Sector 111 Dragon (2014): Ariel Atom a KTM X-Bow na americký způsob

Své vlastní splašené trubky chce mít také americká firma Sector 111, která ale místo vysokootáčkových čtyřválců dala přednost klasické V8 o výkonu 436 koní.

Kalifornský dovozce britských značek Lotus, ArielBAC – společnost Sector 111 – ve zdejších končinách příliš známá není, její konstruktérská snaha inspirovaná zmiňovanými lehkými sportovními vozy se však možná postará o to, že se její chystaná novinka zařadí vedle svých velkých vzorů.

Automobil vzniká jako projekt Dragon a značný podíl na jeho existenci má především společnost Palatov Motorsport vyrábějící kompaktní okruhové placky či speciály pro závody do vrchu. Právě na základech jejího dvousedadlového modelu D2 bude Dragon postaven.

Kostra auta je vyrobená z ocelových trubek a o pohon zadních kol se skrze šestistupňový manuál z Porsche 911 Turbo stará small-block koncernu GM, konkrétně jednotka LS3 o výkonu 436 koní a nejvyšším točivém momentu 575 newtonmetrů.

Oficiálně změřená data dynamiky firma dosud nepředstavila, nicméně při konečné odhadované hmotnosti 816 kg a tudíž poměru 534 koní na tunu se rozhodně nebude jednat o pomalý stroj. Co dosud chybí, jsou vnější panely karoserie Dragonu, Sector 111 však již naznačil, čím se tým jeho návrhářů nechal inspirovat designem italského motocyklu MV Agusta Brutale.

Celkem 3911 mm dlouhý, 2031 mm široký a pouze 1168 mm vysoký sportovní automobil s rozvorem náprav o délce 2591 mm se dostane do prodeje už na podzim příštího roku. Sector 111 jej chce nabízet buď jako pojízdné šasi za 70 tisíc dolarů anebo pak jako kompletní vůz za 90 tisíc dolarů.

9.12.2013 12:36| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist