Reportáž: Na amatérském závodě v Sosnové u České Lípy

Tak jako už mnohokrát v minulosti jsme sebrali svých pár švestek (rozumějte testovacích auta, fotoaparáty a videotechniku) a vyrazili jsme na populární závodní okruh na severu Čech.

Poslední květnovou sobotu se na okruhu v Sosnové konal v pořadí již druhý letošní amatérský závod AmaterCup. Podnik asi netřeba představovat, určitě si ho pamatujete jako našeho partnera z ankety Internetové auto roku. Tohle byl tedy druhý díl, první proběhl zhruba před měsícem v jihočeském Písku, a tak, jako tradičně, se ráno v depu sjela velmi pestrá škála „závodních“ aut.


Tedy zcela běžné a civilní vozy, ale také třeba ty slušně upravené. Pokud bychom měli nastínit spektrum podle značek, tak určitě můžeme jmenovat domácí značku Škoda, japonské automobilky prezentovaly Subaru, Mitsubishi, Nissan, Honda a Toyota, německou provenienci klasicky zastupovala BMW nejrůznějších modelových řad, ročníků a motorizací s převahou řady 3. Nechyběl zástupce z USA, „pod francouzskou vlajkou“ jezdily Renaulty a Citroeny, takzvaná lehká auta byla zastoupena značkami Caterham a Kaipan.

A tak dále a tak dále… I my jsme dorazili na místo trojkovým BMW, ovšem s nejmenším naftovým motorem a pohonem všech kol, a trápit tohle auto v závodě se nemám nechtělo, nebylo by to vhodné, takže ano, dali jsme si pár koleček, ale na start měřených jízd jsme se nešikovali.

Ona i naše mise byla tentokrát trochu jiná, Hugo točil reportáž zaměřenou na jednoho konkrétního jezdce – chystáme totiž malou edici jakýchsi medailonků lidí, kterým auta nějak změnila život a tohle byla právě jedna z možností, jak se s člověkem, kterému auta otočila život naruby, dalo potkat.

Zpátky ale k akci a závodu, po dopoledni volných jízd a tréninku došlo na měřené jízdy, profesionální časomíra postupně změřila všechny jezdce a pak ještě jednou. Závěrem už pak vyhlášení výsledků a stupně vítězů.

A tak jako vždy prohlásíme, že nezáleží na tom, jestli vyhrála Honda, Škoda, jak se porovnala Subaru WRX STI a Mitsubishi Lancer Evo a jestli byl lepší jezdec v Nissanu 350Z nebo BMW M3. Nejdůležitější myšlenkou, která určitě došla naplnění, bylo zajezdit si a zazávodit v autech v bezpečí uzavřené závodní trati. Příští měsíc se – budete-li mít zájem a podobné choutky jako my – potkáme na závodním okruhu ve Vysokém Mýtě.

3.6.2014 2:20| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist