Seat Leon 1.4 TSI: Ještě o chlup lepší

První jízda | vydáno 21. 3. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Facelift se na Leonu nepodepsal nijak radikálně. Nebylo to ani potřeba, bylo to skvělé auto. Teď je ale ještě o kousek lepší.

Radosti

  • Pružný motor se slušnou spotřebou
  • Sportovně naladěný podvozek
  • Příjemný interiér
  • Design

Starosti

  • Neposedná zadní náprava
  • Ospalá odezva na plyn
  • Modernizace motorů teprve přijde


S heslem neměnit to, co tak dobře funguje, se španělský Seat pustil do modernizace Leonu. Vizuálně ho poznáte jen v případě, že máte Leon skutečně dobře “nakoukaný”. Trochu jiná je maska chladiče, přepracování se dočkal přední nárazník, jinou grafiku pak mají přední i zadní světlomety a pár dalších detailů. Mimochodem, svítivost čelních LED světlometů se oproti původní verzi dost zlepšila, pořád ale nejsou adaptivní, to i nadále zůstává výsadou převážně luxusních značek. 

Interiér

Vnitřek je možná trochu strohý, ale velmi rychle se tu zabydlíte. Mně osobně se líbilo natočení středového panelu k řidiči, díky tomu si okamžitě všimnete většího displeje (nově může mít až osm palců), kde září nová grafika a minimum tlačítek multimediálního systému. Ovladač hlasitosti naštěstí čistku přečkal bez úhony, což je dobrá zpráva pro všechny, kteří si čas od času potřebují “zakroutit” kolečkem.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Z dalších novinek v Leonu si můžete odškrtnout přítomnost bezklíčového vstupu a startování a bezdrátové nabíjení mobilního telefonu. To první testovaný kousek neměl, tím druhým zase nedisponoval můj telefon, bez diskuse jde ale o příjemné maličkosti. K ovládání tradičně nemám co vytknout, všechno funguje intuitivně a nachází se na logických místech, neurazí ani použité materiály. Zkrátka klasický koncernový interiér, který je až na odlišný design totožný ve Volkswagenu nebo Škodě.

Pohon

Už jen kvůli hladkému chodu motoru bych dal zážehové čtrnáctistovce přednost. Při pohledu na spotřebu jsem se pak musel několikrát sám sebe zeptat, proč dávají lidé zarputile přednost dieselům. Při běžné jízdě po městě se dostanete na sedm litrů, mimo město osciluje spotřeba okolo šesti litrů, s lehkou nohou se dostanete i na hodnoty začínající pětkou.

Ani v otázce výkonu na tom konkrétní motorizace nebyla špatně. Tedy pokud neočekáváte dynamiku Cupry, stokilometrovou rychlost tenhle Leon pokoří za slušných 9,1 sekundy. Dynamika je dostatečná a adekvátní středu nabídky, motor se ochotně sbírá z nízkých otáček a bez výrazného turboefektu příjemně nabírá na síle. Má dost točivého momentu na předjíždění a hezky se s ním na své oblíbené okresce svezete - hlavně v kombinaci s přesnou šestistupňovou manuální převodovkou. Škoda trochu otupělých reakcí na sešlápnutí plynového pedálu, autu by rozhodně slušel nějaký sportovnější režim s ostřejším naladěním.

Ovladatelnost

Když jsem mluvil o tom, že by si Leon klidně zasloužil nějaký sportovní režim, musím zákonitě zmínit i fakt, že stabilizaci nejde vypnout, ani omezit. Vzhledem k výkonu ale s jeho přenosem nebudete mít problém, tím spíš, že je ve standardní výbavě elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

V zatáčkách se Leon cítí jako ryba ve vodě, velmi ochotně mění směr a jen minimálně se naklání. Aby ne, váží jen 1,2 tuny! Budete ale muset obětovat trochu toho komfortu, podvozek je sportovněji naladěný a tedy poměrně tuhý, šestnáctipalcovým diskům navzdory. A tady přichází menší kamínek úrazu, vzhledem k výkonu motoru se vzadu nachází jednoduchá náprava, která má na nerovnostech tendence odskakovat. Ne, není to žádná tragédie, ale všimnete si toho. Stačí rychleji projet zatáčku, která není hladká jako sklo, a ucítíte, že zadní kola nemají takovou jistotu a občas odskočí od zvolené stopy. Podvozek je jinak velmi dobře odhlučněný, takže rázy především cítíte než slyšíte.

Závěr

Mám pro vás hned dvě dobré zprávy. Ta první je, že Leon se po modernizaci nijak zvlášť nezměnil, což myslím v tom nejlepším slova smyslu. Vypadá pořád stejně, tedy stejně dobře. Interiér udělal krok kupředu v nabízených technologiích a k tomu i nadále dobře jezdí. Je to zkrátka pořád ten známý Leon, jen lepší, promyšlenější.

A ta druhá zpráva? Že i s relativně obyčejným motorem a rozumnou výbavou dostanete skutečně velmi dobré auto, které má všechno podstatné a přitom nestojí jmění. Pokud bych vybíral rodinné auto, byl by Leon v mém osobním žebříčku hodně vysoko.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcezážehový čtyřválec
PalivoNatural 95
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
RozvodDOHC
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1395
Kompresní poměr10,5:1
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Brzdy vpředu288 x 25
Brzdy vzadu253 x 10
Pneumatiky vpředu205/55 R16
Pneumatiky vzadu205/55 R16
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)92 / 125 při 5000-6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)200/1400-4000
0-100 km/h (s)9,1
Nejvyšší rychlost (km/h)202
Objem nádrže (l)50
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4282
Šířka (mm)1816
Výška (mm)1459
Rozvor náprav (mm)2636
Provozní hmotnost (kg)1233
Celková hmotnost (kg)1770
Zavazadlový prostor (l)380
Ceny
Základní cena modelu339 900 Kč (1.2 TSI)
Základní cena test. verze449 900 Kč (1.4 TSI Style)

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Tagy: Seat Leon, Seat

Honda Jazz Type-R: Splašená krabička pro důchodce vypadá lákavě

Máte slabost pro naprosto nudná auta přeměněná v pořádné bestie? Potom je Honda Jazz Type-R něco pro vás.

Honda Jazz Type-R: Splašená krabička pro důchodce vypadá lákavě
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda mohu s nákladní skřínovou dodávkou Peugeot b... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist