Renault Clio R.S. 16: motor z Mégane RS s 275 koňmi si skutečně našel cestu do Clia

(+ video) Sportovní oddělení francouzské automobilky Renault slaví čtyřicítku a jako dárek si nadělilo naprosto famózní speciál - kompaktní Clio s motorem nejrychlejšího Méganu.

Nejdříve se na internetu objevily fotografie a data z neoficiálních zdrojů, teď však můžeme se stoprocentní jistotou říci, že divize Renaultsport překročila svůj stín a postavila vůz, o kterém mnozí její fanoušci pouze snili.

Na světě je nové Clio R.S. 16 (původně pracovně nazvané KZ 01), které místo přeplňované šestnáctistovky dostalo dvoulitrový čtyřválec F4R M874 s turbodmychadlem, původně určeným pro Renault Mégane R.S. Trophy-R.

Pohonná jednotka má 275 koňských sil při 5500 otáčkách za minutu a produkuje nevyšší točivý moment 360 newtonmetrů při 3000 až 5000 ot./min. Motor je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou přenášející výkon na kola přední nápravy skrze samosvorný diferenciál.

Aby si relativně malý vůz jako je Clio s takovými parametry poradil, konstruktéři kompletně přepracovali podvozek a těmto změnám uzpůsobili rovněž karoserii, která je o 60 mm širší a podběhy nyní zvládnou pojmout devatenáctipalcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport SP2 o rozměru 235/35 R19.

Předně stojí za zmínku fakt, že přední náprava byla kompletně přebraná z Méganu R.S. Trophy-R a to včetně brzdového systému Brembo s kotouči o průměru 350 milimetrů. Zadní náprava pro změnu pochází ze soutěžního Renaultu Clio R3T Rallye a kromě jiného nese brzdové kotouče s průměrem 260 mm.

Z rallyového stroje pochází rovněž spoiler na horní hraně víka zavazadlového prostoru, výfukový systém dodala společnost Akrapovič a auto dostalo skořepiny se šestibodovými bezpečnostními pásy. Co kvůli úspoře hmotnosti naopak chybí, jsou zadní sedadla i klimatizace a ze stejného důvodu je v autě lithium-iontový akumulátor, nicméně Renault váhu auta neuvádí.

Co prozatím není jisté, je to, jestli se Clio R.S. 16 bude stoprocentně vyrábět, nicméně samotní zástupci Renaultsportu tvrdí, že by dvojici předprodukčních vozů rádi přetavili alespoň do omezené malosériové edice. Držte palce.

30.5.2016 4:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist