Seat Leon STCC (2016): šestiválec o výkonu až 420 koní a pohon zadních kol

Společnost PWR Racing připravila pro skandinávský šampionát cestovních vozů asi ten nejlépe vypadající Leon široko daleko. A také jeden z nejvýkonnějších.

U Seatu se to sportovními modely jen hemží a ve spoustě případů může třeba Škoda jen závidět, nicméně konstrukční, technické a rovněž hierarchické mantinely stanovené mateřským koncernem Volkswagen znamenají, že špičkové modely Leon můžou spoléhat pouze na modulární platformu MQB s pohonem předních kol a nic většího než přeplňovaný benzínový dvoulitr si do ní neporučíte.

V případě závodních strojů jsou někdy podmínky poněkud benevolentnější, jak aktuálně dokazuje také švédské zastoupení značky Seat, které ve spolupráci se s firmou PWR Racing připravilo skvěle vypadající závodní náčiní s ještě lepší technikou.

Z původního Leonu zde mnoho nezůstalo, vlastně jde spíše o „siluetu“, než technicky identický vůz, jeho parametry nicméně zvedají obočí. Pod přední kapotou tohoto stroje byl implantován 3,5litrový vidlicový šestiválec o maximálním výkonu 420 koňských sil, který je spojen se šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Ještě lepší pak je, že výkon nemíří jako obvykle na přední kola, ale skrze mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravu a osmnáctipalcová kola s pneumatikami značky Michelin o rozměru 280/660 R18, zatímco vpředu jsou gumy 260/660 R18. Seat Leon STCC krotí brzdy o průměru 370 mm vpředu a 360 mm vzadu s čtyřpístkovými třmeny a vůz bude do šampionátu nasazen ještě letos.

1.4.2016 10:25| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist