Range Rover Evoque, co není pro slečinky

Geniální tvary Range Roveru Evoque jsou pryč. Teď je ale o dost drsnější a schopnější, navíc původní motor vytřídal šestiválec od BMW.

Patříte k těm, co žehrají jak už Range Rover Evoque není tím pravým Rangem, který svůj talent vyměnil za líbivou karoserii pro popojíždění v Pařížské? Pokud vás nepřesvědčil ani náš výlet s Honzou Koubkem, kde jsme dokonce jezdili Evoquem jen s pohonem přední nápravy, pak vás zaručeně umlčí tohle. Chlápci z Excite Rally Raid si jeden Evoque vzali do parády a rozhodli se, že s ním pojedou Rally Dakar.

Pod kapotou se udály velké změny, odteď čtyřkolku pohání naftový třílitr od BMW, který ze sebe doluje výkon 275 koní a 650 Nm. Kdyby však nebylo regulačních omezení, pyšnil by se výkonem rovnou 350 koní. O řazení se stará sekvenční šestistupňová převodovka ZF.

Range Rover Evoque fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Range Rover Evoque fotogalerie

Obří disky nahradily speciální pro rally, 16″ Compomotive Atacama Rally, které jsou obuté na offroadových BF Goodrich Desert Race G. Z původních 58 litrů narostla palivová nádrž, která nyní pojme rovných 260 litrů a dokáže auto uživit až na cestu dlouhou 1200 kilometrů.

Úpravám se nevyhnul ani podvozek, jsou tu zdvojené pružící jednotky, osm manuálně stavitelných tlumičů a pružiny Rieger. Modifikace si vyžádaly trochu vyšší hmotnost, která povyrostla na 1900 kg.

9.11.2012 10:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist