Range Rover Evoque (2016): LED světla, ale hlavně nové motory Ingenium a spotřeba 4,2 l

Land Rover představí příští týden v Ženevě modernizovaný model Evoque s novými vznětovými motory a nižší papírovou spotřebou.

Nejlépe prodávaný model značky Land Rover se dočkal další, protentokrát poněkud větší modernizace. Loni jsme psali o rozšíření výbavových stupňů o nejluxusnější Autobiography, předloni pro změnu o novém devítistupňovém automatu, nyní však facelift skutečně rozpoznáte i bez toho, abyste museli pátrat po detailech.

Auto modelového roku 2016, které bude mít výstavní premiéru budoucí týden v Ženevě a na trh dorazí letos srpnu, dostalo především přepracovaná (adaptivní) světla, která lze mít nyní kompletně sestavená z LED včetně mlhovek, nový je též přední nárazník se zvětšenými vstupy vzduchu, respektive jejich napodobeninami, na kapotě se u pětidveřových modelů objevily odvětrávací mřížky dosud používané pouze u třídveřových aut a jiná je teď i maska chladiče.

Právě za ní se objevuje dvojice nových celohliníkových vznětových jednotek série Ingenium TD4 o objemu 2,0 litru, které jsou ve srovnání s předchozími dieselovými agregáty o 20 až 30 kilogramů lehčí. Slabší z nich – eD4 – o výkonu 150 koní slibuje ve spojení s pohonem předních kol a manuální převodovkou průměrnou spotřebu jen 4,2 litru na 100 kilometrů (o 18 % nižší ve srovnání s předchůdcem), zatímco nároky 180koňové varianty na palivo jsou podle tabulek o 0,6 litru na stovku vyšší.

Automobilka nadále ponechá v nabídce nejvýkonnější benzínovou verzi Si4 s přeplňovaným dvoulitrem a výkonem 240 koňských sil, který je schopen akcelerovat na stovku za 7,6 sekundy, dosáhnout nejvyšší rychlost 217 km/h a podle papírových předpokladů jezdit v průměru za 7,8 l na 100 km.

S ohledem na snížení váhy motorů došlo také k nové kalibraci zavěšení, vpředu je nový pomocný rám a vzadu jiné silentbloky společně se zvětšenými kotouči brzdového systému. Pokud vás po prohlídce fotografií zaujmou modré nápisy Evoque, vězte, že nebudou na každém voze. Land Rover je bude přidělovat pouze nejúspornějším modelům eD4.

Pro pořádek bychom asi měli uvést, že facelift úřadoval také v interiéru. Nová jsou sedadla (za příplatek elektricky ovládaná i s masážní funkcí), přístrojový panel, dveřní rámy, obměněna byla také nabídka textilního čalounění a infotainment lze nyní ovládat také skrze větší osmipalcový dotykový displej.

23.2.2015 5:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist