Řidiči, naučte se chápat šoféry kamionů

Řidiči, naučte se chápat šoféry kamionů

Rady a tipy | vydáno 17. 8. 2017

Velikost textu: a a a

Nákladní doprava je páteří fungující ekonomiky. Smiřte se s hustým provozem kamionů a nedělejte řidičům tahačů naschvály.

Každou chvíli si média s chutí smlsnou na řidičích kamionů, kteří udělali chybu a způsobili řetězovou nehodu na dálnici a podobně. Přitom se trochu zapomíná na to, že problémy kamionů často způsobují neopatrnou a bezohlednou jízdou i řidiči osobních aut. Zkuste se proto podívat na problém i z druhé stránky. Vžijte si do kůže řidiče kamionu, který dělá svou práci. Vy musíte celý den sedět u počítače, on tráví týdny na cestách po Evropě.

Pochopte, proč kamiony jezdí

Řidiči kamionů narozdíl od majitelů supersportů nebo od motorkářů nejezdí z radosti, ale z nutnosti. Je to jejich práce a nebýt kamionů a nákladní automobilové dopravy vůbec, nemohli byste den co den jezdit do chrámů konzumu a jiných lidojemů utrácet tisíce za čínské tenisky a elektroniku. Někdo ty věci totiž musí do obchodu dovézt.

Jsou liché snahy zákonodárců, úředníků a ekologických aktivistů dostat kamiony ze silnic například na koleje. Síť železnic je velmi řídká a v době, kdy naprostá většina průmyslových podniků operuje systémem "Just in time" je tahač nejefektivnější způsob, jak dopravit velké množství zboží do místa určení přesně ve stanovenou dobu.Nákladní auto musí logicky generovat zisk, jinak by si ho dopravce nepořizoval. Proto je pro něj efektivnější, když kamion vytěžuje a ten jezdí (i třeba poloprázdný), než aby stál a prášilo se na něj. Také průměrnou rychlostí je doprava nákladním autem velmi výhodná a v mnoha logistických ohledech převyšuje svou pohotovostí na krátkých vzdálenostech i leteckou dopravu zboží.

S nožem na krku

"Jako řidič musím plnit velmi těsný časový rozpis. Ráno v Plzni, v poledne v Ostravě, do večera v Liberci," říká řidič tahače Honza, který nejen, že jezdí s kamiony a těžkou technikou přes deset let, ale je také velkým fanouškem aut a dokonce si sám postavil repliku vozu AC Cobra. "Nedovedu si představit, že by třeba vlak dopravil zboží do daného místa rychleji," dodává.

"Vadí mi, když mi nějaký řídič osobáku dává najevo, že ho zdržuji. Po dálnici jedu do 90 km/h, protože víc mi nedovoluje zákon. Kdybych chtěl a mohl, rád pojedu třeba sto třicet, abych byl v cíli co nejdříve," vysvětluje dále Honza. Doplňuje, že tahač by klidně jel rychleji, ale kvůli zákonům a omezovači rychlosti to prostě nejde. Úřady totiž pravidelně kontrolují záznamy z tachografu a řidič si nemůže dovolit omezovač odpojit, i když to někteří prý dělají.

Jízdní souprava může mít hmotnost až 40 tun, což je jako 25 osobních aut. Tahač přesto nedisponuje stejným násobkem výkonu či točivého momentu, proto v prudkém kopci nemusí dokázat udržovat rychlost. Jako řidič osobního auta se prostě musíte smířit s tím, že tahač do kopce rychleji nepojede, i když ho jeho řidič doslova tlačí očima.

Nedělejte naschvály

"Nemohu si vzpomenout, že by mě něčím řidiči osobáků vyloženě štvali, i když sem tam někdo špatně odhadne vzdálenost nebo podcení rychlost tahače. Vadí mi ale umravňovači, kteří se mi neustále snaží vnucovat svou vlastní a často mylnou představu o pravidlech jízdy," připomíná řidič tahače Honza asi nejběžnější nešvar řidičů. "Často řidiči také nechápou, že nemohu jet po úzké silnici kamionem po krajnici, protože bych návěsem srážel větve ze stromů," vysvětluje."

Někteří také podceňují nebo naopak přeceňují účinnost brzdové soustavy tahače," upozorňuje dále Honza. Kamion má sice díky většímu počtu širokých pneumatik velkou styčnou plochu s vozovkou, ale ubrzdit čtyřicet tun není tak jednoduché. "Někteří často dělají to, že za každou cenu kamion předjedou, aby po pěti sekundách šli prudce na brzdu a odbočili ze silnice," kroutí nad počínáním některých řidičů Honza.

Jak reagovat

Zejména pro začínající řidiče je obtížné pochopit úmysly šoféra kamionu. Často totiž provádí poněkud obtížný manévr, zejména v úzkých prostorách. Řidič tahače si musí hodně najet, protože kloub soupravy je posunut dopředu a návěs se prostě zlomit nedá, takže samotný tahač musí opsat mnohem větší oblouk. Například při odbočování doprava potřebuje v úzkých křižovatkách kamion nejen celou šíři vozovky i v levém protijedoucím pruhu, ale také zpravidla i druhý pruh na silnici, kam odbočuje. Snažte se proto včas pochopit počínání řidiče tahače a reagujte podle toho. Když řidič vidí, že se do křižovatky nevejde, pustí vás.

S rozměry kamionů jsou i jiné problémy. Jak se auto mezi tahačem a návěsem láme, vznikají řidiči velké mrtvé úhly a on nemůže vidět, co se za autem děje. Ne všechny nákladní vozy mají boční a couvací kamery. Pokud tedy zaparkujete naříklad na dálničních odpočívadlech nebo čerpacích stanicích nešikovně, může se stát, že vás prostě řidič tahače nabere – nevidí vás.

Při jízdě rovně má řidič tahače celkem jasnou představu o dění kolem vozu, ale největší nebezpečí vzniká, když se pohybujete s autem (nebo motorkou) těsně pod kabinou. I když má asférická zrcátka, tento prostor lze těžko pokrýt. Předjíždějte proto tahač rychle a neloudejte se vedle něj jen o pár kilometrů za hodinu vyšší rychlostí.

Pamatujte také na to, že je kamion velmi citlivý na nárazový boční vítr. Naložené auto poryv větru neovlivní tak výrazně, ale prázdný návěs může vítr klidně i převrátit nebo odfouknout kamion do jiného jízdního pruhu.

Co nedělat

Nezdržujte zbytečně kamion. Nedivte se pak, že se vám jeho řidič nalepí deset centimetrů za narázník. Pro řidiče kamionu je zejména před stoupáním každý kilometr za hodinu klíčový, aby udržel motor v optimálních pracovních otáčkách a kopec vyjel. Pokud chcete jet i na dálnici pomalu, snažte se vždy přizpůsobit aspoň rychlosti kamionů. Pokud vám to technický stav vozu neumožňuje, například kvůli rychlostnímu limitu dojezdové rezervy, nechte se předjet a pomožte řidiči kamionu s předjížděním tím, že uberete plyn.

Na čerpacích stanicích využívejte stojanů pro osobní auta. Stojany pro nákladní vozy jsou zpravidla označeny, a tak u nich nezabírejte místo. Řidič kamionu většinou nemá možnost přejet k jinému stojanu jako osobní auto.

Snažte se jezdit plynule a předvídatelně. Nedělejte před kamionem prudké a nečekané manévry, protože velké a těžké nákladní auto potřebuje mnohem více prostoru a nedokáže reagovat tak rychle jako malé osobní auto. Hlavně pak na silnici se sníženou adhezí je důležité brát na řidiče kamionů větší ohled. Řidič kamionu potřebuje udržovat konstantní tempo, aby jeho motor mohl pracovat nejefektivněji. Když je kvůli vám nucen prudce zpomalit, ovlivní to nejen stabilitu auta, ale bude mu trvat dlouho, než zase nabere potřebnou rychlost.

V noci na horizontech se stává, že je řidič kamionu oslněn vašimi dálkovými světly, ačkoli vy jeho světla ještě nevidíte. Uvědomte si, že kabina tahače je o pořádný kus výše než v osobním autě, takže se snažte včas reagovat na bodová světla, která má nákladní automobil na horních koncích kabiny zpravidla namontována.

S čím se musíte smířit

Kamiony se prostě na dálnicích předjíždět budou. "Mrzí mne, když si pak Rumun s Maďarem musí dokazovat, kdo má rychlejší kamion. Ucpou na dvě tři minuty oba pruhy dálnice, přitom by stačilo, aby jeden na chvíli sundal nohu z plynu nebo odpojil tempomat," posteskl si nad chováním některých "kolegů" řidič tahače Honza.

"Firmy šetří, kde se dá, a často najímají mladé řidiče bez zkušeností, kteří se pak neumí za volantem tahače chovat zodpovědně," upozorňuje Honza na další riziko spojené s provozem kamionů. Někteří "nevyježdění" řidiči si prý dostatečně neuvědomují rizika spojená s provozem čtyřicetitunového kolosu a chovají se, jako by si velikostí auta něco kompenzovali.

Pamatujte hlavně na to, že řidiči kamionů jezdit musí. Je to jejich práce. Nesnažte se je proto školit nebo jim vnucovat vlastní představu o pravidlech jízdy a raději se soustřeďte na to, abyste jim nepřekáželi a nedělali naschvály. Na kamionové dopravě stojí evropský průmysl a čím více budeme nesmyslnými zákony a předpisy kamiony omezovat, tím bude výsledný produkt pro zákazníka hůře dostupný a také dražší.

Komentáře ke článku

  • Na druhou stranu: Zobrazit
    25. 1. 2011, Petr F
    • Re: Na druhou stranu: Zobrazit
      25. 1. 2011, nesmysl
      • Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
        25. 1. 2011, Petr F
        • Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
          4. 7. 2017, _sulcik_
      • Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
        13. 9. 2014, kuba
        • Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
          15. 2. 2015, Dan
          • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
            28. 1. 2016, Sleipnir33
          • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
            4. 7. 2017, Miki
          • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
            7. 7. 2017, em3
        • Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
          5. 7. 2017, Dejv
          • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
            5. 7. 2017, Matěj
            • Re: Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
              5. 7. 2017, jan
          • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
            6. 7. 2017, Hell
    • Re: Na druhou stranu: Zobrazit
      26. 1. 2011, Franc O.
      • Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
        26. 1. 2011, Adam Balloš
      • Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
        29. 1. 2011, nejakyclovek@centrum.cz
        • Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
          30. 1. 2011, Johnny
          • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
            1. 2. 2011, Jason
          • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
            20. 2. 2011, Martin
          • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
            20. 1. 2012
          • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
            28. 1. 2012, VZE
          • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
            13. 12. 2016, _sulcik_
      • Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
        4. 7. 2017, Miki
        • Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
          4. 7. 2017, Volodka
      • Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
        4. 7. 2017, vonpepa
      • Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
        4. 7. 2017, Jarda
      • Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
        5. 7. 2017, J. Haklif
        • Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
          6. 7. 2017, Hell
    • Re: Na druhou stranu: Zobrazit
      4. 7. 2017, djkrava
    • Re: Na druhou stranu: Zobrazit
      5. 7. 2017, J. Haklif
  • ...geniální nápad... Zobrazit
    25. 1. 2011, Véna
    • Re: ...geniální nápad... Zobrazit
      25. 1. 2011, Skalik
      • Re: Re: ...geniální nápad... Zobrazit
        25. 1. 2011, Petr F
        • Re: Re: Re: ...geniální nápad... Zobrazit
          25. 1. 2011, El Mariachi
        • Re: Re: Re: ...geniální nápad... Zobrazit
          19. 8. 2014, jose
        • Re: Re: Re: ...geniální nápad... Zobrazit
          27. 1. 2016, Petr
      • Re: Re: ...geniální nápad... Zobrazit
        25. 1. 2011, Petr F
  • 25. 1. 2011, stunty
  • Vsichni... Zobrazit
    25. 1. 2011, Noclaf
  • infrastruktura Zobrazit
    25. 1. 2011, huh
    • Re: infrastruktura Zobrazit
      25. 1. 2011, Subaru4ever
      • Re: Re: infrastruktura Zobrazit
        25. 1. 2011, sestys
        • Re: Re: Re: infrastruktura Zobrazit
          25. 1. 2011, P
          • Re: Re: Re: Re: infrastruktura Zobrazit
            21. 9. 2011, Silniční daň
        • Re: Re: Re: infrastruktura Zobrazit
          27. 1. 2011, Petr Helekal
        • Re: Re: Re: infrastruktura Zobrazit
          28. 1. 2012, VZE
      • Re: Re: infrastruktura Zobrazit
        25. 1. 2011, huh
        • Jediný kdo nechápe jsi ty Zobrazit
          26. 1. 2011, lojz
          • Re: Jediný kdo nechápe jsi ty Zobrazit
            29. 1. 2011
          • Re: Jediný kdo nechápe jsi ty Zobrazit
            17. 8. 2011, Kamy
            • Re: Re: Jediný kdo nechápe jsi ty Zobrazit
              17. 8. 2011, Kamy
              • Re: Re: Re: Jediný kdo nechápe jsi ty Zobrazit
                17. 8. 2011, Kamy
        • Re: Re: Re: infrastruktura Zobrazit
          26. 1. 2011, Adam Balloš
  • Předpisy platí pro všechny i kamióny Zobrazit
    25. 1. 2011, Tomáš
    • Re: Předpisy platí pro všechny i k... Zobrazit
      26. 1. 2011, Tom
      • Re: Re: Předpisy platí pro všechny... Zobrazit
        30. 1. 2011, CD
    • Re: Předpisy platí pro všechny i k... Zobrazit
      4. 7. 2017, vonpepa
  • Castecny souhlas Zobrazit
    25. 1. 2011, P
    • Re: Castecny souhlas Zobrazit
      28. 1. 2011, řidič osobáku
      • Re: Re: Castecny souhlas Zobrazit
        28. 1. 2016, Rambič
  • Castecny souhlas Zobrazit
    25. 1. 2011, P
    • Re: Castecny souhlas Zobrazit
      27. 1. 2016, Petr
  • 26. 1. 2011
  • Osobni zkusenost Zobrazit
    26. 1. 2011, Raven-il
    • Re: Osobni zkusenost Zobrazit
      29. 1. 2011, nejakyclovek@centrum.cz
    • Re: Osobni zkusenost Zobrazit
      27. 1. 2016, Petr
  • kamiony = velký problém pro ČR Zobrazit
    26. 1. 2011, Luděk
    • Re: kamiony = velký problém pro ČR Zobrazit
      21. 6. 2015, Tomas
  • škodná silnic Zobrazit
    26. 1. 2011, pirát silnic
    • Re: škodná silnic Zobrazit
      6. 7. 2015, zrzka
  • Tranzit na koleje Zobrazit
    27. 1. 2011, Ondřej
    • Re: Tranzit na koleje Zobrazit
      27. 1. 2011, BEDA
    • Re: Tranzit na koleje Zobrazit
      13. 12. 2016, _sulcik_
  • Osobně mám největší pochopení pro ... Zobrazit
    27. 1. 2011, INF
  • martas Zobrazit
    29. 1. 2011
  • Řidiči kamionů, naučte se chápat š... Zobrazit
    29. 1. 2011, alf
    • Re: Řidiči kamionů, naučte se cháp... Zobrazit
      20. 1. 2012, Tomek
  • Chudáčci kamioňáci.... Zobrazit
    30. 1. 2011
  • Řidiči kamiónů, naučte se řídit a ... Zobrazit
    11. 2. 2011, S.T.A.R.S.
    • Re: Řidiči kamiónů, naučte se řídi... Zobrazit
      4. 7. 2017, cyborg
      • Re: Re: Řidiči kamiónů, naučte se ... Zobrazit
        17. 8. 2017, PS
  • Síť železnic Zobrazit
    20. 1. 2012, Babička
  • kamion na dálnici Zobrazit
    20. 1. 2012, Tomek
  • Výkonné auto liek na pohodu za vol... Zobrazit
    21. 1. 2012, Togh
  • 21. 1. 2012
  • 21. 1. 2012
  • 23. 1. 2012, Marek
  • Co dodat? Zobrazit
    19. 2. 2012, Benny
    • Re: Co dodat? Zobrazit
      5. 7. 2012, Benny
  • řidiči Zobrazit
    5. 7. 2012, kolega
  • qRuonhmao Zobrazit
    26. 10. 2012, ChRbCPBzVUl
  • 6. 11. 2012, Pablo
  • je to hlavně o lidech Zobrazit
    7. 11. 2012, bocer
  • zeleznice Zobrazit
    20. 4. 2013, Jarda Liberec
  • machři světa Zobrazit
    1. 10. 2013, silnice
    • Re: machři světa Zobrazit
      28. 10. 2013, Crydee
  • lidi proberte se Zobrazit
    19. 8. 2014, jarda
    • Re: lidi proberte se Zobrazit
      4. 9. 2015, Hehe
      • Re: Re: lidi proberte se Zobrazit
        16. 12. 2016, Sláva
  • pro všechny Zobrazit
    19. 8. 2014, Jatro
    • Re: pro všechny Zobrazit
      22. 6. 2015, Jitka
  • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
    22. 8. 2014, locis
  • 19. 10. 2014, .
  • Re: Re: Re: ...geniální nápad... Zobrazit
    27. 12. 2014, pepa
  • Zamyšlení Zobrazit
    22. 6. 2015, Jitka
    • Re: Zamyšlení Zobrazit
      4. 9. 2015, Hehe
      • Re: Re: Zamyšlení Zobrazit
        4. 7. 2017, vonpepa
    • Re: Zamyšlení Zobrazit
      1. 2. 2016, paja
  • doprava Zobrazit
    22. 6. 2015, Petr
  • Re: Předpisy platí pro všechny i k... Zobrazit
    24. 6. 2015, Coubitch
  • obdiv Zobrazit
    6. 7. 2015, zrzka
  • Můj pohled na věc Zobrazit
    3. 9. 2015, JH
  • banda kretenu Zobrazit
    3. 9. 2015, uno
  • Nikdy... Zobrazit
    4. 9. 2015, anonymniautor
    • Re: Nikdy... Zobrazit
      28. 1. 2016, paja
  • Jak se do lesa volá... Zobrazit
    6. 9. 2015, Pup
    • Re: Jak se do lesa volá... Zobrazit
      27. 1. 2016, Já
    • Re: Jak se do lesa volá... Zobrazit
      4. 7. 2017, giffi
      • Re: Re: Jak se do lesa volá... Zobrazit
        4. 7. 2017, vonpepea
    • Re: Jak se do lesa volá... Zobrazit
      5. 7. 2017, winky
  • Re: Jak se do lesa volá... Zobrazit
    10. 9. 2015, Wifi
    • Re: Re: Jak se do lesa volá... Zobrazit
      28. 1. 2016, paja
      • Re: Re: Re: Jak se do lesa volá... Zobrazit
        5. 7. 2017, Tomas
    • Re: Re: Jak se do lesa volá... Zobrazit
      4. 7. 2017, giffi
  • Re: Na druhou stranu: Zobrazit
    24. 1. 2016, Trucker666
  • Re: Osobni zkusenost Zobrazit
    26. 1. 2016, Honza
  • 90 km/h Zobrazit
    28. 1. 2016, Hemyngvej
  • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
    28. 1. 2016, paja
  • Tento článek je blábol roku (autor... Zobrazit
    31. 1. 2016, Ahasver
    • Re: Tento článek je blábol roku (a... Zobrazit
      4. 7. 2017, giffi
  • Zeleznice pro transit Zobrazit
    5. 4. 2016, Dan
    • Re: Zeleznice pro transit Zobrazit
      13. 12. 2016, _sulcik_
  • tachograf Zobrazit
    2. 4. 2017, Luděk
  • dálnice vs. vesnička Zobrazit
    4. 7. 2017, Libor
  • Kamioňáci Zobrazit
    4. 7. 2017, Jiri
  • Neomalená reklama na kamionovou do... Zobrazit
    4. 7. 2017, Karelli
    • Re: Neomalená reklama na kamionovo... Zobrazit
      4. 7. 2017, giffi
    • Re: Neomalená reklama na kamionovo... Zobrazit
      4. 7. 2017, vonpepa
  • celkem zajimave-... Zobrazit
    4. 7. 2017, honza
  • kamiony na zeleznici Zobrazit
    4. 7. 2017, michael
  • Ohleduplnost k řidičům kamiónů, al... Zobrazit
    4. 7. 2017, BubakPrvni
  • Re: Re: Re: Re: ...geniální nápad... Zobrazit
    4. 7. 2017, RAMBO
  • Re: Neomalená reklama na kamionovo... Zobrazit
    4. 7. 2017, Anneli
  • Předjíždění na dálnici Zobrazit
    4. 7. 2017, huklos
    • Re: Předjíždění na dálnici Zobrazit
      5. 7. 2017, premik
  • Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
    4. 7. 2017, Řidič
  • Re: Re: Re: Re: Re: ...geniální ná... Zobrazit
    4. 7. 2017, Martin
  • Re: Na druhou stranu: Zobrazit
    4. 7. 2017, Giffi
  • 4. 7. 2017, Jaromír
  • kamiony Zobrazit
    4. 7. 2017, Jiří Kocour
  • Rychlost jízdy Zobrazit
    4. 7. 2017, Vodouch
  • není chyba jinde? Zobrazit
    4. 7. 2017, Pepa
  • Re: Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
    4. 7. 2017, Hanys
  • Chápejte kamioňáky Zobrazit
    4. 7. 2017, Veterán
  • Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
    4. 7. 2017, Kava
  • Re: celkem zajimave-... Zobrazit
    4. 7. 2017, Vladimír
    • Re: Re: celkem zajimave-... Zobrazit
      5. 7. 2017, Petr
  • Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
    4. 7. 2017, _sulcik_
  • kamiony Zobrazit
    4. 7. 2017, ochtl
  • kamionaci Zobrazit
    4. 7. 2017, ustecak
  • No do piči Zobrazit
    4. 7. 2017, ZZ
  • Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
    4. 7. 2017, Martin Medelský
  • 5. 7. 2017, Charlie
  • predjizdeni Zobrazit
    5. 7. 2017, Seth
  • Re: Jediný kdo nechápe jsi ty Zobrazit
    5. 7. 2017, js
  • Problém nepochopení Zobrazit
    5. 7. 2017, Jirka Černý
  • Re: Na druhou stranu: Zobrazit
    5. 7. 2017, Jardis86
  • Todle nikam nevede Zobrazit
    5. 7. 2017, Franta
  • Šoféři kamionů Zobrazit
    5. 7. 2017, Karl
  • Konečně rozumný článek Zobrazit
    5. 7. 2017, Pedro
  • Re: kamion na dálnici Zobrazit
    5. 7. 2017, Luboš
  • Na koleje Zobrazit
    5. 7. 2017, Luboš
  • 6. 7. 2017, M
  • ...To snad ne... Zobrazit
    6. 7. 2017, Ladas2
  • blikani v obci Zobrazit
    7. 7. 2017, Vala Jiří
  • Vymluva na Rumuny ci mlade Zobrazit
    7. 7. 2017, Honza
  • Re: Re: Re: Re: Re: Na druhou stranu: Zobrazit
    7. 7. 2017, Luděk
  • Re: martas Zobrazit
    8. 7. 2017, Dicov
  • Železnice Zobrazit
    11. 7. 2017, Radek
  • Re: Chudáčci kamioňáci.... Zobrazit
    20. 8. 2017, jirka

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Setkal jsem se s člověkem co má nějakým způsobem pořízeny radar a za jizdy zjišťuj... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist