Renault Mégane Trophy

Speciální verze s ještě pevnějším podvozkem, citlivějším řízením a poprvé u Renaultu i vypínatelným ESP.

Nová omezená edice Méganu slibuje jít v důrazu na sportovní jízdu ještě dál než klasický Mégane Sport, což mimo jiné dokazuje i tím, že jako jedno z mála francouzských aut nabízí možnost vypnout ESP.

Stabilizační systém je u výchozího Méganu Sport také vypínatelný, ale jen do rychlosti 50 km/h. U Trophy nezasahuje elektronika ani nad touto hranicí, ale na druhou stranu zůstává v pohotovosti pro případ, že by došlo ve smyku k silnému brzdění. V takovém případě se ESP opět aktivuje a snaží se smyk srovnat.

Podle prvních zpráv je ale hranice, kdy k tomu dochází, posunutá přiměřeně vysoko.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

Trophy má stejný přeplňovaný dvoulitr s výkonem 225 koní jako Mégane Sport. Stejná je i šestistupňová ručně řazená převodovka a tak se provedené změny soustřeďují hlavně na podvozek, interiér a vnější vzhled.

Nádrž má objem 60 litrů a Renault do ní schvaluje i 95oktanový benzín, i když s 98 oktany se bude motor jistě cítit lépe.

Oproti základnímu modelu má Trophy vpředu i vzadu pevnější pružiny (vpředu o 22%, vzadu o 77%), což podle Renaultu vede ke snížení příčného naklánění o 10%, ale i k nežádoucím podélným pohybům karosérie při zrychlování a brzdění.

 

Došlo i k výměně klasických brzdových kotoučů za vrtané koutouče Brembo, vpředu se čtyřpístkovými a vzadu s jednopístkovými třmeny. Pro lepší pocit v brzdovém pedálu zvětšil Renault průměr brzdového válce o 10%. Nový válec se objeví i v Méganu Sport.

Vedle vrtaných kotoučů přispívájí ke snížení neodpružených hmot i nové osmnáctipalcové ráfky, které jsou o celkem 6 kg lehčí (1,5 kg na kolo).

Pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx mají na všech kolech stejný rozměr 235/40.

Řízení s elektrickým posilovačem, na které mířila u Méganu v minulosti část kritiky, má být u Trophy citlivější tím, že předchozí elastický spoj mezi volantem a hřebenem řízení nahrazuje kovovým dílem. Nové řešení se v těchto měsících navíc objeví i ve všech ostatních modelech řady Mégane.

Interiér se od klasické verze liší větším důrazem na karbonové díly a modrými švy na volantu, řadicí páce, sedadlech a bezpečnostních pásech. Výbava zahrnuje všechny hlavní položky a ve Trophy navíc obsahuje audiosystém s CD měničem na šest disků.

Mégane Trophy se nabízí pouze v jediné barvě laku s názvem šedá Makaha, kombinované s grafitovým zbarvením osmnáctipalcových kol, které mají pro Trophy nový design.

V minulém roce prodal Renault 2700 kusů Méganu Sport. Mégane Trophy se bude vyrábět na stejné lince v závodu v Dieppe, která má denní kapacitu třiceti vozů.

redakce autoweb.cz

Měření a technické údaje

Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modelu30 900 eur (cca. 960 000 Kč)
30.3.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist