Příští Ferrari Enzo si nechá dvanáctiválec

K Ferrari downsizing ještě nedorazil a to je jedině dobře. Nejvýkonnější model v nabídce si proto ponechá dvanáctiválcový agregát.

Nebude to moc dlouho trvat a Ferrari bude muset vyrukovat s „nástupcem“ modelu Enzo. Na prezentaci modelu Ferrari 458 Spider potvrdil šéf automobilky Amedeo Felisa, že prototypy nástupce ikonického supersportu už jezdí a že mají dvanáctiválec. Rovněž se prý zkouší hybridní pohon.

Zatímco běžné modely Ferrari používají hliníkovou konstrukci, aby se snížily náklady na opravu po nehodách Leošů Marešů, vrcholný model bude jezdit na karbonovém základu. Automobilka přiznává, že by sice uměla udělat karbonový monokok i pro obyčejné modely, ale přínos ve snížené hmotnosti by nebyl vyvážen náklady. A také se špatně pozná, zda (a jak) byla konstrukce po bouračce poškozena…Není jisté, jestli dostane příští Ferrari Enzo i přeplňování. Sice by se pak výkony mohlo snadno přiblížit třeba k Pagani Huydabája (nebo jak se ta věc jmenuje), ale Ferrari chce udělat především lehké a obratné auto. Hybridní systém KERS, který by se do „Enza“ měl podívat, může být dostatečnou ekologickou náhradou.

Ferrari použije také další generaci dvouspojkové převodovky a samozřejmě očekávejte pokročilý řídící systém, který dovolí nastavit různé jízdní režimy. Nicméně motor umístěný uprostřed podélně a pohon výhradně zadních kol se měnit nebudou.

autoweb.cz

7.10.2011 5:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist