Renault Mégane RS: exkrál Ringu se hlásí o trůn na prvním videu, pomůže i Akrapovič
autoweb.cz > Renault > Renault Mégane > Renault Mégane RS275R má být inkriminovaným speciálem na Ring, cílem je prý čas 7:45
Renault Mégane RS275R má být inkriminovaným speciálem na Ring, cílem je prý čas 7:45
O záměru francouzské značky Renault – vrátit zpátky své sportovní divizi v Dieppe titul výrobce nejrychlejší sériové předokolky Nürburgringu – jsme psali docela nedávno. Zrovna minulý týden se na internetu objevilo krátké oficiální video, které nám mělo naznačit, jak se hodlá vůz Renaultsportu s nástrahami Nordschleife vypořádat.
Krátký snímek prozradil, že nejostřejší Mégane všech dob dostane výfukový systém slovinské společnosti Akrapovič, speciálně navržené pneumatiky Michelin či tlumiče věhlasné značky Öhlins. Co jsme naopak netušili a popravdě nemáme potvrzeno ani dnes, je, jakým způsobem se přepracování auta dotkne výkonu pohonné jednotky, jisté náznaky však máme od kolegů z australské stránky The Motor Report.
Podle jejich zdroje obeznámeného s projektem „Under 8“ ponese modifikovaný Renault Mégane označení RS275R, čímž symbolicky naváže na svého slavného předchůdce R26.R z druhé poloviny minulé dekády. Stejně jako tehdy, i tentokrát má byt auto odlehčeno titanovým výfukem od již zmiňovaného Akrapoviče a gumy Michelin mají byt z řady Pilot Sport Cup.
Co se týče síly motoru, ten prozrazuje kódové označení. Zvýšení výkonu z 265 na 275 koní (což je pořád o 5 koní méně, než může nabídnout konkurenční rekordní stroj Seat Leon Cupra) má jít na vrub zakázkového výfuku, poněkud šokující však je, co chce s tímto nářadím Renault dokázat.
Informátor tvrdí, že má automobilka v hledáčku hranici 7 minut 45 sekund. Pro vaši představu jde o čas, který na Nordschleife zajely vozy jako Porsche 911 GT3 RS, Jaguar XJ220 nebo Mercedes C 63 AMG Coupe Black Series a lepší výkon, než zde předvedly třeba Ferrari 599 GTB Fiorano či BMW M3 GTS.
Kdy uvidíme RS275R v akci? Pokud bude konstelace příznivá, Renault odhalí více 16. června a dost možná v dosud nevídané formě. Nevíme, co je na tom pravda, ale rekordní kolo má být prý zajeto v přímém přenosu. Předpokládáme, že nějaké to kolečko ze záznamu bude mít automobilka v záloze v případě nepříznivého počasí, každopádně pokud to vyjde, mohla by to být hodně zajímavá podívaná.
zdroj: The Motor Report