Příští Mazda RX-7 (2017) by si mohla vyšlápnout na Porsche, její Wankel nabídne přes 450 koní

Informátoři z Mazdy hlásí zajímavé zprávy - atmosférický rotační motor SkyActiv je sice milý, marketing prý ale prosadil ostrý turbo-Wankel.

Orientovat se v neoficiálních zprávách o příštích sportovních modelech Mazdy, přesněji řečeno o nástupci vozů s rotačními motory jako je RX-7 či RX-8, je poněkud zapeklité, poměrně špatně se totiž rozlišuje to, co skutečně pochází ze zdrojů blízkých automobilce a čemu tudíž věřit. Pokud ale můžeme důvěřovat kolegům z australského Motoringu, příznivci japonské značky se mají na co těšit.

Protinožci původně psali o tom, že Mazda připravuje novou generaci modelu RX-7 s atmosférickou jednotkou o výkonu přes 300 koní, která měla dorazit v roce 2017, teď ale toto sdělení s ohledem na poslední zákulisní šeptandu revidují. Jejich důvěrník tvrdí, že výzkumné a vývojové oddělení automobilky pracuje na radikálnějším rotačním motoru s turbodmychadlem.

Uvedení na trh zhruba za tři roky nadále platí, Mazda si chce tímto údajně připomenout půlstoletí od příchodu svého prvního sériově vyráběného modelu s rotačním motorem – typ Cosmo, jeho pohonná jednotka vycházející z nápadu Felixe Wankela však má nabídnout přes 450 koňských sil.

Původní atmosférická konfigurace přitom neměla být fabulací. Testovací prototyp poháněný tímto typem motoru doplněným o laserové zapalování vyjel na silnici počátkem letošního roku, konstruktéři se však podle dostupných informací rozhodli přidat turbodmychadlo typu twin-scroll, což se jim během dalšího šestiměsíčního vývoje podařilo.

O zkušební mule se říkalo, že by mohla být postavena na zesílené platformě roadsteru MX-5, po poměrně radikálním navýšení výkonu se však aktuálně mluví o tom, že by Mazda mohla využít kompletně přepracované šasi poslední RX-8, která starší motory zvládala bez větších obtíží, respektive měla v tomto směru ještě značné rezervy.

Nad čím rovněž krouží spousta otazníků, je označení nového sportovního modelu. Mazda má kromě jmen RX-7 a RX-8 zaregistrováno na domácím patentovém úřadě rovněž pojmenování RX-9, takže to ve výsledku může být kterákoli ze tří nabízených možností, ačkoli většina se zatím přiklání k nejtradičnějšímu RX-7 používanému již od roku 1978.

Pokud přemýšlíte nad tím, proč se Mazda po tolik náročném vývoji a propagaci benzínových atmosférických motorů rozhodla pro stavbu turbomotoru, i na to mají zdroje blízké výrobci odpověď. Původně měl jejich nový Wankel opravdu zapadnout do řady SkyActiv a využít všechny dosud aplikované technologie, pak se ale prý do návrhu vložil marketing, který požadovat něco radikálnějšího a výraznějšího.

Mazda právě proto změnila směr a výsledkem tak bude dost možná vůz schopný konkurovat automobilům jako je Porsche 911 či Jaguar F-type. A to je už docela pádný argument na to, aby ji zastánci atmosférických jednotek nějaké to turbodmychadlo pod kapotou odpustili, co říkáte?

zdroj: Motoring

10.7.2014 5:58| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist