Reportáž: SnowDrift Livigno 2015

Sníh... Tuny a tuny nádherně bílého sněhu a na něm auta klouzající bokem v dlouhých táhlých driftech. Řidičský sen? Možná, anebo realita v případě SnowDrift Livigno 2015!

Pokud chcete vyrazit s autem na sníh, tedy trénovat, bavit se, driftovat na sněhu, naše tuzemské možnosti jsou díky počasí v posledních letech vcelku omezené. A přiznejme si, že i zprofanované rakouské destinace typu Lungau nabízejí spíše led/uzavřenou arénu (podle toho, zda je teplota nad nulou/pod nulou) než že by se v nich jezdilo skutečně po sněhovém povrchu. My jsme tedy vyrazili o pár kilometrů dál, projeli jsme Rakouskem, přes Švýcarsko a jeden známý tunel jsme vklouzli do údolí svírající městečko Livigno. Pokud jezdíte na lyže, asi je znáte, jsou tam příjemné sjezdovky a dobré lanovky, ale o tom jindy a jinde…


Na okraji městečka, a to doslova, se nachází Ice Driving School provozovatele a závodníka Oliviera Bormoliniho, který úzce spolupracuje se závodníkem Gigi Gallim (i to tom bude ještě řeč). My jsme využili areál ne pro účast v rally škole, kterou Oliviero také nabízí, ale ve spolupráci s AWD. s.r.o. a AmaterCupem coby pořadateli, jsme se zúčastnili tréninku zaměřeného na zábavu a zlepšování osobních řidičských schopností ve vlastních autech. Už nás znáte, takže víte, že to „vlastní“ znamená testovací a my jsme měli k dispozici díky Subaru ČR nový model WRX STI, a také přeplňovaný Forester XT. A v neposlední řadě jsme jako doprovodné vozidlo využili Škodu Octavii Scout, jejíž test si můžete přečíst jinde na našem webu. Jelikož šlo o skutečně vynikající a rozsáhlou akci z naší strany, nabídneme vám jednotlivé reportáže v samostatných sekcích a článcích.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Soustředění, Gigi jako spolujezdec… Jednomu z toho jdou až oči „šejdrem“

Teď a tady si řekneme, že jsme byli na místě s necelou dvacítkou podobně nadšených lidí, kteří dorazili svými vozy. Jednalo se zejména o japonské čtyřkolky, tedy už zmiňované Subaru (Impreza) WRX STI, ale také nepřeplňované verze kombi, věčného rivala zastupovala flotila Mitsubishi Lancer Evo 7 až 10. K tomu se po dráze prohánělo Audo A3, BMW M135i, BMW 5GT a pokud jsme na nějaké auto zapomněli, tak v přiložené galerii jistě bude jeho fotka. Co bylo skvělé, a proč by se měli pořadatelé a provozovatelé z Rakouska chytit za nos – nic nebyl problém, třeba vytažení bagrem ze závěje bylo samozřejmě zdarma a ne za poplatek jako u rakouských sousedů a mohli bychom pokračovat.

Bokem a bok po boku aneb když je jeden řidič za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet. A oba mají Mitsubishi Lancer Evo, zručné ruce a nohy a chuť řídit …

Každopádně bagr byl na místě z jiného důvodu – upravoval v průběhu dne dráhu. Když Oliviero viděl (a nebo zaslechl z naší strany připomínky k dráze), bagrista vyrazil na trať a během chvíle upravil zatáčku, povrch navážením sněhu, nebo dokonce zcela změnil tvar dráhy. I díky tomu se nestalo, že bychom se nudili, dráha se měnila a řidičská zábava tak byla neutuchající. Zmínil jsem závodníka Gigi Galliho. Přišel se mrknout, kdo jezdí a podle svého vyjádření se mu naše partička zdála dobrá, co do umění řídit. Svezl na okruhu ve svém autě pár svých známých a na oplátku zase řekl, že povozí nás. Jen pro zajímavost zmíním, že musel jezdit s otevřeným bočním oknem, neboť bylo-li zavřené, neviděl na cestu – při extrémně dlouhých driftech a jízdách bokem mu sníh prostě zastínil výhled.

A znovu si musím píchnout do rakouské konkurence – taxi jízdy byly, ehm, zdarma. Kdo chtěl, toho Gigi svezl. Třeba dvakrát, že Hugo?! Kromě toho Gigi nejenom že ochotně vozil lidi ve svém autě, ale sedal za volant našich aut a ukazoval, co a jak, a také se nechal vozit a z pozice spolujezdce upozorňoval na chyby a navrhoval postupy ke zlepšení.

Jak jsem už napsal, jednotlivým autům na dráze se pověnujeme v oddělených článcích, máme opravdu hodně, hodně materiálu a podkladů a nemá smysl tady vytvářet sáhodlouhé texty. Nicméně co lze říct závěrem je, že akce byla zorganizovaná na jedničku a že – přejdeme-li typickou italskou benevolenci a vláčnost, zejména při dohadování termínu, jak nám řekl český organizátor – „nic nebyl problém.“

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Nějaké šrámy se na náraznících objevily, podle stylu jízdy a „motivace.“ Samozřejmě že ten, kdo ojezdil volněji, do závějí nepadal a oděrky „nesbíral.“

Třetí a poslední šťouchanec z mé strany do konkurence Oliviera se týká pneumatik s hřeby – ty v Livignu nejenom že nejsou zakázané, ale jsou doporučené!!!. A že už teď je domluvený termín na příští rok. Kdo má zájem, měl by si poznamenat termín 3. a 4. března 2016. Pokud okolnosti dovolí, my se za rok do Livigna určitě vrátíme!

3.3.2015 10:45| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist