Právě testujeme: BMW M5 (F10)

Supersedan z Mnichova nám bude několik dní dělat společnost. Máme za sebou první kilometry, na co jsme kromě děsivé spotřeby přišli?

Na začátek si shrňme základní fakta o modré raketě, která parkuje v redakční garáži. Vidlicový osmiválec ze sebe vydává 560 koní v rozsahu od 6000 do 7000 otáček, točivý moment 680 Nm je k dispozici doslova na požádání. V řeči čísel je to od 1500 do 5750 otáček. Mezi motor a zadní kola se usídlila sedmistupňová dvouspojková převodovka a nechybí ani aktivní samosvorný diferenciál.

Když mají zadní „salámy“ dost trakce na to, aby tenhle monstrózní výkon přenesly na vozovku, je M5 schopná vystřelit na stovku za 4,3 sekundy. Většinu času se ale budete dívat na blikající kontrolku protiprokluzu. A to na téměř jakoukoli rychlost – klidně i na pětku. Tak ohromný výkon BMW má.

Všechno doprovází soundtrack na hony vzdálený předchozí generaci s atmosférickým desetiválcem. Osmiválec duní, bručí, bublá, zkrátka dělá všechno pro to, aby vám úsměv roztáhl od ucha k uchu, jen na to jde trochu jinak. Ano, říká se, že si trochu pomáhá reproduktory, ale věřte mi, že to hlavní hromobití přichází od čtyř „laufů“ vzadu.

I když jsem za volantem M5 strávil jen několik desítek kilometrů, a rozhodně se nedá říct, že bych jel na krev, z osmdesáti litrové nádrže zmizela téměř polovina. Těch téměř šest stovek koní si prostě něco vezme, ať jedete, jak chcete. V naprosto klidném tempu po Jižní spojce se dostanete na devět litrů, teď na palubním počítači svítí hodnota 20,2 l/100 km.

Mě už teď čeká jen cesta do redakce, kde se o klíčky poperou kolegové. Pod článkem máte prostor pro své dotazy, pokud vás tedy kromě velikosti kufru (520 litrů) něco zajímá, určitě se ptejte. Bude-li to v našich silách, zjistíme to, a v testu se to dozvíte.

21.5.2013 8:45| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist