Příští Corvette zůstane u současné koncepce, šestiválec ale bude

Spekulace, že nová Corvette dostane motor uprostřed, se nepotvrdily.

Jistě si pamatujete, že o šestiválcové Corvette jsme už nedávno spekulovali. Bohužel bylo potvrzeno, že základní model Corvette C7 upustí od tradičního osmiválce, místo něj se skutečně usadí pokročilý šetiválec s přeplňováním, aby se snížily emise a spotřeba. Výkony sice mají zůstat na stejných hodnotách, ale bez toho podmanivého bublání už to pravděpodobně nebude úplně tak ono.

Naštěstí silnější verze zůstanou u osmiválců, i když se sníží jejich objem. Místo 6,2 l a 7,0 l se očekává návrat k 5,7 l, Corvette ZR-1 pak dostane také kompresor. Výkon ZR-1 by měl i nadále přesahovat 600 koní, ale auto zhubne.

Nedávno se vynořily spekulace na téma uložení motoru. Podle některých zdrojů má nová Corvette dostat motor uprostřed, ale informátoři blízcí vedení a vývoji toto vyvracejí s tím, že investice do nových platforem by byly velmi drahé a že se zůstane u současného uložení motoru vpředu. GM chce pouze modifikovat současný podvozek, aby byl lehčí, efektivnější a umožňoval zástavbu menších motorů a rovněž hybridního systému (!!). S tím se počítá pro další generace po roce 2016 až 2018.

Nová Corvette C7 se představí v roce 2012 a spolu s ní i nová univerzální platforma, na které budou vyjíždět budoucí sportovní modely Chevroletu a General Motors.

autoweb.cz

8.10.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist