Prodeje aut v Česku: podíl účelových registrací neustále roste

Detailní statistiky prodejů osobních aut i modelů jednotlivých značek v České republice za prvních osm měsíců roku 2014, očištěné od účelových registrací, v tiskové zprávě.

Podle tiskového prohlášení týkajícího se prodejů aut v ČR od agentury Médea Research, nejprodávanějšími značkami zůstávají Škoda a Hyundai.

Skutečné prodeje nových osobních vozů na českém trhu dosáhly za prvních osm měsíců letošního roku 109 480 vozů, což je o více než 16 000 vozů nižší počet, než uvádí veřejně dostupné statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA).


Skutečné pořadí značek dle objemu prodejů dodaných na český trh vede Škoda (33 %) před Hyundai (11 %) a Volkswagenem (9 %). Podíl účelových registrací mírně narostl. Mezi výrobce, jejichž statistiky jsou nejvíce zkresleny účelovými registracemi a jejichž reálné prodeje jsou tedy výrazně nižší, patří podle Médea Research Seat, jehož prodeje jsou nižší o plných 67 %, Fiat s více než polovinou registrací, vykázaných účelově, a Ford s podílem 43 % těchto registrací.

Volkswagen odsunuje jeho téměř pětinový podíl účelových registrací z místa dvojky českého trhu na třetí pozici, druhou reálně nejprodávanější značkou je Hyundai. Mezi jednotlivými modely jsou účelovými registracemi opakovaně nejvíce zkreslovány prodeje Fordu Fiesta, Seatu Ibiza, Seatu Leon a Volkswagenu Golf a Polo. Nejprodávanějšími modely na trhu jsou podle Médea Research vozy Škoda Octavia, Rapid, Fabia, Hyundai i30 a Volkswagen Golf.

9.9.2014 7:04| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist