autoweb.cz > Tesla > První jízdní dojmy: Tesla Model X P90D
První jízdní dojmy: Tesla Model X P90D
Tedy téměř nejrychlejší, Tesla již stihla na trh vypustit ještě o něco silnější verzi P100D. I přesto ukazuje P90D konvenční konkurenci záda velmi potupným způsobem. Dosud nejrychlejší SUV Porsche Cayene Turbo S o výkonu 570 koní vystřelilo ručičku tachometru na stovku za 4,1 sekundy.
Tahle Tesla to v Ludicrous módu se 762 koňmi zvládne za 3,4s a ve vrcholné specifikaci P100D pak dokáže před Porsche získat náskok rovnou sekundu. Elektrické SUV tedy za svým prvorozeným bratříčkem zaostává jen minimálně.
Na první pohled impozantní čísla. A co teprve když se nebudeme omezovat pouze na kategorii SUV? Při zrychlení na stovku tahle Tesla potrápí i mnohem sportovnější konkurenci. Pagani Huayra, Ferrari Enzo, Lamborghini Reventon – těmto všem dokáže Tesla Model X P90D nadělit při akceleraci desetinu sekundy a krok udrží například i s Ultimou GTR či Saaleenem S7.
Nám se nabídla možnost si Teslu X P90D alespoň krátce vyzkoušet alespoň při krátké jízdě během Ostravské prezentace firem Electric Park a Nanotrik. Jaká tedy je? Stejně jako v případě Modelu S jde o asfalt požírající bestii s nepozemským apetitem. S každým přimáčknutím pedálu k podlaze zažívají pneumatiky inferno, při kterém je vektorování výkonu udržuje jen těsně pod hranicí prokluzu.
V jednu chvíli si jen tak popojíždíte okolím a během okamžiku už letíte po dálnici nemravnou rychlostí. A pokud by šly zadní dveře Falcon Wings otevřít za jízdy, možná by to nebyl let pouze obrazný. No a pokud by se Vám zdálo zrychlení stále příliš vágní, stále můžete auto přepnout do Ludicrous módu.
Svezení v Modelu X je vlastně stejně unikátní jako v Modelu S – je to ten samý pocit jen v jiném balení. Stejně tak Vás Xko ohromí i propracovaností a vychytávkami. Tím asi nejviditelnějším atributem nové Tesly jsou dveře Falcon Wings. Mnohé z Vás při pohledu na ně napadne, že nahoru výklopné dveře budou docela problém na těsných parkovištích – jenže inženýři v Tesle mysleli i na to. Auto pomocí senzorů kontroluje své okolí a dveře otvírá podle toho, kolik má dostupného místa.
V úzkém a omezeném prostoru se díky přidanému kloubu drží dveře velmi těsně linie vozu a pokud není dostatek místa nad vozem, otevřou se dveře do maximální možné pozice. A pokud by náhodou byly senzory až příliš paranoidní, můžete autu poručit plné otevření – v tomto případě si auto zapamatuje pozici GPS a při příští návštěvě tohoto místa už dveře otevře naplno. A to samé platí pro víko kufru.
Sedadla v druhé řadě jsou samostatná a plně polohovatelná, všechna místa svůj vlastní výdech klimatizace – tedy včetně těch ve třetí řadě. Třetí řada sedadel je mimochodem vcelku dobře dostupná – hlavně díky již zmíněným Falcon Wings dveřím, díky kterým můžete do auta nastoupit vzpřímeně.
A tím to samozřejmě nekončí. Vychytávek a detailů je na nové Tesle Model X spousta. Ty hlavní věci jsou velmi dobře známé již z Modelu S – samozřejmostí je zde obrovský display nahrazující všechno ovládání, neustálé připojení k internetu a elektronické asistence v čele s často propíraným „autopilotem“.
Model X hrdě doplňuje portfolio značky o SUV model a nabízí vše co Model S v novém nafouklejším balení – záleží už jen na Vás, zda dáte přednost uhlazenému sedanu či stylové bublině s vyšším posedem.