Seat Leon a Toledo na českém trhu

Španělský výrobce představil na českém trhu svoje dva stěžejní modely Leon a Toledo. Kromě atraktivnějšího designu přináší i moderní koncernovou techniku.

Seat uvedl na český trh nové modely Toledo, sesterský vůz Škody Rapid, a Leon na základech VW Golf. Přestože k oficiálnímu uvedení na trh dochází až nyní, Seat spustil předprodej novinek již na konci loňského roku. Leonů se podařilo od prosince prodat přes 80 kusů, dalších skoro 300 zákazníků si jej od té doby objednalo.

Začněme Leonem, který je pro španělskou automobilku stěžejním produktem. Oproti minulé generaci narostl do šířky o 48 mm. Narostl také objem zavazadlového prostoru o 39 litrů na 380 litrů a rozvor o 58 mm, přestože je celý vůz kratší o 52 mm. V průměru se také snížila hmotnost o 90 kg.

Hlavní devizou auta je základ na koncernové platformě MQB, kterou sdílí s VW Golf a Škodou Octavia. Na jejím základě stojí karoserie s odporem vzduchu sníženým o 10 %. Všechna vylepšení znamenají průměrné snížení emisí oxidu uhličitého o 15 %. Dnes již zavedeným standardem je pětihvězdičkové ocenění z nárazových testů Euro NCAP.

Platforma MQB znamená také použití dvojího druhu zadní nápravy podle motorizace. Stejně jako u Octavie, motorizace s výkonem 150 koní včetně mají zadní klikovou nápravu, motorizace nad 150 koní potom multi-link. Zadní nápravu multi-link budou mít i verze s pohonem všech kol. Přední zavěšení je u všech modelů tradičně typu McPherson.Samozřejmostí je také zástavba nejmodernějších koncernových motorů. Ze zážehových motorů je základem 1.2 TSI o výkonu 86 koní s pětistupňovou manuální převodovkou, následuje 1.2 TSI o výkonu 105 koní s pěti- nebo šestistupňovými manuály a sedmistupňovou dvouspojkovou skříní DSG, 1.4 TSI o výkonech 122 a 140 koní se šestikvalty a vrcholný 1.8 TSI o výkonu 180 koní se šestikvaltem nebo DSG.

Vznětové motory reprezentuje 1.6 TDI ve třech variantách – o výkonu 90 koní a pětikvaltem, nebo 105 koní s pětikvaltem nebo DSG. Vrcholný turbodiesel 2.0 TDI je v jediné výkonové verzi o 150 koních s možností volby mezi manuálním šestikvaltem nebo sedmistupňovým DSG.

DOPORUČUJEME: Seat Ibiza 1.2 TSI FR – první jízda

Technologické novinky jsou zastoupeny systémem Lane Assist (asistent jízdy v pruhu), automatickými dálkovými světly, parkovacím asistentem, monitoringem únavy a multikolizní brzdou, která po detekci nárazu aplikuje plný brzdný výkon. Tento systém vychází z poznatku, že mnoho řidičů si není po prvotním nárazu schopno uvědomit situaci a brzdit.

Dalšími systémy, které přijdou v průběhu času, jsou rozpoznávání značek, adaptivní tempomat a Front Assist, který je schopen v kolonách udržovat odstup od vpředu jedoucích vozidel a také auto do dvou sekund po zastavení znovu rozjet. Systém, který si ale mohou řidič užívat již nyní, je nový SEAT Media System s dotykovou obrazovkou již od základní nabídky.K dostání je ve čtyřech verzích podle výbavy. Verze 1.0 poskytuje AUX-in, ovládání na volantu a čtyři reproduktory, verze 2.0 navíc dva reproduktory a USB konektor, verze 2.1 navíc konektivitu Bluetooth a konečně verze 2.2 navíc sDAB (Digital Audio Broadcasting) a hlasové ovládání. Všechny stupně výbavy také umožňují individuální nastavení údajů zobrazovaných na palubním počítači, včetně např. teploty oleje.

Technologickým unikátem jsou LED světlomety – jediné svého druhu v této třídě vozů. Stojí ale docela tučný příplatek 30 000 korun. Sportovněji založené řidiče naopak potěší sedadla z Alcantary za slušných 13 000 korun nebo elektronická uzávěrka diferenciálu (vč. asistenta rozjezdů do kopce) za 1 500 korun. Prodloužení záruky o rok stojí 1600 korun, resp. 2500 korun o dva roky.

Nový Seat Leon si můžete objednat ve třech stupních výbavy – základní Basis, středí Reference a nejvyšší Style. Základní cena Leonu s motorem 1.2 TSI (86 koní) činí 299 990 korun ve výbavě Basis, se kterou dostanete sedm airbagů, dálkové centrální zamykání, elektrická přední okna a vyhřívaná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant v obou směrech a úchyty Isofix a Top-Tether pro dětské sedačky.

Nadstavbou k výbavám je sportovněji laděná verze FR, která s motorem 1.4 TSI (122 koní) začíná na 433 900 korunách. Výbava přináší 17“ kola z lehkých slitin, sportovněji laděný podvozek, automatickou klimatizaci Climatronic a SEAT Drive profile, který umožňuje nastavení vozu v režimech Normal, Sport, Eco a Individual. Poslední nastavení umožňuje individuálně přizpůsobit tuhost posilovače řízení, reakce plynového pedálu a převodovky DSG (podle výbavy) a systém Sound Actor, který v motorizaci 1.8 TSI (180 koní) uměle propouští rezonance do kabiny.Nyní je k dostání jen pětidveřová karoserie, třídveřová dorazí v květnu a kombi nazvané ST s nabídkou pohonu všech kol v listopadu tohoto roku. Nabroušená verze Cupra dorazí až v březnu roku 2014. Jistotou je silný turbomotor a pohon předních kol, možná se dočkáme také čtyřkolky nebo turbodieselové varianty.

Společně s novým Leonem se českému trhu oficiálně představil i nový Seat Toledo. Za celou dobu existence modelu vzniklo 900 tisíc těchto vozů ve třech generacích. V současné čtvrté generaci pod heslem „Návrat legendy“ automobilka reinkarnuje filozofii první a druhé generace Toleda, které si získaly srdce zákazníků právě díky praktičnosti a objemnému kufru.

DOPORUČUJEME: Seat Toledo a české ceny

Toledo se tak po trochu zmatečné kombinaci crossoveru a MPV vrací k jednoduchosti první generace a karoserii liftback. Ve stejném duchu jako sesterská Škoda Rapid chce i nový Seat nabídnou hlavně hodně užitné hodnoty za vynaložené peníze. Trumfem vozu je velký zavazadlový prostor o objemu 550 litrů s možností praktického síťového programu a háčků.Z benzínových motorů nabídne základ v podobě jednotky 1.2 MPI o výkonu 75 koní, dále 1.2 TSI ve výkonových verzích 85 koní, nebo 105 koní, a 1.4 TSI o výkonu 122 koní se sedmistupňovou převodovkou DSG. Naftové motory reprezentuje jediný zástupce 1.6 TDI o výkonu 105 koní. Slabší varianta motoru s výkonem 90 koní a převodovkou DSG přijde až v červnu tohoto roku. K dispozici jsou také ekologicky laděné motorizace se systémem stop-start 1.2 TSI Ecomotive se spotřebou 5,0 litru na sto kilometrů a emisemi 116 g/km a 1.6 TDI E-Ecomotive s průměrnou spotřebou 3,9 l/100 km a emisemi 106 g/km.

Nový Seat Toledo je nyní k dostání s akčními pakety výbavy v hodnotě až 40 400 korun a při financování SEAT Finance s dodatečnou slevou 30 000 korun. Výbava je stejně jako u Leonu opět odstupňovaná jako Basis, ReferenceStyle, včetně multimediálního systému SEAT Media System ve čtyřech verzích. Jelikož byla první Toleda velmi oblíbená u taxikářů, Seat nabídne i speciální edici právě pro ně.

12.2.2013 2:05| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist