Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe

Máme tu pro vás zbrusu nový Rolls. Nový rok je zkrátka třeba začít něčím pořádným.

„Do sériové výroby se nedostane.“ Přesně těmito slovy doprovodili představitelé automobilky Rolls-Royce koncept 100EX, odhalený na ženevském autosalonu v roce 2004. Experimentální studii, vůbec první koncept automobilky, postavený ke stoletému výročí, čekal obrovský zájem laické i odborné veřejnosti.

Náznak, že s původním tvrzením to možná nebude tak horké, se dal odpozorovat i z dalšího konceptu (mazaně nazvaného 101EX, aby se to nepletlo), což bylo to samé auto, jen s pevnou střechou.

Pak už bylo jasno a otevřený Rolls dostal oficiálně zelenou. Výrobní řada tradiční britské značky se tak co nevidět rozroste na monumentální řadu dvou modelů, pokud tedy nepočítáte prodloužený Phantom. Od původního konceptu se sice nový Phantom Drophead Coupé bude lišit, ale podle všeho méně, než se původně očekávalo.

Zůstanou například tři nejvýraznější vizuální prvky: kapota motoru a rám čelního skla z broušeného a ručně leštěného hliníku, dveře s panty vzadu a teakové vykládání krytu složené střechy. Vzadu uchycené dveře dodávají vozu nádech šedesátých let a usnadňují nastupování. Důležitější ale je, že ve skutečnosti přispívají k torzní tuhosti vozu, protože A-sloupky mohou být nerušeně protaženy až dolů.

Pod úchvatnou hliníkovou kapotou se však neskrývá šestnáctiválcový poklad, který byl v konceptu. To ale snad nečekali ani nejvějtší optimisté. On totiž stávající dvanáctiválec z Phantomu, o tradičním objemu 6,75 l, k pohonu kabrioletu bohatě postačuje. Nebo se vám snad zrychlení na stovku za 5,7 sekundy zdá na takhle velké auto příliš líné?

Základem vozu je hliníkové šasi, výjimečně pevné, lehké a ručně svařované. Na každém autě byste našli 140 metrů pečlivých svárů. Podle Iana Robertsona, předsedy představenstva Rolls-Royce Motor Cars, je Drophead Coupé modelem pro nové zákazníky, méně formálním vozem, než vlajková loď Phantom.

Přesto ale nikdo nečeká, že zájemci sleví z vysokých nároků, které splňuje větší model. Uvnitř vás obejme přílivová vlna jemné kůže, pravé dřevo a chromové i hliníkové doplňky. Látková skládací střecha ukořistila prvenství ve velikosti a nejspíš patří na špičku i co se týče zvukové izolace interiéru. Má celých pět vrstev, takže uvnitř budete jako v bavlnce i při vyšších rychlostech. Na luxus se samozřejmě nezapomnělo, takže zevnitř je čalouněná pravým kašmírem. Navíc se důmyslně skládá do poměrně malého prostoru, odděleného od zavazadel pevnou přepážkou.

Zavazadelník má objem 315 litrů a snadný přístup zajišťuje dvoudílné zadní víko. Jeho spodní část po sklopení poslouží jako pohodlné sedadlo pro dva dospělé. Ne, vážně si nemyslíme, že by v RR opisovali od Joysteru…

Také teakový kryt střechy je dotažen do nejjemnějších detailů. Jeho dřevo je ošetřeno pečlivě vybranou směsí přírodních olejů, které mu zajišťují matný lesk a vysokou odolnost a trvanlivost.

Nový vůz bude oficiálně představen 7. ledna na detroitském autosalonu. Výroba začně v létě 2007 v Goodwoodu a pak už ho můžete čekat ve všech slunných luxusních destinacích, jako v Monacu, Biarritzu a na Lipně. Počkat, tam možná hned tak ne. Automobilka se už teď neskrývá s plánem na další rozšíření modelové řady. Jak by asi další model mohl vypadat? Hmm, co takhle třeba kupé?

Honza Koubek

2.1.2007 8:47

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist