První jarní projížďka 2013: BMW M3 E46

Já vím, ještě oficiálně není jaro, ale venku je tak hezky, že už mě nebavilo čekat. A také vím, že jsem salát a že jsem celou zimu nejezdil.

Kamarádi mě obviňují, že jsem salát, když s emtrojkou nejezdím v zimě. Jenže já k tomu mám hned několik důvodů – a prakticky všechny se točí kolem stavu české silniční sítě. Kdyby se nesolilo, kdyby silnice vypadaly lépe a kdyby po silnicích nejezdilo plno nepředvídatelných idiotů, jezdil bych určitě i celou zimu. Ale takhle si radši počkám.

A čekání to letos bylo dlouhé. Je už 4. března 2013 a moje BMW M3 E46, které jsem koupil v srpnu 2010, se poprvé v tomto roce probouzí k životu. Naštěstí nepotřebovalo žádné startovací kabely, nesvítí mu žádné kontrolky a všechno, zdá se, funguje tak, jak má. Jasně, všechno je zatuhlé a vyloženě rozespalé, ale čím víc kilometrů k současným 149 800 přibývá, tím se auto protahuje a začíná fungovat lépe a lépe.


Emtrojka chytla na první otočení. Ani nepotřebovala kabely či nabíječku.

První cesta z focení ale vedla již tradičně na pumpu, kde do nádrže putoval stooktanový benzín. Na dlouhé cesty sice občas tankuji „pětadevadesátku“, ale oktanové číslo 98 je minimum, když si chci jízdu pořádně užít. A protože toho zas tak moc nenajezdím, je spotřeba kolem 11 litrů na 100 km a cena benzínu skoro 40 korun to poslední, co by mne tolik trápilo.


Tohle bohužel není „product placement“, takže plnou stooktanového benzínu za 40 korun pěkně ze svého…

Hergot, to je boží motor! Po tom charakterním agregátu S54B32 se mi opravdu moc stýskalo. Ne snad, že by moderní motory nebyly dobré (třeba nový šestiválec 3.0 Supercharged od Jaguaru je skvělý), ale akusticky a mechanicky se těmhle starým jednotkám sotva vyrovnají. Z řadového šestiválce v E46 je cítit taková ta klasická „naštvanost“ pořádného klasického motoru. Není to ekonormami svázaná jednotka, i když se s ní dá mimo město jezdit za nějakým osm litrů…


Žádné driftování a pirátování! Chtěl jsem auto hlavně ohřát a prověřit.

Silnice jsou ale bohužel pořádně vytlučené a i ještě vloni pěkné okresky v mém okolí vypadají po letošní zimě, jako by tudy prošla Rudá armáda na Berlín. Takže místo užívání si komunikativního řízení, zpětné vazby a charakterního motoru jsem akorát tak kličkoval mezi výmoly, dírami a přejetými zajíci.

BMW E46 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

BMW E46 fotogalerie

Čtěte také: BMW M3 E46 vs Toyota GT86

A protože je pondělí odpoledne, provoz je nechutně hustý. Motám se mezi zmatenými lidmi ve fábiích a peugeotech, kteří neblikají, v obci jedou dvacet a mimo obec prostředkem čtyřicet pět. A pak stejně vždycky skončím někde za kamionem u železničního přejezdu.


Pondělí odpoledne není úplně ideální doba na projížďku…

Takže na pořádnou vyjížďku tohle nebyl úplně úžasný den, ale já jsem rád, že moje BMW M3 E46 po zimě funguje a nesvítí mu žádné kontrolky. Je to skvělé auto a pokud máte pocit, že se jen vychloubám a že vás to už rozčiluje, kupte si taky emtrojku (nebo něco takového). Pochopíte, proč.

4.3.2013 4:50| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist