autoweb.cz > Porsche > Právě testujeme: Porsche Boxster S (2012)
Právě testujeme: Porsche Boxster S (2012)
Nový roadster Porsche Boxster se představil teprve začátkem roku 2012 a premiéru si odbyl na autosalonu v Ženevě. Podařilo se nám dostat už teď za jeho volant a rovnou do nejsilnějšího provedení Boxster S, které pohání plochý šestiválec 3,4 litru. Základní model Boxster spoléhá na šestiválec 2,7 litru o výkonu 265 koní.
Čtěte také: Porsche 911 Carrera S – velký test
Testovaný Boxster, stejně jako všechna ostatní Porsche ve flotile dovozce, má sedmistupňovou převodovku PDK, která posílá na zadní kola výkon 315 koní. Konečně se také pod volant Boxsteru S dostala logická jednoduchá pádla +/- a ne ty zmatené kolébkové přepínače. Už od začátku mě baví řadit v manuálním režimu a je to tak intuitivní a samozřejmé, že nechápu, proč Porsche ten druhý systém vůbec nabízí. Asi pro frikulíny, kteří drží v jedné ruce mobil a druhou si chtějí řadit „manuálně“…
V manuálním režimu převodovky, a pokud ještě zapnete režim Sport Plus, je totiž Boxster S zatraceně ostrý a rychlostní stupně kope stejně intenzivně jako závodní auto v sekvenční převodovce. Auto tak získá úplně jiný charakter, ale o tom si povíme, až ho pořádně vyzkoušíme na oblíbených silnicích.
Už teď vím, že při klidné jízdě je Boxster překvapivě použitený a podvozek velmi dobře nastavený. Hlavně je uvnitř relativně ticho a neruší aerodynamický hluk. I při sundané střeše je Boxster velmi kultivovaný – o obrovský kus víc než minulý a hlavně předminulý model.
Celý test Porsche Boxster S si přečtete už brzy na Autoweb.cz!
Dalibor Žák