autoweb.cz > Renault > Renault Mégane > Renault Mégane R.S. oficiálně: Nový motor i převodovka, důležité věci ovšem zůstávají!
Renault Mégane R.S. oficiálně: Nový motor i převodovka, důležité věci ovšem zůstávají!
Dlouho očekávaný zástupce hot-hatchů segmentu C konečně odhaluje svoji podobu na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Přiváží spoustu novinek, zásadní technická řešení ovšem zůstávají při starém. A to je jedině dobře.
Nový Renault Mégane R.S. bude dostupný ve dvou výkonových verzích – standardní model nabídne z nového přeplňovaného motoru 1.8 TCe 280 koní a 390 Nm, silnější verze Trophy potom rovných 300 koní a 400 Nm. Zatímco slabší verze bude v prodeji na jaře roku 2018, na silnější si počkáte až do konce příštího roku.
Poprvé v historii tohoto rychlého modelu je možné vybírat ze dvou převodovek, a to jak manuální, tak dvouspojkové. Obě nabídnou šest rychlostních stupňů, EDC potom navíc řazení pádly pod volantem, automatické podřazování Multi-Change Down a samozřejmě také Launch Control.
Vybírat lze také tradičně ze dvou nastavení podvozků. Základní Sport nabídne trochu větší komfort, Cup potom tradičně ostřejší naladění. Cup navíc umožní auto vybavit samosvorným diferenciálem, verze Trophy potom automaticky dostane podvozek Cup, samosvor, silnější brzdy Brembo a 19″ kola.
Horkou novinkou Méganu R.S. je také natáčení zadní nápravy 4CONTROL, kterým se může pyšnit jako vůbec první hot-hatch ve své třídě. Ostrá verze dostala také nový unikátní odstín karoserie Volcanic Orange.
Uvnitř jsou potom změny klasické – semišový volant, hliníkové pedály a řadicí páka, sportovní sedačky s integrovanou hlavovou opěrkou, červené prošívání čalounění a několik znáčků, které upozorňují na ostrou verzi R.S.