Renault Talisman Grandtour 1.6 Energy TCe 200 EDC: Grand et élégant

První jízda | vydáno 11. 3. 2017

Velikost textu: a a a

Francouzská konkurence pro Volkswagen Passat nebo Škodu Superb přijíždí s výrazným stylem i zajímavou technikou. Ale nezapomíná na samotné základy?

Radosti

  • Luxusní materiály v kabině
  • Obratnost díky systému 4Control
  • Dobře využitelný prostor

Starosti

  • Omezení adaptivního tempomatu
  • Velké ráfky omezují jízdní komfort
  • Stačí motor 1,6 na tak velké auto?

Diodové pásy vpředu i vzadu, elegantní linie pasu i boků, vyvážené proporce – tady se designérům Renaultu práce sakra povedla. Talisman vás v reálu překvapí svou velikostí (je o centimetr delší, než Škoda Superb) ale svou karoserii umí ozvláštnit vkusnými prvky typu chromovaného rámování bočních oken, dekorativním prvkem za předním blatníkem, který ve dveřích pokračuje prolisem, nebo výraznými světly, které jsou hezky vidět i při pohledu z boku. V záplavě německých (a ano, i českých) kombíků, které se vyznačují spíše střízlivým a formálním stylem, jsou jeho oblé tvary velmi příjemným zpestřením.

Interiér

Usedněte za volant a sáhněte si na lány voňavé kůže Nappa – působí velmi kvalitně a opravdu luxusně, stejně jako kovové doplňky a dekorativní lišty na palubí desce. Sedadlo řidiče je nastavitelné v osmi směrech, takže pohodlnou pozici za volantem najdete ihned – v této nejluxusnější verzi Initiale Paris má dokonce masážní funkci, která vám zpříjemní cestování, a také se po vypnutí motoru odsune, aby vám usnadnila nasedání. Všechny ovládací prvky máte na dosah a není v nich žádná záludnost, možná až na ovládání hlasitosti, řešené dotykovými ploškami po straně na výšku umístěného dotykového displeje palubního systému R-Link 2. Ten je také uživatelsky příjemný, umí vám zobrazit navigaci a zároveň ovládání rádia, můžete v něm listovat posunem jednotlivých obrazovek do strany a také nastavovat jízdní profily. Můžete zvolit režim Komfort, Sport, Eko, Neutrální či Individuální – ovlivňují barvu osvětlení interiéru, podobu digitálního přístrojového štítu, reakce plynového pedálu, tuhost řízení a v tomto případě i nastavení adaptivních tlumičů. Upřímně, skutečně výrazné rozdíly mezi nimi nejsou, z Talismanu se po aktivaci nestane létající koberec či ostrý sporťák, jde spíše o pocitovou záležitost.

Na zadních sedačkách se pohodlně usadí i basketbalista, má zde spoustu místa pro nohy i nad hlavou. Boční sedačky mají úchyty Isofix a bez problému na ně vložíte i autosedačku pro větší děti. Sklápění je možné provést díky táhlům přímo z kufru, vejde se sem 492 litrů plus 80 litrů do schránek pod podlahou, maximem je 1681 litrů. Opěradla jsou dělená v poměru 40:60 a po sklopení netvoří rovnou plochu, ale nakládání čehokoliv je díky hraně kufru v úrovni podlahy snadné.

Pohon

Přeplňovaná benzínová šestnáctistovka má zajímavé parametry – 200 koní a 260 Nm jsou u velkého kombi solidní čísla, ale občas je cítit lehká dýchavičnost motoru, daná menším objemem. Do otáček jde spíše vlažně, a pokud chcete, aby se Talisman skutečně hýbal, nezřídka uvidíte na displeji spotřebu přes deset litrů na sto. Nicméně pokud se zklidníte, oceníte kultivovaný a tichý chod i dobré sladění s automatickou převodovkou.

Ovladatelnost

K obratnosti si Talisman Grandtour pomáhá systémem 4Control, který umí natočit zadní kola až o 3,5 stupně proti směru jízdy v rychlostech do 60 km/h a o 1,9 stupně po směru ve vyšších rychlostech. Ten automaticky dostáváte k vrcholné verzi Initiale Paris, pro nižší Intens je k dispozici za 50 000 Kč, u prvních dvou stupňů Life a Zen není k dispozici. Extra ovladatelnost při otáčení se hodí, bez 4Control má Talisman Grandtour obrysový průměr zatáčení 12,1 metru, s ním pak 11,3 metru. Ale kromě parkování je přínos systému trochu diskutabilní, je cítit, jak vám zadní náprava tak trochu nepřirozeně ujíždí pod zadkem, celé to budí dojem lehké lability, kterou výrazněji neomezí ani přepnutí tlumičů do sportovního režimu. Ne, že by auto ve skutečnosti labilní bylo, jde jen o pocit, na který si možná časem zvyknete. Nicméně chování na nerovnostech zcela jistě ideální není, podvozek přenáší rázy do karoserie, k čemuž určitě pomáhají i (jinak efektní) devatenáctipalcové ráfky. Dle dostupných informací jsou na tom standardní verze s menšími koly bez adaptivních tlumičů a systému 4Control výrazně lépe.

Hračky a vychytávky

Talisman umí číst značky a upozorní vás na překročení rychlosti, sám brzdí v případě ohrožení, automaticky přepíná dálková světla a také může sledovat slepé úhly. Dnes jde u aut této kategorie o standard a nutno říci, že tyto systémy fungují dobře. Máme zde také adaptivní tempomat, který je možné nastavit pouze v rozsahu od 50 km/h do 140 km/h. Snaží se vás tím Renault vychovat, nebo má spadeno na německé dálnice? Těžko říci, nicméně jde o celkem nízkou rychlost a jiná auta takto omezená nejsou. Máme zde také senzor kvality vzduchu, který dle úrovně znečištění ovzduší zapíná recirkulaci.

Verdikt

Je velký, reprezentativní, praktický a z hlediska výbavy mu nechybí nic. Hodil by se větší cit v řízení a brzdách, ale větší starosti budete mít s podvozkem, který na adaptivních tlumičích a velkých kolech dost dobře nezvládá nerovnosti. Systém 4Control přispívá k ovladatelnosti v nízkých rychlostech, ale v těch vyšších nefunguje s takovou profesionalitou, jako u jiných aut. Jako takový je Talisman Grandtour velmi dobré a prostorné kombi, ale lépe uděláte, když se spokojíte s méně okázalou verzí bez vychytávek, které nejsou úplně odladěné.

Měření a technické údaje

MotorRenault Talisman Grandtour 1.6 Energy TCe 200 EDC
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1618
Převodovkasedmistupňová, dvouspojková, automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)147/200 v 6000
Točivý moment (Nm)260 v 2500
0-100 km/h (s)7,9
Nejvyšší rychlost (km/h)231
Spotřeba paliva (l/100 km)5,8
Objem nádrže (l)51
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4865
Šířka (mm)1870
Výška (mm)1465
Rozvor náprav (mm)2809
Provozní hmotnost (kg)1565
Zavazadlový prostor (l)572
Ceny
Základní cena modelu659 900 Kč
Základní cena test. verze819 900 Kč
Cena testovaného vozu1 029 900 Kč

Komentáře ke článku

  • Francouzká kvalita Zobrazit
    11. 3. 2017, rocktab

Podívejte se, jak Jaguar trénoval skok s otočkou

Premiéra kompaktního crossoveru byla opepřená skokem s otočkou, kterým se Jaguar E-Pace zapsal do Guinessovy knihy rekordů. Podívejte se, co rekordu předcházelo.

Podívejte se, jak Jaguar trénoval skok s otočkou
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Vážený pane doktore, chtěl jsem se zeptat, zda může být dopravním značením zvýšena... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist