Seat Leon Cupra 290 (2015): španělský lev se dále vzdaluje Octavii RS, dostal až 290 koní
autoweb.cz > Seat > Seat Leon > Seat Leon STCC (2016): šestiválec o výkonu až 420 koní a pohon zadních kol
Seat Leon STCC (2016): šestiválec o výkonu až 420 koní a pohon zadních kol
U Seatu se to sportovními modely jen hemží a ve spoustě případů může třeba Škoda jen závidět, nicméně konstrukční, technické a rovněž hierarchické mantinely stanovené mateřským koncernem Volkswagen znamenají, že špičkové modely Leon můžou spoléhat pouze na modulární platformu MQB s pohonem předních kol a nic většího než přeplňovaný benzínový dvoulitr si do ní neporučíte.
V případě závodních strojů jsou někdy podmínky poněkud benevolentnější, jak aktuálně dokazuje také švédské zastoupení značky Seat, které ve spolupráci se s firmou PWR Racing připravilo skvěle vypadající závodní náčiní s ještě lepší technikou.
Z původního Leonu zde mnoho nezůstalo, vlastně jde spíše o „siluetu“, než technicky identický vůz, jeho parametry nicméně zvedají obočí. Pod přední kapotou tohoto stroje byl implantován 3,5litrový vidlicový šestiválec o maximálním výkonu 420 koňských sil, který je spojen se šestistupňovou sekvenční převodovkou.
Ještě lepší pak je, že výkon nemíří jako obvykle na přední kola, ale skrze mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravu a osmnáctipalcová kola s pneumatikami značky Michelin o rozměru 280/660 R18, zatímco vpředu jsou gumy 260/660 R18. Seat Leon STCC krotí brzdy o průměru 370 mm vpředu a 360 mm vzadu s čtyřpístkovými třmeny a vůz bude do šampionátu nasazen ještě letos.