Retrobuilt: klasický Ford Mustang na moderním základu

Přemýšlíte-li o starém mustangu, ale nechcete být omezováni kompromisy, které přináší provoz veterána, nastražte uši.

Ve středoamerickém státě Missouri sídlí manufaktura, která si říká Retrobuilt. Pokud vás od pořízení klasiky stále odrazuje nepraktičnost, vysoké provozní náklady, zastaralé jízdní vlastnosti nebo jen absence pozlátek dnešní doby, mají pro vás řešení. Postaví vám legendární klasiku ze šedesátých let na moderních základech, která bude zrychlovat, zatáčet a brzdit, jak se na dnešní poměry sluší.

Oproti jiným úpravcům se trochu liší v postupu. Běžnější bývá zrestaurování originálních aut, většinou v dezolátním stavu, použitím moderních dílů. Kromě výkonnějšího a úspornějšího motoru dozná vylepšení také podvozek a brzdy. Ne tak u Retrobuilt. O žádné moderní vymoženosti nebudete ochuzeni, ale místo originální karoserie dostanete zakázkově vyrobený kus.

Každé auto začíná svůj život jako obyčejný Ford Mustang současné generace na platformě S197. Většinou se vezme nový skladový, nebo lehce ojetý vůz, a začne se tvořit. Základ povětšinou zůstane stejný s dárcovským autem, odstrojí se jen většina karoserie. Kapotu, přední masku, nárazník a blatníky nahradí zakázkové díly, zadní část karoserie na tom je obdobně. Z nového auta vlastně zbude původní jen střecha, víko kufru a rámy dveří, někdy také zadní maska se světly.

Na první pohled je zřetelná trochu odlišná forma od originálu a auto působí trochu disproporčně, ale celek dotváří dobové detaily. Samozřejmostí jsou dobová zpětná zrcátka, tradiční žaluzie na zadním okně, funkční sání na kapotě, chromované nárazníky nebo dobové chromované kliky dveří s tlačítkem. Pokud si to budete přát, vyrobí vám i kabriolet.Jelikož základovou barvu v motorovém prostoru tvoří matně černá, každý vůz začíná svůj život v této barvě. Konečný odstín se pak míchá podle přání zákazníka. Aby se výrobce nedostal do křížku s Fordem, jediné, v  čem vám nevyhoví, jsou barevné motivy existujících chráněných značek, jako třeba Boss 302. Tento konkrétní kus si majitel polepil sám.

Uvnitř vozu k žádným změnám nedochází, ale atmosféru to nijak nekazí. Moderní interpretace retro designu je povedená a původní vnější tvary šedesátých let perfektně doplňuje. Komfortu interiér nabízí tolik, kolik moderní Mustang dokáže poskytnout. Evropana možná trochu zklame méně kvalitní zpracování, ale každodenní použitelnost zpříjemňují moderní výdobytky jako klimatizace, satelitní navigace nebo konektivita s audiosystémem. Bezpečí na palubě pak zajišťuje šestice airbagů. Samozřejmostí jsou posilovače řízení a brzd.

Pod novou karoserií se toho příliš nemění, pokud si to vysloveně nepřejete. Můžete tak mít standardní motory 3,7 l V6 (305 koní), 5,0 l V8 (420 koní) a motor 5,7 l (650 koní) na základu vrcholné verze Shelby GT500. Vybírat můžete z šestistupňové manuální, nebo automatické převodovky.Úprav doznalo pouze výfukové potrubí od společnosti MagnaFlow, které určitě přidá trochu rachotu navíc. Na podvozku jsou pružiny a stabilizátory nahrazeny díly od společnosti Eibach, auto potom stojí na osmnáctipalcových hliníkových kolech American Racing, kdežto brzdy zůstávají standardní.

Vzhledem k exkluzivitě je celkem příjemná i cena, kterou si u Retrobuilt účtují. K pořizovací ceně dárcovského vozu je nutné ještě připočíst přestavbu v  hodnotě zhruba 30 000 dolarů (nějakých 580 000 korun). Prostřední model na základu Mustangu GT s pětilitrovým osmiválcem a 420 koni může být váš za nějakých 1,3 milionu korun i s dovozem a daní, což jsou podobné peníze, za které si u nás pořídíte třeba nedávno testovaný Mustang Boss 302. Záleží pouze na preferencích. Kéž bychom měli takové starosti.

Hugo Kottás (foto: Drew Phillips, Autoblog.com)

3.12.2012 5:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist