První dojmy: Suzuki Ignis na českém trhu

Testy aut | vydáno 18. 4. 2017

Velikost textu: a a a

Na trh vstoupila nová generace Suzuki Ignis, vozu který zaujme jak cenou, tak možností pohonu všech kol nebo rozsáhlou výbavou. Ta osloví i náročnější motoristy.

Vzpomeneme-li na předchozí generaci Suzuki Ignis, první slovo, které se nám vybaví, bude nejspíš „praktičnost“. Malý automobil těžil z prostorného interiéru, ale i pohonu všech kol, což ocenili především řidiči žijící v horských oblastech nebo chataři. To nejlepší ze svého předchůdce teď přináší i zbrusu nový Ignis.

Nováček přináší do segmentu nejmenších vozidel citelné oživení a teď není řeč jen o líbivém designu. Například z hlediska možností výbavy se totiž může směle rovnat i o třídu větším vozům. Navíc stejně jako konkurenční Fiat Panda může nabídnout pohon všech kol.

Kromě toho je jméno modelu Ignis spojováno se spolehlivostí, jíž se předchůdce nováčka na trhu zapsal do myslí majitelů. To by mohlo automobilu v jeho začátcích na trhu pomoci, stejně jako fakt, že je vyráběný v Japonsku. Nic na tom nemění ani skutečnost, že jde o zcela nový model s odlišnou technikou.

Ale nepředbíhejme. Než se podíváme pod kapotu, zastavme se u exteriéru. Design vozu je na rozdíl od předchůdce skutečně výrazný a nese řadu originální detailů. Najdeme zde ale i prvky odkazující na minulost značky, jako jsou třeba „žábry“ na C-sloupku karoserie, s nimiž kdysi vyjelo kupé Suzuki Cervo.



Přitom však nejde o nějaké typické retro prvky. Spíš se jedná o inspiraci převedenou do moderní podoby, jejímž výsledkem je oživení designu a perfektní skloubení s moderními prvky, jakými jsou třeba LED světlomety.

V podobném duchu je vyvedený také interiér. Tvarově poměrně jednoduchou palubní desku vzhledově osvěžuje centrálně umístěný dotykový velký displej (kromě jiného komunikuje s telefony na systémech Android a Apple), opominout nelze ani přístrojový štít znázorňující vedle kruhových přístrojů displej palubního počítače. Moderní prvky jsou přitom s těmi klasickými v naprostém souladu a vše působí velice přirozeně.

Suzuki Ignis (od 2003)

Ojetá auta | vydáno 13. 1. 2010

Jak naše letmé seznámení s novinkou odhalilo, pochvalu si zaslouží pohodlná sedadla a dostatek místa pro posádku. Nicméně trojice cestujících na zadním sedadle by asi zcela spokojena nabyla – to by se však cestujícím nepoštěstilo v žádném voze této velikostní třídy.

Celkově příjemné ovládání automobilu ještě vylepšuje dobrý výhled z místa řidiče a kompaktní rozměry karoserie umožňující bezproblémovou jízdu i v užších uličkách. O výhodách při parkování je asi zbytečné mluvit. Jen dodejme, že délka karoserie činí 3700 mm (rozvor 2435 mm).

Zavazadelník nabízí objem 267 litrů v základním uspořádání (vůz může být vybaven i posuvnou zadní lavicí). To však platí jen pro provedení s pohonem předních kol. Kdo zvolí vůz s pohonem všech kol, musí počítat se zmenšeným zavazadlovým prostorem o objemu 227 litrů, což je důsledek prostorově náročnější zástavby pohonu 4x4.



Pohon všech kol tedy není součástí základní výbavy. Suzuki jej nazývá AllGrip a využívá viskózní mezinápravovou spojku, který automaticky připojí zadní kola při prokluzu předních. Za normálních podmínek tedy automobil pohánějí kola přední nápravy, což se pozitivně odráží na spotřebě.

Ta činí dle údajů výrobce 4,6 či rovných 5 litrů (u verze 4x4) na 100 km jízdy v kombinovaném provozu. „Dvoukolku“ i „čtyřkolku“ přitom pohání identický agregát spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou. Jedná se o zážehový čtyřválec Dualjet s objemem 1,2 litru a výkonem 66 kW.

V praxi se hodí spíše pro klidnější jízdu, i když umí s Ignisem i svižněji zacvičit. To ale znamená časté řazení a využívání vyšších otáček. Například při jízdě rychlostí 110 km/h je ke svižné akceleraci třeba podřadit z pětky na trojku. Pak se ale ručička rychloměru šplhá vzhůru skutečně ochotně. To souvisí i s velice příznivou hmotností vozu 885 či 945 kg (vůz s pohonem 4x4 je přirozeně těžší).

Zmínit musíme také výbavu Suzuki Ignis, která může být opravdu bohatá. V základu najdeme třeba elektronický stabilizační systém ESP a šestici airbagů, lze však mít třeba i duální kameru za čelním sklem k rozpoznání jízdních pruhů či objektů před vozem. Systém pozná, i zda jde o chodce či jiný vůz a s touto informací dál pracovat.

Pak může dojít ke zvukové výstraze spolu s vizuální na přístrojovém štítu, v případě nereagování dojde k přibrzdění nebo k brzdění – dle vzdálenosti od překážky a reakcí řidiče. V ceníku najdete ale i další zajímavé položky výbavy, jako například bezklíčové startování pomocí tlačítka nebo autorádio Smartphone audio s bluetooth – v nejvyšší výbavě Elegance (362 900 Kč včetně pohonu 4x4) se dodává spolu s parkovací kamerou a navigací.



Nové Suzuki Ignis zkrátka potěší i náročnější motoristy vyžadující řadu moderním prvků výbavy nebo třeba pohon všech kol. Vůz s pohonem 4x4 AllGrip se nabízí od střední výbavy Premium, tedy od částky 318 900 Kč (dvoukolka v této výbavě přijde na 262 900 Kč). V základním provedení Comfort lze mít je automobil s pohonem pouze předních kol, a to za 240 900 Kč.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Aktuálně sledovaná dopravní nehoda, při které zahynulo malé dítě. Právní expert JUDr. Beran rozebírá skutečnost, zda "zabíjel" řidič auta, které přijelo na místo jako poslední.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, pane doktore, prosím o Váš názor na níže popsanou situaci. Před zúženým... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist