Škoda Fabia III (2014): první jízdní dojmy

43 fotografiíSkvělé jízdní vlastnosti

Měl to být obyčejný automobil pro běžného řidiče, jeho vývoj se však jaksi zvrhl a Škoda si může za tento přešlap spokojeně poplácat po zádech - stvořila adepta na špičku třídy.

Diskuze

16 komentářů

    čert

    International Council on Clean Transportation (ICCT) informuje, že emise nafťáků v reálném světě a laboratorních podmínkách se liší. ICCT získalo data od britské společnosti Emissions Analytics, které provedlo měření 15 automobilů šesti různých značek, chlubících se splněním normy Euro 6 a zjistilo, že skupina v průměru vykazovala sedmkrát vyšší emise oxidů dusíku, přičemž nejhorší vůz ze skupiny převyšoval normu dokonce 25krát! Jen jediné z patnácti aut se dokázalo dostat do limitu 60 mg/km, nejhorší testovaný exemplář vypouštěl 2000 mg/km.

    a

    Opravte si překlep. Místo “ rozvod“ patří „rozvor“.

    Miro M.

    opraveno, díky
    m

    patt

    Je to reklama s jasným zadáním nebo článek od objektivního redaktora? To se mi honí hlavou po přečtení řádků nahoře. Na jednu stranu se autorovi: „nepodařilo najít dostatečně rozbité silnice srovnatelné s těmi našimi“ ale podařilo se mu zjistit že: “ ani na hraně nepronikají do interiéru rány ani vybrace“ a  taky : „vyjímečné zavěšení schopné filtrovat nežádoucí vjemy od silnice“.
    Takže si autor jen protiřečí nebo hledá až básnické zvraty např.: „…je krásně rychlé, vyvážené a pomáhá zatáčet nevídaným způsobem“ a nebo hledal až našel: „správné míry interakce s řidičem“ přitom jinde píše : „od asfaltu do volantu mnoho informací nepustí“. Při tomle slohovém cvičení by mu páni manažeři od automobilky mohli jen gratulovat, protože jejich auto se základním motorem není – líné – jen : „předávkováno barbituráty“ což si obyčejný čtenář může vyložit všelijak. A hlavně i pokud by někde byla chyba, tak rozhodně né v automobilu ale v předpisech (mimochodem stejných pro všechny) s nímiž jsou nucení výrobci „bojovat o každý gram CO2“ a tím se dá ospravedlnit jak špatně poskládaná převodovka, tak i ten líný motor.

    Radovan Hanák

    Ano s tím souhlasím…Taky jsem četl podobné články. Taky o tom jak filtry sice zachycují veliké částice. Ovšem ty nano a mikro polétavé co filtr nezachytí se, nám krásně nadosmrti usadí v plících. Tak jako azbest. Vivat diesel…

    Radovan Hanák

    100% souhlas. Klasická placená reklama. Jinak by si pan novinář na chléb vezdejší nevydělal. Kdyby opravdu bez cenzury popsal a porovnal vozy stejné třídy a vzal to cca 10 let nazpět zřejmě by přišel o práci ,ale zase bychom měli objektivní recenzi….

    jsk

    Pan Mihálik je znám tím, že je VAG silně pozitivní..takže to nemohlo dopadnout jinak.

    NW

    Škodovce se zas jednou podarilo uplacat zmenseninu jineho jejiho auta.
    Nevim jak Vy, ale ja v tom vidim orezany rapid (coz je pro zmenu orezana octavia).
    Pominu kritiku objektivity clanku samotneho a prejdu rovnou k tomu co me desi.
    Tohle jsou moderni motorizace? Trivalce vez vyvazovaci hridele o vykonech 40 – 88 kW a objemech 1,0 – 1,2l (pokud neberu v uvahu dehtozrouta 1,4 – taky 3 hrnek).
    Opravdu uplne vyhrala touha po minimalni spotrebe nad primerenym vykonem a hlavne zivotnosti?
    Jizda s plne obsazenym autem ktery tahne doprecu spocena prekrmovana 1,2 (nedej boze 1,0) musi byt opravdu zazitek a prvni kopec oprasi jednicku. Deklarovana spotreba pujde po jakemkoliv zatizeni taky do pekel a hlavne su zvedavy v jakem bude stavu po takovych 5 – 6 letech pouzivani.
    Zlate jednoduche velkoobjemove motory – dostatek sily, obrovska vydrz a spolehlivost a minimum vytaceni a to vse vykopene vetsi spotrebou

    To je hovadin v jednom příspěvku… Když pominu češtinu a překlepy, jak jsi přišel na to, že v nové Fabii jsou jen tříválce? 1.2 TSI je čtyřválec, blik. dTy alší slinty ani komentovat nebudu.

    NW

    Pak sis nasel svoje vysnene priblizovadlo…

    Proč reaguješ sám na sebe? K mému příspěvku nic nemáš? Ani se nedivím, nerad přiznáš, že jsi idiot…

    NW

    Krom poukazani na preklepy a skutecnost, ze sem nenapsal ze 1,2 tsi je 4 val si nenapsal nic, neni na co reagovat.
    Pokud povazujes soucastne motorizace skody fabia za vyhovujici a primerene pak ti zavidim. Tot vse.

    Rudolf

    Miro nevim, nejak to postrada ctivost, na kterou sem byl zvykly napr v Autocaru. Pro priklad cituji:
    navíc ohromila způsobem, který se dal očekávat po oficiálním zveřejnění záměru nepokračovat ve vývoji další generace modelu RS jen stěží.
    Treba tuhle vetu sem mel problem pochopit. Takze prosim mene rozvinutych souveti, nebo vice pouzivat carky ci zavorky.

    AdamHalys

    Zdravím všechny, jakožto vlastník II a velký příznivec Škodovky bych si III někdy velice rád pořídil. Recenze první jízdy mě vesměs potěšila. Vzhledem k dnešní době předražených součástí bych vyzdvihl i to, že náhradní díly jsou fakt hodně dostupné jak za cenu, tak kvalitu. Třeba taková speciálka http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/ je podle mě nejlevnější a nejvýhodnější v ČR.

    Venca

    Jako hadrák by se to ještě dalo, ale za auto to považovat nelze. Schválně píši „to“, protože pro „to“ nemám pojmenování. Bohužel, je smutné, kam až Škodovka klesla. Koupil jsem ji poprvé a naposledy. Při najetí 15000 šla do prodeje. Na nákup do místního Tesca dobrý, ale cestovat se v tom nedalo. Možná i ta Dacia nebo Fiat na tom bude lépe. A že to jsou střepy…….

    Venca

    Ono je to v podstatě takový moped – Rollo.
    Ti, co by čekali od Škodovky něco kulturního, budou muset počkat, až jim porostou třetí zuby.
    S takovou bohatou, přebytkem kypící kubaturou určitě předjedete i jiná auta. Stačí pouze zařadit trojáka, plyn sešlápnout až na podlahu, počkat až s vypětím všech sil vyjedete na kopec, potom z kopce to vytočit tak na 5000 otáček a potom to už i pojede. Bohužel jen do doby, než přijde rovinka.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist