Simona Krainová a Fantomas v legendárním Citroënu DS

Co má společného česká top modelka s holohlavým zločincem a francouzským výrobcem aut? Překvapivě dost.

Jakkoli by se mohlo třeba zdát, že jde o jednorázovou záležitost, cestu do společnosti, akci pro fotografy či něco v podobného, tak ne, situace je jiná. Je běžné, že se osobnosti veřejného života spojují pracovně s renomovanými značkami a u Simony Krainové a Citroënu jde přesně o tuto věc.

Takže kooperace a vzájemná podpora. „Jsem ambassadorkou prémiové modelové řady Citroen DS a měla jsem možnost si vyzkoušet současné vozy DS,“ říká Simona Krainová. „Tímto luxusním veteránem jsem jela poprvé a ráda jsem galantní nabídku od Fantomase využila.“ Jedna z našich nejkrásnějších modelek spolupracuje s Citroënem, to už tedy víme, a není to jediná naše slavná dáma, která s francouzskou automobilkou spolupracuje, ale co ten Fantomas?

Souvislost lze (možná) hledat u auta, které je na fotkách a se kterým jela Simona Krainová na Ples v opeře. Co tedy víme o původním DS? Úplně první vůz byl smontován v naprosté tajnosti, ručně, v prostorách projektové kanceláře v ulici rue du Théâtre v 15. pařížském obvodě. Byl novinářům i široké veřejnosti představen v říjnu 1955 na pařížském autosalonu v Grand Calais a zaznamenal neuvěřitelný úspěch – první den bylo uzavřeno 12 000 objednávek!

Automobil se pak začal objevovat i na stříbrném plátně, film i tisk se mu značnou měrou věnovaly, ihned po uvedení na trh ho časopis Paris Match umístil na obálku s Ginou Lollobrigidou za volantem. Ve filmu Samuraj z roku 1967 krade Alain Delon vozy DS, dnes se objevuje například v seriálu Mentalista. A v roce 1965, pokud se zaměříme na „naši záležitost,“ jej používal Fantomas!

Jeho létající DS chtěl mít tehdy asi každý z nás. Nejen pro jeho filmovou schopnost překonat gravitaci, ale pro jeho tehdejší technologickou vyspělost. Jde o první vůz vybavený čtyřmi hydraulickými funkcemi: brzdami, řízením, odpružením a převodovkou (spojkou). V roce 1968 přišel model DS s novou inovací, s natáčecími reflektory, v roce 1969 dostal DS 21 vstřikováním paliva a v roce 1972 nahradil DS 21 model DS 23, který dokázal vyvinout rychlost 188 km/hod. Nelze se pak divit, že se do roku 1975 prodalo více než 1 455 000 kusů tohoto modelu.

Rychlý návrat do současnosti. O spojení Simony Krainové a Citroënu víme, návaznost původního Citroënu DS a současné modelové linie je také poměrně evidentní, ale ten Fantomas…? Nějaký remake původních filmů? Nebo snad návrat k výrobě, něco ve stylu Porsche Singer? To asi ne, (bohudík) ani to první, (bohužel) ani druhé. Nicméně „záhada“ bude jistě za krátký čas vyřešena.

zdroj: Citroën, foto Michaela Feuereislová

10.2.2014 2:13

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist