Rakovan: Akcí, kde se dá jezdit, je dost. A cena nehraje roli.

Příležitosti, jak si pořádně zajezdit autem, je víc než dobrých filmů s automobilovou tématikou.

Není to tak dávno, co jsem psal článek o filmech, které vás nenaučí řídit. Na jeden jsem zapomněl. Tedy, ehm, popravdě, dodneška jsem ho neviděl, to ho mám ve své sbírce už nějaký ten pátek a to vím, protože jsem se podíval do vlastností toho souboru. Abych se úplně přiznal, vypustil jsem, že ho mám na svém harddisku. Čímž chci naznačit, že pokud by to byl opravdu velký trhák, nejen že bych ho nepustil z hlavy ve chvíli, kdy jsem ho získal, ale určitě bych se na něj hned tehdy podíval. Obzvlášť když hlavní roli v něm má, vedle jakéhosi neznámého herce, mé milované Subaru Impreza STI. Byť ročník 2004, ale dejme tomu.

Dílko je „made in USA,“ největší hvězdou v něm je černoch, který hrál druhořadou roli v seriálu Dexter, a mezi námi, je strašné. Laciná je zápletka, přes kopírák Rychle a zběsile nebo cokoli podobného. Kluk, holka, nelegální závody, potíže v rodině, padouch, finální střet, happyend.Vypil jsem půl litru energetického nápoje, jen abych hodinu a čtyřiatřicet minut udržel pozornost. Shrnu to do jedné poznámky – natočit film o tom, jak se jezdí sprinty a dát do pozice nejrychlejšího auta japonskou čtyřkolku s plochým čtyřválcem, a nechat ji pojet všechno ostatní, včetně Nissanu GT-R, škoda slov. Příště, než abych seděl u podobného braku, spálím pár litrů benzínu. Což mně přivádí k tématu, které jsem nedávno řešil s partou „petrolheadů.“

Prý že není kde jezdit (myšleno okruhové dny a akce podobného ražení) a když, tak že jde o příliš drahé akce. Já jsem oponoval, že si naopak myslím, že je toho víc než dost, jako důkaz jsem bral třeba vytíženost českých okruhů, programy amatérských závodů kalendář Klubu sportovních aut a tak podobně. Oponenti reagovali, že se jim nevyplatí jezdit na okruhový den, který stojí víc než tisíc korun.Tu a tam jsou prý akce, kde je startovné v řádech stokorun a to se vyplatí. Vážně? Podle mne je startovné to nejmenší. Benzín, olej, destičky, gumy, … to všechno stojí tolik, že mi pár stovek rozdílu v ceně startovného nepřijde nijak zásadních a já osobně si radši připlatím a víc si zajezdím, než abych se tlačil za pětistovku na přeplněné dráze a čekal na svou jízdu několik hodin.

Nicméně to je každého věc, důležité pro mne je, že sezona definitivně začala. Auto prošlo servisní přípravou, pořídil jsem si nové gumy od jisté prémiové značky, prolil nádrží pár litrů vysokooktanového benzínu. A letos poprvé jsem ho ručně umyl, to aby ze mne na okruhu nepadala kila uschlého bahna a soli.

Já bych řekl, že akcí, které letos budou, je dost. A já se řadu z nich chystám. Budu moc rád, pokud se na nich potkáme a dáme řeč. Bude to hodnotněji strávený čas než u filmu, který se jmenuje Zrozen pro závody.

Filip Rakovan

6.4.2012 5:59| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist