autoweb.cz > Škoda > Škoda Citigo > První jízda: pětidveřová Škoda Citigo
První jízda: pětidveřová Škoda Citigo
Kdybych byl líný, tak napíšu, že pětidveřová Škoda Citigo je stejná jako třídveřová verze, jen s jedním párem dveří navíc, a mám hotovo. Jenže rozdíly tady jsou… Škoda představila novou verzi Citigo a dvojice dveří je vážně tím nejdůležitějším rozdílem vzhledem k verzi představené loni na podzim. Pozice s konkurencí jsou zcela vyrovnány.Technika je identická, pod kapotou auta najdeme shodný litrový tříválec ve dvou (shodných) výkonových alternativách. Tedy s šedesáti nebo pětasedmdesáti koni výkonu.
Hnací síla jde přes pětistupňový manuál na přední kola, maximální rychlost slabšího stroje je 160 km/h (při zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 14,4 sekundy) a 171 km/h (a 13,2 sekundy) u silnější motorizace.Spotřeba? Kombinovaných 4,5 litru benzínu na sto kilometrů nebo 4,7 litru. Ekonomická verze Green tec (se systémem start/stop a rekuperací brzdné energie) pak jezdí za 4,1 litru a ve hře je i verze na CNG.
Paleta barev nabízí tři základní odstíny a pět metalických laků.
Auto na krátkém rozvoru sedí jistě a pevně na silnici, snadno se ovládá, skvěle se s ním parkuje. Jako s třídvířkem. Jízdně samozřejmě nejde o žádného dravce, určitě ne u slabší specifikace, ale ani pětasedmdesátikoňový model není určený k překonávaní rychlostních rekordů. Pokud ho ale dostatečně dráždíte , tak umí jet svižně, drží stopu, chová se nezáludně. V městském provozu mu nelze co vytknout, ale to už také víme.
Škoda Citigo fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Jiný je ale , ve srovnání s původní variantou, vnitřek auta a tady to začíná být hodně zajímavé. Díky dveřím navíc došlo ke zvětšení vnitřního prostoru, cestující na zadních sedadlech mají víc místa.Pár dospělých chlapů vzadu převezete. Po městě. Kousek. Na dovolenou u moře ve stylu pánská jízda ve čtyřech to ale nebude. Nicméně děti trpět nebudou. A trpět nebudete ani vy při instalaci autosedaček a poutání ratolestí. Přesně tak – dveře představují snadný přístup, žádné soukání se přes sklápěcí přední sedačky. Tohle je hlavní a zřejmě i největší výhoda novinky, snadný přístup dozadu.
Vejde se každý, dobře živený řidič i vysoký spolujezdec.
Dostatečný, a snad i o něco větší, je kufr, k dispozici je 251 litrů v základní konfiguraci, 959 litrů se sklopenými opěradly sedadel. Výbava je široká a závisí na stupni specifikace, které jsou tři. Dvě vyšší mají v základu například ESP, objednat se dá panoramatické okno.
Za bezpečnostní systémy ještě jedna zmínka, i zde je mechanismus, který v rychlostech do 30 km/h automaticky zabrzdí před překážkou a předejde srážce.Závěrem dvě věci, jedno konstatování a jedno číslo. Škoda Citigo s pěti dveřmi je stejně dobrá jako základní verze, navíc s další porcí praktičnosti pro všechny řidiče, kteří necestují sami a potřebují snadnější přistup k zadním sedadlům.
Oficiální kompletní ceník není ještě znám, ale základní cena ano, za pětidvéřové Citigo se základním motorem a v základní výbavě chce Škoda 189 900 Kč.
Filip Rakovan