Renault Kangoo (1997 – 2008)

Univerzální automobil schopný nahradit užitkový i osobní vůz zaujme především podnikatele. Nabízí se za dobré ceny, avšak nepotěší vyšší poruchovostí.

RADOSTI
Univerzálnost osobního provedení, existuje ve verzi s pohonem všech kol, dobrá ovladatelnost, většinou úsporné motory, dobrý výhled z vozu.

STAROSTI
Slabší dílenské zpracování, laciný vzhled některých prvků v interiéru, motory 1.2 a 1.9 D s nedostatečným výkonem, nezřídka vrzání interiéru.

Francouzský Renault Kangoo první generace se stejně jako jeho největší konkurenti Citroën BerlingoPeugeot Partner vyráběl v užitkovém i osobním provedení. Tomu sluší více označení univerzální, protože nákladový prostor lze běžně rozšířit a vůz pak může suplovat malý pick up.

O automobily tohoto typu mají zájem především podnikatelé, kteří je mohou v týdnu využívat pro práci a o víkendu k cestám s rodinou. Základ v užitkovém vozidle se ale nezapře a tak nelze očekávat srovnatelný komfort jako v běžném osobním autě.

Narážíme tím především na některé prvky interiéru. Patří mezi ně odhalené plechy (např. dveří) nebo třeba nevzhledná lacině působící plastová výplň v oblasti zadních sedadel (naproti posuvným dveřím).Samotné sedačky se nehodnotí úplně snadno. Pokud je budeme porovnávat s běžnými užitkovými vozy, vyjdou jako nadprůměrné, ale v porovnání se sedadly ve většině osobních automobilů nijak neohromí. Účel splní, ale víc nečekejte.

Velké rozdíly jsou ve vozidlech vyrobených před a po modernizaci. V mladších autech (na fotografiích) jsou sedadla pohodlnější a vůbec celý interiér vyvolává mnohem lepším dojem.


Velké rozdíly najdeme třeba ve ztvárnění palubních desek, ale i použitých materiálech. Do modernizace vypadal Renault Kangoo opravdu lacině, pak se situace o něco zlepšila. Přesto má interiér francouze do interiéru v běžných osobních vozech hodně daleko. V Kangoo se stále cítíte jako v užitkáči.Nabídka místa ale není vůbec špatná. Dostatek prostoru najdou nejen cestující vpředu, ale i na zadních sedadlech. Výhodou je zavazadelník o objemu 500 litrů v základním uspořádání. Ten lze dle verze vozidla rozšířit až na 2800 litrů.


Jízda s automobilem řidiče zvyklé na osobáky určitě nenadchne. Vyšší stavba karoserie a měkčí odpružení si vybírají svou daň v zatáčkách, do nichž je třeba najíždět rozumně. Na nějakou zpětnou vazbu řízení rovnou zapomeňte, řazení postrádá přesnost. Skvělé jízdní vlastnosti se ale od vozu tohoto typu neočekávají. Důležitá je právě již zmiňovaná univerzálnost.

S tím trochu koliduje nabídka pohonných jednotek. Některé motory totiž nemají dostatek sil pro naložený vůz. Řeč je především o dvanáctistovkách a atmosférickém dieselu. Ale ani čtrnáctistovka o výkonu 55 kW nepůsobí dvakrát přesvědčivě.Šestnáctiventilová šestnáctistovka je zase známa vyšší spotřebou. Úsporné turbodiesely se mnohdy potýkají s nejrůznějšími poruchami. Některé z nich jdou přitom léčit jen dost draze.

Patří mezi ně třeba závady vstřikovacích čerpadel u moderních turbodieselů 1.5 dCi se vstřikováním common rail. Tyto motory také nezřídka trápí vadné vstřikovače. „Zážehové motory jsou v Kangoo obecně výrazně spolehlivější než diesely. U šestnáctiventilových benzinových agregátů se ale častěji vyskytují vadné zapalovací cívky,“ upozorňuje Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont.


Známé jsou potíže se zámky, vyskytuje se koroze výfuku a praskání výfukových svodů i prvního dílu výfuku včetně vlnovce. Koroze napadá také prahy. Výjimkou nejsou vůle v čepech přední nápravy nebo v táhlech stabilizátoru.Nepříjemné je také praskání pojistky řazení zpátečky. „Přetěžovaná vozidla mohou mít poškozenou zadní nápravu nebo vyteklé zadní tlumiče. Proto automobil dobře prohlédněte na zvedáku. Pozor si dejte také na manžety poloos. Někdy jsou prasklé a poloosa pak rychle odejde,“ nabádá k opatrnosti Vápeník.

Atmosférické diesely 1.9 D se nezřídka potýkají s prasklou hlavou válců a únikem oleje. Ten se mnohdy dostává i z převodovky a to okolo simerinku řazení (nezáleží na motorizaci). „Vozy s motory 1.9 D někdy trápí tekoucí vodní pumpa. Verze s pohonem všech kol dobře vyzkoušejte, ne vždy systém pohonu 4×4 funguje,“ dodává zástupce Auto Diskont.


Ve zpětném zrcátku
1997 – v závěru roku představení osobního provedení nového modelu Kangoo se zážehovými motory 1.2/43 kW, 1.4/55 kW a atmosférickými diesely 1.9 D/40 a 47 kW, později nabídka rozšířena o užitkovou verzi s posuvnou přepážkou oddělující nákladový prostor.
1999 – nabídka pohonných jednotek rozšířena o 1.6/66 kW a 1.9 D/48 kW.
2000 – nově turbodiesel 1.9 dTi/59 kW.
2001 – uvedena verze s pohonem všech kol, nový zážehový motor 1.6 16V/70 kW, agregáty 1.6/66 kW a 1.9 D staženy z nabídky, nově turbodiesely 1.5 dCi/48 kW a 1.9 dCi/59 kW se vstřikováním common rail.
2002 – nový turbodiesel 1.5 dCi/60 kW, ve Francii také elektromobil Kangoo Electroad RE.
2003 – facelift a modernizace modelu, nově turbodiesely 1.5 dCi/42 kW a 1.9 dCi/62 kW.
2004 – ukončena nabídka elektromobilu.
2005 – nový agregát 1.6 16V bivalent na palivo E85, turbodiesel 1.5 dCi také o výkonu 50 kW.
2007 – předestavení nástupce, Kangoo druhé generace.
2008 – ukončena výroba první řady.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Renault Kangoo první generace v roce 2003.
Za ochranu posádky při nárazu získal 4 hvězdičky z 5 možných (26 bodů)
Za ochranu dětí v autosedačkách získal 2 hvězdičky z 5 možných (23 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 1 hvězdu ze 4 možných (2 body)

Milan Jirouš

19.2.2012 10:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist