Reboot Buggy je automobilovým ekvivalentem zpátky na stromy

Pár ocelových trubek a V8 o výkonu 470 koní. Podle autora návrat k počátkům „kočárů bez koní“ jinak ale hlavně Ariel Atom do terénu.

Současný automobil není pouze souhrn nejnutnějších součástek potřebných ke splnění základního účelu, tedy k přepravě cestujících odněkud někam, ale odráží kromě jiného také dnešní životní styl, infrastrukturu, módu, technologie, kvanta zákonů a spoustu dalších oblastí, které ale mají s původním posláním jen minimum společného anebo někdy i vůbec nic. Napadlo vás někdy, jak by vypadal vůz ohlodaný až na kost od tohoto pozlátka?

Vás možná ne, každopádně amerického designéra Joeyho Ruitera ano a toto je jeho výsledek návratu k základní myšlence. „V dnešní době čím dál více zaměřené na design rozmazlující člověka je velmi snadné sejít ze stezky čistých a nefalšovaných výkonů, chování diktovaného samotným strojem a nikoli řidičem,“ uvádí na svých stránkách Joey ve snaze definovat velmi neortodoxně navržený automobil pojmenovaný velmi příznačně Reboot Buggy.

„Zní to divně, ale chtěl jsem, aby samotný vůz určil své tvary, i když by to znamenalo ignorování potřeb samotného řidiče,“ vysvětluje Ruiter podstatu velmi jednoduchých ale zároveň neobvyklých tvarů. Netají se tím, že Reboot je prostým návratem k prvním kočárům tažených mechanickými koni, kdy neexistovaly silnice v dnešním smyslu, ani ten zbytek okolo, takže první auta si musela poradit téměř s jakýmkoli terénem. Jinak řečeno, schopnosti byly nezbytné, estetika ne.

Také proto je Reboot Buggy definován především svými velkými koly, v podstatě primitivně tvarovanou kabinou degradovanou na pouhou otevřenou kostku a pak už jen tím nejdůležitějším, aby se pokud možno spolehlivě pohybovala vpřed, do stran, případně dozadu. O to se stará uprostřed umístěný osmiválcový big block o výkonu 470 koní pohánějící skrze jen třístupňovou automatickou převodovku všechna čtyři kola.

Přestože má Joeyho offroad kořeny v minulosti, tvrdí, že je zároveň nadčasový. Podle něj řidiči nic nebrání připojit mobilní telefon k palubní desce a použít jej k zobrazování parametrů, každopádně auto není zatíženo požadavky současných technologií. Bylo navrženo tak, aby jej se svářečkou a základními nástroji opravil mechanik ve kterémkoli městě.

Jak už bylo řečeno, autor si na první pohled na estetiku nepotrpí, připouští však, že chtěl Reboot o délce necelých 4,3 metru a rozvoru 3200 mm udělat žádoucím, i když se vymyká většině zásad. Ruiter poukazuje třeba na to, že vůz postrádá mřížku chladiče („K čemu by tu byla“), přesto ale umí zaujmout.

Pokud se ptáte na šanci, že se jeho vůz někdy objeví i v dalších exemplářích, šance je malá nebo spíše nulová, dost možná však jeho dílo zaujme a pár jich pro majitele bezedných bankovních kont postaví. Kdoví.

5.11.2013 8:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist