Renault Mégane GT Energy dCi 165: Diesel mu sluší

První jízda | vydáno 26. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Styl inspirovaný sportovním RS kombinovaný s cestovními schopnostmi gran turisma, to vše v karoserii hatchbacku? Funguje to, jen musíte mít ta správná očekávání.

Radosti

  • Silný motor
  • Dobré zpřevodování automatu
  • Obratnost a stabilita díky systému 4Control

Starosti

  • Málo zpětné vazby v řízení
  • Pádla řazení jsou moc daleko za volantem

Renault se veze na vlně nového designového jazyka a soudě dle četnosti nových Méganů, Talismanů nebo Scéniců na našich silnicích se zdá, že udeřil hřebík na hlavičku. Zatím co dvě minulé generace modelu Mégane rozhodně nelze považovat za líbivá auta, ta aktuální přitahuje pozornost svými komplexně tvarovanými předními světly, širokými zadními lampami, zajímavě rýhovanou kapotou i dynamicky působícími prolisy na bocích. Vypadá dobře a zajímavě ze všech úhlů, což se o většině současných hatchbacků říci nedá. A v tomto provedení GT je jeho design opepřen zadním difuzorem s dvojitou koncovkou výfuku, znáčky Renault Sport na předním blatníku, chromovanými klikami a zrcátky v barvě Dark Metal plus specifickými nárazníky vpředu i vzadu. Doplňky jsou velmi decentní a Mégane ve verzi GT rozhodně nevypadá, jako by projel výlohou tuningového obchodu.

Interiér

Na výšku postavená obrazovka multimediálního a navigačního systému R-Link má v Méganu mnohem větší smysl, než ve větším Talismanu – šetří místo a navíc hezky opticky odděluje pozici řidiče a spolujezdce na palubní desce. Její ovládání s dlaždicemi pro různé funkce á la tablet je příjemné a funguje bez větších zádrhelů. Výbava GT je v rámci nabídky Méganu klasická „plná palba,“ která přidává parádní sportovní sedačky s velkýma „ušima“ na sedáku i opěráku, sportovní volant a také výrazná pádla řazení za volantem. Jsou ze skutečného kovu, žádný plastový „šmejd,“ ale neotáčejí se společně s kormidlem. Ovládání Méganu na vás neklade žádné velké nároky, stačí se zorientovat v multimediálním systému a ovládání všeho dalšího řešíte jen přes otočné ovladače klimatizace a několik tlačítek na středovém panelu. Máme zde také přehledný průhledový displej (za příplatek 9000 Kč, hodí se) a digitální přístrojový štít, který mění svůj design v závislosti na zvoleném jízdním režimu přes ovladač Multi Sense na středovém tunelu. Máme zde úsporný mód Eco, standardní cestovní nastavení ale také sportovně laděný R.S. Drive, který můžete aktivovat okamžitě. Zadní sedačky jsou relativně prostorné, i když dvoumetrový basketbalista by měl asi problém, ale skrze široké zadní dveře je na ně dobrý přístup. Úchyty ISOFIX jsou na bočních místech zadních sedaček, které jsou dělené v poměru 1/3 a 2/3.

Pohon

Naftová šestnáctistovka pod kapotou vás překvapí už po prvním sešlápnutí plynu. Netrpí problémem jednotek s menším objemem, které jsou na vyšší výkon „nafoukané“ přes turbo – rozhodně se netváří na svůj relativně skromný objem a působí skutečně živě. Svižně reaguje na plyn a ztráta zátahu ve vyšších otáčkách není nijak dramatická. Na jemné balancování plynovým pedálem to sice není, ale na poměry dieselu se chová velmi „benzínově.“ Šestistupňový dvouspojkový automat řadí plynule a svižně, rychlejší prací s plynem ho vyvedete z míry jen zřídkakdy. Klidně ho tedy můžete nechat pracovat samostatně, protože pádla řazení jsou celkem daleko za volantem – buď musíte pohnout rukou, nebo pustit věnec, abyste na ně dosáhli (a to mám celkem normálně dlouhé prsty). Povedené je však zpřevodování, kvalty jsou dostatečně dlouhé, aby motor mohl v dostatečné intenzitě pustit na přední kola svých 380 Nm. Příjemná je také kultivovanost motoru, v nižších otáčkách o něm prakticky nevíte, ať už z hlediska hluku nebo vibrací. I když jedete svižně, spotřeba jen zřídkakdy překročí hranici 6,5 l/100 km.

Ovladatelnost

Jízdní vlastnosti Méganu GT jsou převážně definovány systémem 4Control. Ten se zapnutým sportovním režimem v rychlosti do 80 km/h natočí zadní kola do úhlu až 2,7 stupně proti směru jízdy pro větší obratnost a ve vyšším tempu pak o jeden stupeň po směru jízdy kvůli vyšší stabilitě – v ostatních režimech je hranicí 60 km/h. Že se s autem děje něco zvláštního si všimnete v každé zatáčce, jakmile si zvyknete, že se pod vámi otáčí trochu jiným způsobem, než jiné hatche, naučíte se tuto vlastnost využívat. V ostrých zatáčkách může natočení kol proti směru jízdy budit dojem lehké lability, ale jde jen o pocit – ochota a rychlost, s jakou se Mégane GT vrhne do zatáčky, je velmi působivá. A v okreskových rychlostech zase vykazuje skutečně solidní stabilitu. A to je přibližně všechno, dobře se stáčí do zatáček, příjemně sedí, relativně velké ráfky nemlátí do podvozku. Sportovní nádech je skutečně jen nádechem, žádné vyšší zábavně okreskové nebo okruhové ambice si GT neklade. Zvlášť s dieselem, po silnici se pohybuje v dlouhých svižných krocích místo sprintu. Představte si to jako rozdíl mezi sprinterem a rychlobruslařem, chcete li. Což vůbec nevadí, řízení je sice přesné, ale vyšší množství zpětné vazby v něm nenajdete a motor vás nemotivuje k zběsilostem.

Verdikt

Podívejte se ještě jednou na název tohoto Méganu. Nejmenuje se RS light, ale GT a tak se také chová. Je nesmírně příjemný na dlouhé cesty, se svým kultivovaným a silným motorem plus stabilním podvozkem, který nezapomíná na komfort, se chová jako dospělé gran turismo v kompaktním balení. Což do určité míry ospravedlňuje jeho cenu, která je nemalá. Na druhou stranu, když se podíváme na auta podobného střihu, Golf GTD je s automatem dražší o 103 tisíc, Focus ST TDCi rovněž s automatickou převodovkou stojí o 148 tisíc více... Touto optikou je pak Mégane GT s dieselem výhodná koupě.

Měření a technické údaje

MotorRenault Mégane GT Energy dCi 165
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkašestistupňová, automatická, dvouspojková
Poháněná kolapřední
Podvozek
VpředuMcPherson
VzaduTorzní náprava
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)120/165 v 4000
Točivý moment (Nm)380 v 1750
0-100 km/h (s)8,8
Nejvyšší rychlost (km/h)214
Spotřeba paliva (l/100 km)4,6
Objem nádrže (l)47
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4359
Šířka (mm)1814
Výška (mm)1447
Rozvor náprav (mm)2669
Provozní hmotnost (kg)1505
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1600
Zavazadlový prostor (l)384
Ceny
Základní cena modelu339 900 Kč
Základní cena test. verze594 900 Kč
Cena testovaného vozu644 900 Kč

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Tagy: Renault

Škoda Octavia Combi RS DSG: Rodinný sportovec

S rodinou na palubě umí být Octavia RS komfortní kliďas, jakmile ale jedete sami, můžete to domů klidně vzít tou delší cestou. Moc hezky se s ní svezete.

Škoda Octavia Combi RS DSG: Rodinný sportovec
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, jaký je prosím správný výklad? Ve vyhrazené zóně pro rezidenty ( modrá ... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist