. Turbo nikdy nevytrhne slabý motor. Neporovnávam 1,2 TSI a starú 1,6 v oktávii.
    Treba si porovnať jazdenie v oktávii 1,2 TSI a 1,8 TSI a pocítite rozdiel.Vzhľadom na počet doteraz jazdených aut / okolo 15 / a najazdených okolo 700t km si viem vytvoriť už solídny názor. A veľmi dobre si pamätám na rozdiel P405 hladký dizel a turbo, tak že viem.

    Pokud jedu takto naložený na dovolenou jednou za rok, tak je přece zbytečné kupovat 1.8 TSI, tu jednu cestu snad každý vydrží i s tou 1.2 TSI.

    Když si pamatuješ ten rozdíl mezi atmo a turbo dieselem, tak by to mělo být jasné, jaký je asi rozdíl mezi atmo a turbo benzínem.

    meet

    Obsazení jsem myslel dva dospělý a dvě děti, plnej kufr, automatická klima celou cestu v provozu. V těch 140 ten motor točí přesně 3 tisíce otáček a to mu vyhovuje, vážně v kopcích nezpomaluje. Měl jsem z toho ježdění po dálnici s obsahem 1,2 strach, ale jsem naopak příjemně překvapen. Co mu ale nevyhovuje je rychlost kolem 120 – to divně duní a zas tak moc netáhne.

    Honza

    Ať je ten 1.2TSi sebezázračnější, tak pořád je ta cena oktávky se základní motorizací přemrštěná!

    trent

    Takže, jako kupce by jste vybíral mezi Civicem, Ceedem a Mazdou 2? Máte velice vytříbený smysl pro hůmor. Děkuji za zlepšení nálady.

    trent

    Ještě vám tam chybí OPBH, RVHP, LBD a MNV

    trent

    Ale když porovnáváš dva motory v témž autě, tak porovnej 1,9 SDI a 1,9 TDI(66) třeba z roku 2000. Jezdila ta auta stejně?

    trent

    Jak jistě víš z autoškoly tak u čerpací stanice bys měl motor zhasínat. 😉

    Pro tebe je přemrštěná, ale pro toho, kdo na nové auto má, je cena adekvátní.

    Honza

    Ale tady nejde o to jestli na to auto mam nebo ne. Jde o to, ze oproti konkurenci a vzhledem k vybave, kvalite a motorizaci je to auto predrazeny!

    Právě že o to jde především. Nejvíc si na ceny v diskuzích stěžují ti, kteří vůbec na takové nové auto nemají, asi si tím léčí nějaký komplex. Ale abychom se tedy bavili tak nějak konkrétně, tak mi vypiš několik konkurentů, kteří jsou vybavenější, kvalitnější, levnější a mají srovnatelnou motorizaci, ale prosím jen ty, kteří splňují VŠECHNY tato požadavky.

    Vysnan

    No myslim, ze tu sa odpovede len tak lahko nedockas 🙂

    Jarda

    Zasadni je srovnavat nove s novym a ojete s ojetym, jinak je to nesmyslne michani hrusek a jablek. Kazdych 100.000 Kc navic samozrejme poskytne moznost vyberu lepsiho auta. Nekdo zkratka uz ale tech 100.000 Kc nema a pritom nechce ojete auto. Jsou zkratka lidi co kupujou ze zasady ojetiny a druzi nova auta. A je to jednoznacne jejich volba. Diskuze ze za tu cenu koupim lepsi ojetinu je zkratka blbost. Dost casu ziju v Nemecku a prekvapilo me, co tam jezdi skodovek. Mimochodem dle pruzkumu ADAC je Skoda dle image na 5.miste nemeckeho trhu. Pred ni je silna trojka (mercedes, bmw, audi), pak VW a hned pak Skoda, dalsich 28 znacek az za ni. A ze by nemecky trh byl nenarocny nebo dokonce hloupy, o kupni sile ani nemluve. Oni Nemci umi porovnat pomer toho, co dostanou za vydane penize. Na podzim ve velkem testu 4-metrovych aut casopisu Auto Motor und Sport byla Fabia na 1.miste z deseti (i pred domacim Polem). V porovnani s Nemeckem mi tu vadi skoro vsechno, ale zrovna za Skodu se vubec nemusime stydet.

    Honza

    Takhle z fleku me napada treba Toyota Auris 1,6 Luna, ktery je ted za 360tkc, Civic 5D 1.8 Comfort se da koupit za 370tkc a treba Focus 1.6, ktery ma tedy horsi motor nez 1.2TSi, ale zase umi stat 300tkc.

    Jinak za poslednich 5 let jsem kupoval nekolik novych i ojetych aut, takze si doufam tvrdit, ze zkusenosti s vyberem mam.

    Ani jedno z uvedených není liftback, takže to nejsou přímí konkurenti, ale i kdyby, tak žádný z nich nesplňuje všechny tvou uvedené kritéria současně. Žádný z nich není kvalitnější (neplést s tabulkovou spolehlivostí), někteří jsou levnější, ale nemají srovnatelnou motorizaci a tak bych mohl pokračovat dále. Prostě jsi vybral co tě napadlo a bylo levnější, navíc bereš v úvahu i akční slevy, které jsou ale i na Octavii, ale na to jsi ohled nebral, navíc u Škodovky dostaneš v salónu ještě další slevu, která bude větší než u tvou uvedených značek (vlastní zkušenost).

    Honza

    Ano, jsou to prevazne hatchbacky a zadny z nich nema motor 1.2TSi. Ale kvalitativne jsou naprosto srovnatelny, vykonove take a vybavou taky. Ano, jsou to akcni ceny, ale i kdyz vezmes tu skodovku v akci a po sleve u dealera (a slevu dostanes nejen u skodovky), tak je ta oktavka proste porad draha!

    V uvedene tride je momentalne nejvyhodnejsi nabidky toyoty.

    Ad motorizace – myslim ze 1.6vvti, 1.8ivtec a 1.2TSi jsou srovnatelne motory, sice charakterem odlisne, ale parametry velmi podobne.

    Honza

    Skodovka je skutecne dobre auto, s tim naprosto souhlasim. Akorat ze v CR je proste draha, protoze je tu dostatek patriotu co si ji koupi protoze ji proste chteji…

    Cest znacce, zahackovat si takhle zakazniky je zlatej dul, protoze prodavaji prumernou technologii za hodne penez. To je mnohem snazsi nez utapet miliardy ve vyvoji novych technologii ( napr. nove systemy pohonu), ktere pak zakaznici sice oceni, ale neradi zaplati…

    Skoda-Auto je dobrej bussiness a kazda prodana hola oktavka za 400tkc je slusny cinkcink do kasicky.

    Honza

    Skodovka je skutecne dobre auto, s tim naprosto souhlasim. Akorat ze v CR je proste draha, protoze je tu dostatek patriotu co si ji koupi protoze ji proste chteji…

    Cest znacce, zahackovat si takhle zakazniky je zlatej dul, protoze prodavaji prumernou technologii za hodne penez. To je mnohem snazsi nez utapet miliardy ve vyvoji novych technologii ( napr. nove systemy pohonu), ktere pak zakaznici sice oceni, ale neradi zaplati…

    Skoda-Auto je dobrej bussiness a kazda prodana hola oktavka za 400tkc je slusny cinkcink do kasicky.

    Pořád jsi nenapsal, který konkurent Octavie je levnější, kvalitnější, vybavenější a se srovnatelnou motorizací. Jeden je levnější, druhý třeba vybavenější, třetí kvalitativně srovnatelný, ale mix těchto vlastností nemá žádný. Navíc je tu ten typ karoserie, který nenabídne vůbec žádný konkurent. Potom jsou u Octavie další možnosti, které lidi tvého typu třeba nezajímají, protože hledí jen na vzorec cena/výbava. Například možnost dvojspojky, pohon 4×4 atd.

    Honza

    Moc lidi si nejde koupit nizsi stredni v zakladu s 4×4 a automatem…ale mas pravdu, u skodovky moznost maji.

    Levnejsi, vybavenejsi a kvalitnejsi se srovnatelnou motorizaci je treba ten Auris 1,6 Luna 5dv.

    jean

    Auris je dobrý tak pre trpajslikov ako väčšina japonských áut. Oktávka je hnusné auto, ale aspoň sa tam zmestí normálny európan bez toho, aby prišiel o kolená (ak si sedel v aurise, tak vieš o čom :))

    Octavia 4×4 v základu ani koupit nejde, ale tím jsem chtěl naznačit, že Octavia míří trochu jinam, než třeba tebou uvedený Auris. Jinak o tom, že je Auris kvalitnější bych dost pochyboval, jak už jsem psal, nepleť si kvalitu s nějakou tabulkovou spolehlivostí. Stačí si ty auta prohlédnout pořádně z blízka, ošahat, projet a budeš mít jasno.

    Honza

    Kvalita – do zadnych tabulek jsem se nekoukal. Ale znam kvalitativni standardy Skoda-Auto i Toyoty velice dobre (neb uz par let pracuju v oboru) a v ruznych cz, sk i obcas v jinych automobilkach jsem skoro kazdy den, takze si o tom umim udelat vlastni prestavu. Kazde z tech aut bude mit po strance kvality sva specifika. Takze objektivne to bude nejspis nastejno, subjektivne bych preferoval toyotu. Ani v jednom z aut jsem nejel, pouze sedel v autosalonu.

    Prostor – ani jedno z aut neni stavene na dlouhe cestovani (porad jsme v nizsi stredni), ale 4 lidi na vikend odvezou obe. Oktavka bude mit asi vetsi kufr, to uznavam.

    Dejme tomu, ze jsou ta auta stejna, ale oktavka ma vyhodu ve velikosti. Skutecne za tech par cm zaplatite treba 70tkc navic?

    Tak si to spočítáme.
    Auris 1.6 Luna + metalíza + ESP: 387300,-
    Octavia 1.2 TSI Ambiente + metalíza + paket Ambiente Plus: 421500,- Kč
    Výbava je v těchto konfiguracích +- stejná, rozdíl je 34200,- Kč. Když vezmu ještě v úvahu, že u Škodovky dostanu v salonu dalších 30000,- slevu a u Toyoty snad 10000,- Kč, tak jsem na skoro stejných cenách a mám více auta, které po 5 letech prodám za víc než Aurise, takže co je cenově výhodnější?

    Honza

    Tak nevim kde si k ty cene prisel, ale kdyz k Ambiente 1.2TSi doplnis vybavu vybavu co ma Auris, tak jsem na 494200,- bez metalizy a bez koleniho airbagu…(vychazim z konfiguratoru na skoda-auto). Chapu ze to je katalogova cena pred slevou, ale kolik muze sleva byt realne? Asi tezko mi z toho sundaji 130tkc…

    Asi máme každý jiný konfigurátor nebo s ním někdo neumí pracovat. Prostě jsem ti jasně ukázal, že cena Octavie není vzhledem ke konkurenci nijak přemrštěná. Stejně je to úplně jedno, Auris není pro Octavii přímá konkurence, to by měla být spíše Corolla, kde jsou ty ceny už úplně srovnatelné, ale i kdyby nebyly, tak tobě to může být opět jedno, protože si každý může koupit co chce a za kolik chce.

    Vysnan

    http://www.autoweb.cz/skoda-octavia-14-tsi-elegance/
    Pre neveriacich odporucam precitat si clanok, kde sa ODBORNIK snazi dokazat kvality tohoto motora 😉

    uli

    Nebude v tom vychvalování motoru 1.2TSI spíše věc povinného ručení. S motorizací nemám zkušenos ,ale s cenami škodovek ano. Na to jaké to je auto vůči jinému je kapánek drahé. Škodovka je jakékoliv každé druhé auto.

    Nepochopil jsem, co jsi tím chtěl naznačit. 1.4 TSI je ve své kategorii špičkový motor, o jeho kvalitách svědčí i několikeré umístění úplně na špici v každoročním udělování cen za motor roku. Pokud si myslíš, že je ten motor špatný, tak nám tady napiš konkrétně v čem a proč.

    Vysnan

    Nieee 😀 prave naopak, chcel som sem hodit nejaky dokaz, ze aj objemovo maly motor moze byt velmi kvalitny po vsetkych strankach…
    Viem, ze tu sa preberala 1.2 tsi, ale vela ludi dokonca neveri ani tomu 1.4 tsi.

    Andrew

    Těžko říct jestli to bude motorem. U nás je služební Roomster 1.4 MPI, má najeto asi 60k a motor je absolutně na odpis, protože to řídí kkti.

    jee

    nevím, proč tady všichni tak řešíte výkon…snad auto je na běžný provoz a ne na závodění, při běžné jízdě a  dodržování předpisů stačí 50kw/na tunu hmotnosti. Mimochodem nedávno byl test ve světě motorů s novou octávií 1.2tsi 77kw a divili se, proč tak dobře jede – na brzdě naměřily 99kw!!
    A vtipné je, že fabia není ani o metrák lehčí jak octavia se stejným motorem, takže rozdíly ve zrychlení nebudou znatelné

    _

    no nevím, kolik máte naježděno s klasickou 1,6, ale na to, že je to jednoduchý motor, který udělá v pohodě několik set tisíc km bez problémů , mi nepřijde v mém případě dlouhodobá spotřeba 7,5l/100 km nijak velká (a to je polovina nájezdu město/obec, ne zrovna zřídka jízda s přívěsem atd.)

    Evžen

    Jestliže někdo hovoří otom ,že se muchce z nějakéhoauta zvracet,tak je buď hodně mladý nebo zbytečně zaujatý odborník.Dnes není ššpatné auto na trhu.Vždy odpovídá ceně.V tom je jedině trh spravedlivý.Doroku 1991 jsem jezdil sov. LADOU,měla svémouchy ,ale bylto mercedes východu. Škodovky byly jeden velký omyl- užitná hodnota – 0 ,pohodlí-0,celková koncepce – 0.Od r. 1992 jezdím ve škodě -od favorita až po octávii – dnes 1,2 tsi.
    Nikdy jsem nemělproblém.Dnešní tsi1,2 jezdím rok,zimu jsemabsolvoval bez potížívkopcích/bydlím na horách/.Toto auto s motorem 1,2 hodnotím na špici ve své kategorii v každém směru.zrychlení, spotřeba/5,4l/100 /,pohodlí, klid,užitná hodnota atd – super.Není však pro toho kdo by chtěl tahat karavan nebo závodit na dálnici s dvoulitry.Před tsi 1,2 jsem chtěl od škoddy odejít.Vyzkoušel jsem si citroena.opla,renaulta i kiu.Nakonec jsem se posvezení v v octe1,2 tsi rozhodl asi správně.

    Evžen

    Mám najeto s tímto motorem přes 10 tis. a věřil jsem recenzím na tuto motorizaci o tom, že ve větším obsazení ,je auto líné a navíc ještě v kopcích mu dochází dech.Nedávno jsem se dostal do situace v kopcích ECCE HOMO u Šternberka, kdy jsem vezl další dvě dospělé osoby a zavazadla v kufru auta. Rozhodl jsem se předjíždět osobní auto jedoucí přede mnou do kopce ,které bezdůvodně projíždělo zatáčky rychlosti hlemýždě. Prostě mě štvalo.Po třetí serpentíně jsem zvažoval dvě možnosti- zastavit a počkat až odjede ,nebo předjet.Zvítězila druhá možnost.Předjížděcí manévr proběhl neuvěřitelně lehce,jako bych řídil papírově výkonnější auto.

    John

    Ahoj.
    Pěkní hlupáci zde. Prosím, nezaměňujte pouze tabulková a cokoli neříkající čísla za skutečné výkony na silnici a to společně s možnými pozáručními opravami a pocitem – sakra, to jsem zvědav, co se podělá teď. A. Promluvte si se servismanem, co jsou škodovky zač. A jukněnte na ceny dílů. A 3koda není české auto – račte si to již uvědomit. Už Vám svítá? Hezký den a více vlastného názoru ovce. John.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist