Proč se v Americe jezdí lépe než v Evropě? Deset důvodů, kvůli kterým se chci přestěhovat (komentář)

19 fotografiíToyota

Provoz ve Spojených státech je oproti Evropě v mnohém specifický, jakmile si však zvyknete na několik rozdílů v pravidlech, zjistíte, že jsou vlastně logičtější.

Diskuze

24 komentářů

    Jarda

    Ještě bych uvedl další pozitivum, které se mi libilo:

    Semafory v USA jsou umístěny až za křižovatkou. Tudíž máte na ně krásný výhled. U nás pokud zastavíte jako první, tak máte semafor většinou někde nad hlavou.

    Jinak se vším souhlasím. Řízení v USA je jednoduché a pohodlné. Zavedl bych to i v Evropě. Ale tady je většina řidiču dementích (kdy z dálnice máte závodní dráhu pro „dýzlové“ závodníky) 🙁

    Jenda

    Ještě bych dodal velikost parkovacích míst i když mají velká auta dá se s nimi krásně zaparkovat a mají vyznačené každé parkovací místo.

    Pavo

    No projel jsem východní pobřeží od NY na sever a že by hlavně ve velkých městech jako je NY a Boston měli lepší silnice se říci nedá a cedule BUMB na dálnice kde je možno ve vyšší rychlosti nechat podvozek (samozřejmě u klasického auta a né off-roadu) se taky vyskytuje často. Je to dáno státy kde jste, některé opravují a investují a jiné tak ne. Obecně je to tam, ale mnohem lepší.

    Vláďa

    Nevím jestli stopka ve všech směrech je lepší než přednost zprava. Dost dobře si nedokážu představit situaci, když tam přijedou tři nebo čtyři auta téměř zároveň. Přednost zprava je jasnější a bezpečnější, pokud si řidič neplete co je „pravo“ a „levo“. Stejně tak podjíždění zprava. Zrovna nedávno podobně podjížděl jeden umělec kamion vpravo odbočovacím pruhem k supermarketu. Možná to nepoznal, ale pochybuji. Měl co dělat se vrátit do pruhu. Jet kamion rychleji tak je ve svodidlech. Odbočení vpravo na červenou není jen v USA, je běžné v mnoha zemích. Souhlasím, že je to dobré pravidlo a u nás by se hodilo. Co se týče rychlosti, tak i u nás rozumní policajti tolerují překročení rychlosti o 10%. Tedy na 50 , 55 na dálnici 140 atd.

    Ybuch

    Dovolil bych si úplně nesouhlasit se situací, kdy mají na 4-way stop přijet 4 auta najednou. To se v praxi nikdy nestane, mám víceletou zkušenost z JAR, kde je tento systém běžný. A pokud se náhodou opravdu sejdou dvě auta, tak pokud si nepřekáží (např. jedou proti sobě), tak v klidu projedou. Jinak si řidiči gentlemansky ukáží. To samé platí v případě, že se na křižovatce vytvoří fronta aut. Je přece hezké být za slušného a ukázat druhému, ať jede dříve. Tento systém navíc automaticky platí na světelných křižovatkách, když semafory (v JAR zvané „robot“) nefungují.
    Jinak absolutní souhlas, že semafor za křižovatkou je lépe vidět než před ní.

    Pavel

    Že na značkách je napsáno co se po vás chce je v USA, případně Kanadě logické hlavně proto že je tu všude úřední řeč angličtina. V Evropě, kde se mluví minimálně 20 jazyky? Hádám, že např. v Maďarsku byste asi těžko chápal co máte udělat 🙂

    Jindra

    Ani nečtu ostatní komentáře vytvořené dopisovateli Rudé Vatry a velmi souhlasím s autorem článku. Najeli jsme během pěti měsíců křížem krážem asi 48 000 km, viděli čtyři dopravní nehody, našim silnicím kvalitou odpovídaly jen cesty By Way v národních parcích, všude jinde úžasný asfalt, hranice mezi státy neexistují, jedna měna, jedna řeč, troubení jen v N.Y.C., s policisty jsme do kontaktu nepřišli. Připadalo mi, že čím více na západ jsou řidíči k sobě vlídnější. Snad se mi ještě někdy povede delší cesta.

    Dan

    S pozitivy souhlasim. Jeste se mi libi ze neni nutne STK a dodrzovani nesmyslnych norem. Pamatuju chlapka co si postavil bugynu a jako nadrz na benzin mel sud od piva. Zminil bych ale drahe povinne ruceni zacinajicim na $1000 (pro ne-americana).

    Vit

    Čas pro Vás se odstěhovat do Ameriky (všechno lepší) …

    moravak

    To by mě zajímalo, kde vyhrabali autora tohoto článku. zeširoka píše, jak se jezdí v Americe a nakonec jediné vysvětlení je v tom, že jsou tam klidnější řidiči. Taky už asi neví, o čem by psal. Na Floridě asi ano, ale co takhle ranní zácpy před velkými městy? A na druhou stranu silnice, které vedou v oblastech, kde bydlí jeden člověk na 20 mílích, to se to tam potom jezdí v klidu.

    turista

    Nevím mam pulku světa projeteho v usa jsem stravil cca 3 roky v čr přes 30 let a musim řici že amici jsou klidnější za volantem bo proč bo se tam za vše soudí a je to tak dobře prostě každy tam chce mit klid.Nevim proč ale system 4 stopek mě osobně zaujal i odbočovaní do prava taky jsem využival vše.Nevím jestli maji amici užasná auta určitě nějaké ano ale mě nezaujali dostat z 4 litra 200 koni a mit spotřebu jak u nas nakladak mi nepřijde moc užasne samozřejmě lepší než naše htp nebo pruserove 1.4 tsi 😀 ale furt si myslim že neuměji udělat dobry motor maji se co učit od japan nebo eu ale libí se mi volnější přistup k upravam samozřejmě když spusobíte svojim autem nehodu bo jste si ho upravil jak … tak si to zaplatite nebo odsedíte a ano neodeberou vám v usa řidičak na 2 roky americkeho kolegu chytli v měsici s alkoholem za volantem a stejnak za měsic zase řidil takže žadny stress s policii ikdyž jsem sněma krom par fotek nic neměl společneho tak vice nemužu řici 🙂 amerika je hezka ale za to nudna v každem státě uplně stejné obchody stejné zboží prostě si připadate ikdyž ujedete 1000km tak jako byste byli furt doma 😀 brzoto omrzí

    Jan Baltus

    Váš komentář je případný a pravdivý. Ale nelze jej aplikovat na naše poměry, neboť lidospráva a policie by musely něco dělat, což je nepředstavitelné. Když poukážete na nějaký dopravní nesmysl, pohybujete se v kolotoči policie / nemůžeme/ – obecní úřad / nemůžeme/- správa silnic / nemůžeme bez rozhodnutí policie/. A znovu. A znovu. Jezdím často do
    Francie, tam už snad kromě měst není křižovatka, jen rondely ( navíc s vnitřní výzdobou květinami/. U nás zde v Bystrci by rondel vyřešil dopravní zácpy a nesmyslné křížění MHD, busy, trolejbusy a tram, v dopravou – čekáme už 37 let. Tedy bezmála 2 generace. A stejně se nedočkáme, neb silnice patří státu a ne obcím. Tak si užívejme jízdy v USA.

    lomihnát

    Bod 8, to, že i kamiony jedou stejně rychle jako ostatní provoz, se mi v USA líbil ze všeho nejvíc. Zejména když se oba (všechny) pruhy naplní, probvoz prostě jede normální rychlostí, kamiony se nepředjíždí osmdesátkou deset minut a podobně.
    Než jsem tam byl, slyšel jsem mluvit našeho policajta o tom, že USA policajt nemá radar a pracuje s odhadem (a nikdo se s ním nehádá..-to je na jiný komentář), a bylo mi to k smíchu. Jenže pak, když to vidíte, je to vlastně úplně jednoduché: prázdná silnice? Jeď si, jak umíš. Plná slnice, všichni jedou 75 mil, a ty v tom kličkuješ a předjíždíš? K čemu radar?

    Milan

    Je vidět, že autorovi článku stačilo na vymytí mozku, jestli někdy nějaký měl, pár kilometrů jízdy po USA, dobře jsem se na těch jeho obdivných kecech pobavil. Ale hlavně ukázal na typickou vlastnost některých Čechů-primitivů, to co doma odsuzují, jinde obdivují. Ve svém článku srovnává nesrovnatelné, navíc neví o provozu na silnicích Evropy zhola nic. V USA totiž jezdí po silnicích ca. 200 mil. dementů, kteří nejsou schopni naučit se a zapamatovat si význam několika dopravních značek, natož naučit se nějaká pravidla silničního provozu, proto jim to tam musí psát. Pro tyhle inteligenty musí třeba výrobci mikrovlnek psát místo jednoduchého návodu na obsluhu, romány o 100 stranách, a hlavně majitele takové mikrovlnky upozornit, že mikrovlnka není ponorka, tudíž není vhodná na výlety pod mořskou hladinou.Američani nemůžou mít možnost volby mezi autem s naftovým a benzinovým motorem, protože by při své inteligentci u čerpací stanice vůbec nevěděli, co mají natankovat. Kamarád, Švýcar, žil v USA 12 let, projel je služebně křížem krážem a vyprávěl úplně něco jiného o mentalitě a (ne)schopnostech tamních řidičů, jako i o častých policejních kontrolách. Autor článku = komik na jedničku.

    panHAJZL

    pjekný, ale pan autor si asi nezkusil jezdit každý den z Long Ilandu kamsi za Manhatton , to by se mu už asi tak nelíbilo a zjistil by, že amíci absolutně nechápou princip zipu, správného řazení a logického použivání pruhů…to pak lítá ku…ref, čur….áků a já nevím čeho, když se nesmyslně zastaví doprava na každém připojováku, protože dementi nevěděj, jak se zařadit. Takhle jsem jezdil den co den na servis do fabriky 4-7 h tam a to samé nazpět a to jen v rámci N.Y.C. Ale jooo, jinak v zapadákově a mrnějších oblastech je to v klidu a v pohodě, to musím uznat…. hlavně všude ty krásný soundy 6ti a 8mi hrnců….

    Jennekdo

    Autor by mel ale rict ze benzin za 2.35 je POUZE 87 Octanu. 93 octanu coz je na FL maximum je kolem 3 dolaru myslim ze 98 jako u nas by byla za stenou cenu. Podjizdeni z prava není uplne nejlepší pokud se dva ridici rozhodnou vjet do stejného pruhu navzájem se nevidi. Stalo by za zminku ze pokud pojedete o 20 mil navíc a potkate blbce policajta můžete jit sedet nebo prijit o ridicak na rok i 2 a k tomu pokuta ve stovkách dolaru. Dalnice jsou zadarmo ale ne vsechny a pokud jedete na placeny tak za 40 mil můžete zaplatit i 300Kč za prujezd. Na druhou stranu lepsi nez nevyuzita dalnicni známka. Naslo by se toho vic ale všude je něco dobre a spatne… Budte objektivni a nepiste jak super je to v USA.

    Camaro

    Taky jsem se dobre pobavil. Jak jsem pochopil, tak jsi nikdy v USA nebyl, vsechno vis od „jedna pani povidala“, ale kritizujes autora ktery to zazil na vlastni kuzi. Tobe na vymyti mozku stacilo, ze ti nekdo neco nakukal. Nevim kolik mikrovlnek jsi v USA koupil ty, predpokladam ze ani jednu. Ja uz nekolik a zadny roman o 100 strankach jsem k tomu nedostal. Manual mel asi 12 stranek, ale byl v 6 jazycich, takze anglicky 2 stranky. Nevim kudy nebo jak ten tvuj „kamarad“ tady jezdil, ale caste policejni kontroly tady opravdu nejsou. Ziju v USA 20 let, rocne najizdim 35 000 mil a policajti me zastavili asi 5x, vetsinou za rychlost hodne pres limit. Moje posledni setkani s nima bylo prave na Floride, kdyz me na dalnici praskla pneumatika na trajleru s lodi, za 5 minut za mnou stal blikajici policajt aby do mne nekdo nenarazil. Tady totiz na rozdil od ceska nejsou policajti na buzeraci. Kazdy rok jezdim do evropy, mam tam Chevy Suburban na americkych znackach. Jezdeni po cesku je pro me tak trosku horor. Naposledy lonsky prosinec, z Prahy do vychodnich Cech me trikrat bezduvodne zastavili „Pomahat a chranit“, 3x jsem dejchal, 3x me buzerovali za svetla, za ram na predku auta, za gumy, za vybavu….. Zaplat pan buh ze tohle tady nemame. Tady kdyz si dam na auto kupu hnoje tak je to kazdymu jedno. To je ta svoboda, o ktere mluvi autor clanku. No a dementi za volantem, ty jsou vsude. Samozrejme i tady, hlavne ty tmavsi. Zajimave je, ze v USA je daleko min bouracek a smrtaku na pocet obyvatel nez v cesku, a to je tady ve vetsine statu povoleno urcite mnozstvi alkoholu, vetsinou jsou to asi 2 piva. Pred autorem clanku smekam, za tyden jezdeni v USA napsal velice objektivni srovnani. To svedci o jeho inteligenci, coz se o tobe rict neda. Ted jsi hrdy na to, jak jsi to autorovi clanku nandal, ale pravda je takova, ze jsi ze sebe jen udelal troubu. Tohle je vlastnost jednoduchych jedincu, kritizovat neco, o cem vim prd. Nez zas vypotis nejaky nesmysl, zkus se zamyslet, jestli mas cim.

    hirnich

    Co se týče rychlosti, mám poněkud odlišné zkušenosti. Ano, všichni jezdí rychleji a to tak, že vyjedou na dálnici, například s rychlostí 65 mph, pěkně se za sebou poskládají a na cruise control všichni nastaví 67. A tak jedou mnoho mil. Pokud vás někdo předjede rychlostí o 15 – 20 mil vyšší, než je povolená, buďte si téměř jisti, že vás co nevidět předjede i policista a za chvíli už vidíte jak hřísníka lustruje. Provoz je monitorován často ze vzduchu a to i na místech kde nepotkáte živou duši a netušíte odkud se tam ten polda vzal.

    Slávek

    proč mi vymazali komentář? Psal jsem o tom, že si z ameriky bereme příklad v blbostech, a rozumný věci nepřejímáme. To jsem si asi dovolil moc…

    PepaSFI

    ty kouřové radovánky nafťáků, to je asi nějaká úchylka způsobená třesením mozku od vibrací dieselu. Jak si jinak vysvětlit že to co by se mělo považovat za problém, tihle lidi tak rádi předvádí. Obecně je diesel v osobním autě dost nechutná věc která přináší spousty podivností.
    4-way stop mi připadá jako blbost. V praxi mi připadá prostá přednost zprava, případně podpořená značkami Stop, mnohem lepší. Nejistá situace může nastat prakticky jen ve chvíli kdy budou vozidla na všech směrech, což je málo pravděpodobné. Umístění semaforů ano, ty naše jsou často tak blbě že by si člověk hlavu vyvrátil, městské křižovatky jsou často těsné, při zastavení dál od semaforu se zhorší rozhled. To podjíždění zprava je sporné, naše dálnice jsou poněkud těsné a snadno by se mohlo stát že se podjíždějící dostane za výrazně pomalejší vozidlo dřív než stihne podjet.

    Filipes

    Tsivado, taky bych si tu uměl představit všechny ty obrkáry na benzín, ovšem kdyby byl litr za 10 Kč. Jenže tady se člověk pomalu ani nezmůže na pořádný auto a větší dálky radši jezdí vlakem, protože se to autem nevyplatí, pokud nejedete ve čtyřech. Tady se nevyplatí ani přemýšlet nad novým autem, protože sotva to koupíte, tak je cena jinde a už platíte za benzín jak mourovatí. Ještě že jsou bazary, jinak bychom se všichni do MHD ani nenacpali 😀

    sprostý anonym

    Nevím, jestli autor někdy jezdil po USA déle než týden a jinde než na Floridě, ale vypadá to, že ne. Hlavně nevěřte tomu, že 10 mil přes limit musí být vždycky tolerováno. Na většině dálnic asi ano, určitě ne v menších městech. Kolega dostal pokutu i za 4 míle přes limit. Ale i na té dálnici vás klidně zastaví, já jsem dostal pokutu za 74 mil v 65. I cesty bývají rozbité, asi méně, než v ČR, ale i tak můžete přijít o pneu. Dobrá věc je, že často cesty opravují v noci, takže to jde rychle. Já bych americké řidiče neoznačil za klidné, ale ignorantské. Nedívají se do zrcátek, nedávají blinkr a nechápou zip. Nastaví si tempomat, zírají pouze před sebe a je jim fuk, co se kolem děje. Jestli to někomu imponuje, tak ok, ale žádný řidičský ráj na zemi to tedy není. I podle statistik v USA umře více lidí na silnicích než v Evropských státech. Samozřejmě při zohlednění počtu aut a najetých mil. Ohledně čtyř stopek s autorem souhlasím, funguje to dobře. Hlavně, takové křižovatky se používají jen v místech se slabším provozem. V životě jsem neviděl, že by na takovou křižovatku přijelo najednou auto z každého směru. Ještě jedna věc, když už vás policista zastaví, buďte slušní, omluvte se, vysvětlete, že jste z ciziny a dost možná vyváznete jen s napomenutím. Zvláště policisté z dálničních hlídek bývají velice korektní a zdvořilí. Nemají povinnost vám pokutu dát, i když mají přestupek nahraný. Často vám dají jen napomenutí a předají svou vizitku. Abyste věděli, s kým jste měli tu čest.

    Martinek

    No nevím, ale projíždel jsem nedaleko Chicaga 4-way stop, kde se křížily dvouproudá a trojproudá ulice, a bylo to v dopravní špičce. Projel jsem, to jo, ale že by to byla výhoda… Jinak odbočení doprava za červenou, když to jde, to výhoda bezesporu je.

    Martinek

    V USA se oktanové číslo počíta jinak, takže jejich 87 je přiblizně naše 95.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist