Renault: Gordini jsme oživili nešťastně

Příští stroje Gordini už nebudou o nálepkách a modré barvě, Renaultsport má povolení použit toto označení už jen v případě extrémně vyladěných vozů.

Provozní ředitel automobilky Renault Carlos Tavares v rozhovoru pro britskou stránku Pistonheads přiznal, že bylo chybou oživovat posvátnou značku Gordini způsobem, jakým to v roce 2010 provedlo sportovní oddělení z Dieppe v případě modelů TwingoClio a později také u modelové řady Wind.

„Byl to omyl,“ řekl Tavares doslovně a dodal: „Používat označení Gordini je proto nyní striktně zakázáno, ledaže by to byla extrémní silniční verze, případně rallye auto naší divize RS.“

Problém podle vedení Renaultu nevznikl ani tak tím, že byly válečné barvy soutěžních strojů Amedée Gordiniho vůbec použity, ale příznivcům a posléze i představitelům značky se nelíbila samotná realizace. Místo aut s patřičně upravenými motory a tím pádem dále posunutou dynamikou, respektive vyladěnými podvozky prodávala automobilka jméno Gordini jen jako paket obsahující modrou barvu, nálepky a pár nepodstatných doplňků.Provozní ředitel Renaultu odmítl prozradit, který ze současných nebo příštích automobilů získá patřičné ostruhy a jméno Gordini si zaslouží, každopádně na závěr interview připustil, že by tím nositelem mohlo být jak nové Twingo (že by příslib produkční verze Twin’Run?), Clio (jak by mohlo vypadat, naznačuje ilustrace od Cavalina) anebo Mégane. Podmínkou však není mít takový vůz v portfoliu ale naopak, může se v něm objevit pouze v případě, že daný vůz dostane vylepšený podvozek, výkonnější motor či zdokonalený brzdový systém. „To jsou nynější pravidla hry,“ prohlásil Tavares.

Zajímavé je i to, že automobilka kromě označení Gordini uvažovala nad opětovným použitím jména Williams. Známý tým F1 Franka Williamsa dnes sice nemá svou dřívější váhu, nicméně osmiválcové motory 2.4 RS27 značky Renault dnes používá a inženýři navzájem spolupracují. Zda ale lidé v Dieppe pracují na novém Renaultu Clio Williams, to Tavares nepotvrdil.

3.6.2013 4:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist