Lékařská prohlídka řidičů: Kdy musíte na prohlídku a jaké hrozí pokuty?
Autoporadna
S novým zákonem tady máme změnu ohledně povinných lékařských kontrol. Oddalují se o několik let. Znamená to vyšší riziko nehodovosti?
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Autoporadna
S novým zákonem tady máme změnu ohledně povinných lékařských kontrol. Oddalují se o několik let. Znamená to vyšší riziko nehodovosti?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Ale když už to musí být, tak by to mělo být srovnané s hranicí odchodu do důchodu. Nedává smysl, aby člověk, který ještě nemá nárok na důchod, byl brán jako potenciálně neschopný řízení (tedy v něketrých profesích obživy).
no jejej a klidně i dřív. soused kterýmu je skoro 75 jezdí jako připosranej, odírá auta na parkovišti, nemá absolutní přehled o tom co se děje kolem něj, prostě duc duc duc. nejhroší je že si na něm nic nevezmeš na svini
Nechceš nám vysvětlit, jaký má na to vliv zdravotní prohlídka? Já takovýhle lidi potkávám napříč všemi věkovými kategoriemi.
protože má pullitry jako prase, sotva vidí na budíky natož kolem sebe, manželka ho na parkovišti navádí a pokaždé tam něco odře. nemá reakce, manželka na něj volá ať přestane couvat ale jemu trvá několik vteřin než zareaguje. v důsledku toho mi už dvakrát nacouval do auta. pokaždý ten hajzl odjel, jasně jsem viděl na svých dveřích černou barvu a u něj ve stejné výšce odřený roh nárazníku s moji barvou. ale dokaž mu to, zapírá šmejd, prý tam ani nikdy neparkuje. to ani nemluvím o tom že zapomíná jaká je jeho parkovací místo s spztkou a pokaždé parkuje jinde a blokuje lidem místo. Tuhle to ten dobytek postavil na štorc přes vjezd do parkoviště a šel si na poštu pro důchod, vrátil se za hodinu dobytek.
Tobě nedochází, že když mu je 75, tak asi tou prohlídkou musel projít, když je doteď povinná v 60ti?
Tedy znovu, jaký vliv má zdravotní prohlídka na řidičské umění nebo neumění?
Mě je přes 50, nepotřebuju brýle ani na blízko, tedy odklad zbytečných prohlídek vítám.
A proto jde o prohlídky a ne sebrání řidičáku když dosáhneš nějakého věku. Prohlídka má právě odfiltrovat ty řidiče, kteří by už kvůli svým zdravotním problémům představovali nebezpečí pro okolí. To, že ji tenhle prošel, to už je druhá věc, podle všeho asi projít neměl.
Osobně myslím, že věk versus řidičské schopnosti je ryze věc individuelní. Trochu menší reakční scopnost či méně ostrý zrak kompenzuje dlouholetá praxe, znalos mnoha situací. Navíc hodně seniorů jezdí jen účelově, na venkově zejména. Na druhé straně bych osobně lékařské prohlídky nařídil napříč věkovým spektrem. A psychologické zejména, eliminovaly by řadu psychopatů za volantem:-) proti nimž je dědula z venkova jedoucí si 60 naprostá nicka.
Jestli vás to uklidní, prohlídka se dá koupit tak jako STK. Doktor nebere řidičák, senior jen musí sebou vozit potvrzení o prohlídce.
Dobry den. Jsem ocni lekar. Tu prohlidku mu nejspise potvrdil jeho prakticky lekar. Divil byste se kolik lidi ridi motorove vozidlo a vubec nesplnuje podminky zrakove ostrosti dane vyhlaskou (a verte mi, ze jsou tim opravdu nebezpecni) – kazdy tyden presvedcuji minimalne 2 lidi k predpisu bryli a vysvetluji jim, ze neohrozuji pouze sebe, ale i ostatni ucastniky provozu. A pak jsou samozrejme lide, kteri nevidi z duvodu ocni nemoci, kde ani bryle nepomohou. Bohuzel vyskyt vetsiny ocnich chorob, ktere snizuji videni s vekem vzrusta. Tudiz musime pocita s tim, ze diky odkladu prohlidek budeme potkavat na silnici vice spatne vidoucich ridicu. Mluvim jen ze sve specializace. Jinou otazkou zustava eticka stranka veci souvisejici se stalym posunovanim veku odchodu do duchodu, ale tu zde nediskutujeme. Ale to bychom mohli take resit napr. bezohlednost nekterych lidi, ze ridi a vedi ze nevidi a tim ohrozuji ostatni, atd. Ale to bychom se hendrkovali jako male deti, nebo politici, bez vysledku. Pravidla je nutno nastavit. Jeste na okraj reaguji na vas prispevek – poku je Vam nad 50 let a nepotrebujete, jak sam pisete, bryle na cteni (a nejste po ocni operaci), tak si zajdete na ocni vysetreni … nespise prave Vy nevidite dobre na dalku a tudiz na rizeni motoroveho vozidla … ono je to v ocich totiz od prirody zarizeno tak, ze cca po 45 roku veku neni mozne, aby videl clovek 100% na dalku i na cteni do blizka – alespon na jednu vzdalenost musi byt, k dosezeni plnohodnotneho videni, bryle.
Dobry den. Jsem ocni lekar. Tu prohlidku mu nejspise potvrdil jeho prakticky lekar. Divil byste se kolik lidi ridi motorove vozidlo a vubec nesplnuje podminky zrakove ostrosti dane vyhlaskou (a verte mi, ze jsou tim opravdu nebezpecni) – kazdy tyden presvedcuji minimalne 2 lidi k predpisu bryli a vysvetluji jim, ze neohrozuji pouze sebe, ale i ostatni ucastniky provozu. A pak jsou samozrejme lide, kteri nevidi z duvodu ocni nemoci, kde ani bryle nepomohou. Bohuzel vyskyt vetsiny ocnich chorob, ktere snizuji videni s vekem vzrusta. Tudiz musime pocita s tim, ze diky odkladu prohlidek budeme potkavat na silnici vice spatne vidoucich ridicu. Mluvim jen ze sve specializace. Jinou otazkou zustava eticka stranka veci souvisejici se stalym posunovanim veku odchodu do duchodu, ale tu zde nediskutujeme. Ale to bychom mohli take resit napr. bezohlednost nekterych lidi, ze ridi a vedi ze nevidi a tim ohrozuji ostatni, atd. Ale to bychom se hendrkovali jako male deti, nebo politici, bez vysledku. Pravidla je nutno nastavit. Jeste na okraj reaguji na vas prispevek – poku je Vam nad 50 let a nepotrebujete, jak sam pisete, bryle na cteni (a nejste po ocni operaci), tak si zajdete na ocni vysetreni … nespise prave Vy nevidite dobre na dalku a tudiz na rizeni motoroveho vozidla … ono je to v ocich totiz od prirody zarizeno tak, ze cca po 45 roku veku neni mozne, aby videl clovek 100% na dalku i na cteni do blizka – alespon na jednu vzdalenost musi byt, k dosezeni plnohodnotneho videni, bryle.
Vážený pane doktore, díky za odbornou radu, nicméně, pokud vidím v noci na rovině na dostřel xenonových světel, což je určitě víc než kilometr a vnímám silnici i ve dne na dlouho dopředu, nemyslím, že potřebuji očního lékaře, natož brýle. Až budu potřebovat, určitě se stavím.
To ale neznamená, že princip prohlídek je obecně špatný. Špatný je systém v našem zdravotnictví, který takovým lidem dovolí, aby onou prohlídkou prošli. Bavme se tedy o tom, že by se měly prohlídky dělat poctivě a co udělat aby se to zlepšilo, protože jedině tak se může tento stav zlepšit. Kdybychom je zrušili, tak se dostaneme pouze do stavu, který bude stejně na *****, jak je to teď.
k plosnym psychotestom len tolkoto:
jeden od nas, harman sa volal, mal tiez psychotesty. niekolko
Populace starne a soucasne se prodluzuje prumerny vek doziti. Pokud bude stat po sedmdesatnicich chtit aby chodily do prace coz je otazka velmi blizke budoucnosti tezko jim bude moci zakazovat aby take jezdily auty. Pri hospodske rvacce by tri duchodci neobstali proti jednomu dvacetiletemu ale u voleb ho spolehlive prevalcuji. Takze nemusi se nam to libit ale je to proste holy fakt se kterym pramalo nadelame.
Jestliže mají vaše světlomety dosvit více než kilometr, tak máte porouchané zařízení, které reguluje jejich sklon a oslňujete protijedoucí řidiče. Nechte si to prosím opravit.
Miluju tyhle diskuse, vlastně se vždycky přesvědčím, že náš národ je mistr světa v povědomí, co má dělat ten druhý a to aniž bych o radu stál. Tu jsem se dozvěděl, že si mám skočit k doktorovi, jinde zase že si mám nechat seřídit světla.
A to si umím představit, jak za klávesnicí sedí polodospělé ucho, co čeká na příspěvek rodičů, aby měl na benzín. Já mám takové dárečky doma 3, takže vím o čem mluvím. Je jim od 20 do 30 a myslí, že sežrali hovno proroka.
Přeji skutečně dospělým lidem hezký den a co nejméně setkání s podobnými chytrolíny 🙂
Náš obvoďák si vyvěsil nový ceníček a za takovou prohlídku si účtuje 500. Při našich penzích to je docela pěkná rána. Když jsem absolvoval prohlídku v 65 tak chtěl 300. Asi mu zvětšili ná jem či co?
Zdravím zdejší diskutující a dovolím si napsat svůj názor.
Jsem řidičem asi 24 let (od fichtla). Chvíli jsem jezdil s TIRem, samozřejmě v os. autech a na motorkách. Jako řidiči z povolání jsme museli absolvovat periodické přezkoušení, jako řidič – referent (řidič služebního vozu) jsem absolvoval minimálně periodické školení s orientačním testem. Nicméně situace pro soukromé osoby je naprosto katastrofální. Jednou si uděláte řidičák a do 60ti se nemusíte starat kromě zdravotní prohlídky vůbec o nic. Aktualizace zákona o dopravě (obecně) Vám může být vlastně ukradena. Neexistuje žádný mechanismus, jak řidiče kvalitně seznámit se změnami v zákoně. Na druhou stranu, když jste držitelem zbrojního průkazu, máte povinnost absolvovat zdravotní prohlídku v periodě 60 měsíců a zároveň opětovně složit zkoušku způsobilosti (teorie i praxe). Tedy minimálně v pětiletém cyklu se musíte seznámit s novinkami v souvisejících zákonech. Proč neučinit něco podobného i s řidičskými průkazy pro soukromé účely? Jsem si jist, že by podobné opatření výrazně přispělo ke kvalitě řidičů. Mimoto bych se velmi přikláněl k tomu, aby bylo povinné ručení svázáno se samotným řidičem a nikoliv vozidlem. Auta jsou vlastně výše uvedeným zbraním velmi podobná. Samotná věc nikdy nikomu neublížila, ale v nesprávných rukou může mít tragické následky.
byla jsem na prohlídce v 60, letos mi bude 65, takže pro mě platí že půjdu letos v těch 65 a pak 68, 70 a dále po dvou letech? Jestli to chápu dobře?
děkuji
Moc se mi líbí tyhle odborné řeči o tom,že prohlídky jsou zbytečné,většinou je produkují lidi,kteří jezdí po silnicích jako mistři světa všechno znají a všude byli dvakrát.Prohídky jsou určitě potřebné a jen houšť jen je třeba aby se lékaři nebáli napsat o tom,že řidičův zrak nebo zdravotní stav neodpovídá předipům a dávali podnět k odebrání řidičských průkazů ubyde hodně problémů.
Myslím si, že senioři, kteří potřebují jezdit v rámci známého okresu, popřípadě bydliště by měli mít nějakou možnost (při psychické a zdravotní způsobilosti) jak pro své potřeby a potřeby rodiny zajet ve městě na nákup a k doktorovi a na úřady. Bylo by to uvedeno v jejich řidičském oprávnění a nehrozily by havárie zaviněné jejich vinou. Nanejvýš sem tam nějaké odřené plechy, což by bylo přijatelnější než havárie s tragickými důsledky. Ve městě je předepsaná rychlost 50 km/hod, což je méně nebezpečné než někde na dálnici. Pro tyto seniory by stačily zdravotní prohlídky v rozmezí pěti let. A senioři by nebyli diskriminovaní a výdaje by měli také nižší. Takové rozhodnutí pro lékaře by mělo být prvotní podmínkou a podložené souhlasem seniora.
Brý den. Prosím pěkně, dědeček šel v 60 letech na tuto povinnou prohlídku. 5 dní na to odsouhlasili tento nový zákon, že se musí v 65letech.
Měl by jít znovu, že ano!?
Děkuji.
Lenka
zdravím Vás,
chápu že ty prohlídky a potvrzení musí být, a le jezdím třemi auty a ještě si outa pujčuji, ptám se tedy,
Proč nemúžu mít jednu katričku u řidičáku a nemuset hlídat abych to potvrzení mě, děkuji
Zhruba z článku vyplývá, že řidiči do 60let zaviní zhruba 84% dopravních nehod a 16% řidiči nad 60 let, neměli by tedy chodit na zdravotní prohlídky právě ti řidiči do 60let, kteří mají větší podíl na nehodovosti, vždyť zdravotní stav každého člověka bez rozdílu věku se může změnit ze dne na den. Tak že, je to jen tahání peněz z kapes jedné věkové skupiny, neboď ať mladý či starý řidič má mít v sobě jistou odpovědnost za své konaní a když toto poruší následuje trest bez rozdílu.
Jenom prachy jak dostat za lékařské prohlídky a předražené léky z důchodců. Domnívám se ,že by to měla hradit VZP Důchodcům přidají 40 Kč. měsíčně a dopis za zvýšení důchodu stál 13 Kč. Celkem je 3,5 mil důchodců tak stát zaplatil 45,5 milionů za rozeslané dopisy kde zvýšení důchodu se rovná 1/2 rohlíku na den a to chtějí ještě platit po důchodcích za lékařské potvrzení o zdravotním stavu To je ostudné jak tento stát páchá na důchodcích zvěrstva a zločiny. Hnus fuj Hnus ((((((((((((((((((((((
Zdravím, je v současnosti někde napsáno, jak dlouho před dovršením limitu zdravotních prohlídek/65,68,70 a dále/ si mohu nechat vystavit od lékaře potvrzení o prodělané lék. prohlídce a vastavení potvrzení. Dřívé to bývalo 6 měsíců přede dnem/65 atd lety/Tzn.,že když mně bude v červenci/31/ 65 let, bude vystavené potvrzení 1.února letošního roku směrodatné a pro potřeby dostačují ? Díky Pepik.
Zajímalo by mně, jestli je povinností pro schválení lékařské prohlídky absolování dalších speciálních vyšetření /ušní, oční a pod/. Je mně 73. let, cítím se výborně, mám najeto přes milion km a moje doktorka mně posílá na ušní a oční vyšetření. V současnosti jezdím málo a když tak k doktorům. Zjišťuji, že tyto speciální prohlídky jsou velkým byznysem, neboť posuďte: oční vyšetření 600 Kč, ušní 500 Kč a přidáme li k tomu poplatek u obvodní lékařky,/300/ dělá to 1400 Kč. Pro důchodce to jen opravdu značná častka, u mně desetina měsíčního důchodu. Ještě, že to je jednou za dva roky. Je výše těchto plateb morální, uvědomíme-li si jakých lidí se to týká?
Souhlasím s prohlídkama už proto že starší člověk má slabší zrak,pomalejší reakce a pod. Mě jde o jinou věc. Proč mám platit za něco co mi stát nařizuje a já to nechci. To je jako u řezníka ,,, ke kilu hovězího masa , z důvodu přebytku si musíš koupit kilo vepřového. Nemělo by to být součást preventivní prohlídky důchodců ,tj.hrazeno z pojištění. Například já jdu zítra na preventivní prohlídku hrazenou pojištovnou a zároveň absolvuji prohlídku k řízení vozidla. Cena původně mě to stálo 400kč ,dnes prý jen 300kč. Má stát dojem že nevíme co s penězma?.
Na lék.prohlídky potřebné na potvrzení k řízení vozidla chodím pravidelně t.j. i letos ve svých 68 letech kdy jsem toto spojila i s preventivní prohlídkou,za doklad na řízení vozidla jsem zaplatila 526,- Kč s tím, že je to letos ještě o 29,- Kč dražší než loni /upozornil Mudr/ shodou okolnotí jsme při diskusi na toto téma došli k závěru,že snad si to lékař určuje sám -padaly tam částky placené jinými kolegy u jiných lékařů od 200,- 250,- já 526,-Kč , skutečně by nás všechny zajímalo jestli je to někde určené nebo si to každý lékař určí sám
Těší mě, že jsem opět po čase narazil na rozumného člověka, prostého jedu intolerance.
Souhlasím stím že by se to mělo spjit s prevantivní prohlídkou a hradit by to měla pojištovna za celí život za mne zaplatila mizivou částku ale platít jsem musel pořát tak proč by nemohla to za mne zaplatit.
Dobrý den, za necelý měsíc mi bude 68 let. Zajímá mne kdy musím jít k lékaři na prohlídku. Ve vyhlášce je že v 68 letech.Znamená to že mohu přijít v první den co je mi 68 až do posledního dne než mi bude 69?
Co jsem pochopil, tak by to mělo být nejdříve půl roku před danými narozeninami a nejdéle v den, kdy ty narozeniny máte. Tyto informace a další důležité, které se týkají povinné zdravotní prohlídky, jsem našel v tomto článku: http://www.nastarakolena.cz/ridic-duchodce-a-pravidelne-lekarske-prohlidky-1075/
Dobrý den, manžel dovršil letos v červnu 70 let ašel na povinnou lékařskou prohlídku. Protože děla řidičský průkaz již v roce 1972 na malý motovykl osovní aouto a motorku nad 50 kubíků tak mu lékař vystavil potvrzení pouze na osobní aouto a malý motocykl. Během měsíce mu přišla výzva z magistrátu ať se dostaví s fotografii a OP a řidičským průkazem, který mu bude odebrán a vystaven pouze na os. automobil a malý motocykl. Mysleli jsme si, že pro policii při kontrole postačí poue doklad od lékaře a ne měnit celý ŘP.
Ve všech informacích se uvádí nehody starších řidíčů a uvádí se nárůsty. Skutečnost však je jiná. Dříve byl zázrak potkat starší řidiče za volantem, prostě staří neměli auta ani na auta peníze. Vposledních letech se aut prodalo násobně více, vlastníci zestárli a stále přibývají noví a to z lidí, kde je auto součást každé rodiny. Nárůst se dá počítat již od sedmdesátých let.Všichni ti experti by měli dodat, ve společnosti je tolik procent seniorů z občanů dospělých, tedy držitelů ŘP a tam porovnávat procenta nehod. Mýlím se, když dodám, že seniorů, kteří jezdí málo, tedy k lékaři a na hroby pozůstalých je stále více a věk se ještě prodlužuje, myslím řidičů s ŘP do posledního dne života. Každý však vyjede a může se naborat. Stejně tak se nedá jednoznačné říkat, že mladí řidiči jsou nebezpečí na silnicích, mnozí jsou lepší, jako profesionálové. Jen se dělá zlá krev mezi mladými a starými.
Omyl. Pokud si vlastník ZP (zbroják) zažádá ve lhůtě 5ti let o jeho prodloužení – nemusí se přezkušovat, ani absolvovat lékařské vyšetření. Pokud tuto lhůtu prošvihne, musí znovu udělat zkoušky.
Nějaké prověrky pro starší řidiče jsou asi nutné, uvědomme si, individuální rozdíly, mezi jednotlivými seniory ale i rozdíly v prostředí, ve kterém se autem pohybují (velkoměsto a přeplněná parkoviště versus vesnice a parkování před chalupou)¨.
Lékařské prohlídky rozhodně nejsou ideální ale nic lepšího nevymyslíme.
Souhlasím. Informace článku nemají žádnou statistickou průkaznost. Správně by to mělo být asi takto: Počet nehod na ujetí 10000 Km podle věkových kategorií. K tomuto srovnání pravděpodobně chybí informace. I když úředníků vypočítávajících přesné součty máme v tomto státě stádo.
kolik stoji prohlitka u lekare protoze si kazdy rika sam jak se mu to hodi je na to nejaka jednotna vyhlaska kolik se ma platit dekuji za odpoved
kolik stoji prohlitka u lekare protoze si kazdy rika sam jak se mu to hodi je na to nejaka jednotna vyhlaska kolik se ma platit dekuji za odpoved
kolik stoji prohlitka u lekare protoze si kazdy rika sam jak se mu to hodi je na to nejaka jednotna vyhlaska kolik se ma platit dekuji za odpoved
musim mit pri jizde mimo republiku prelozeny zdravotni posudek do svetoveho jazyku. Dekuji za odpovet
Nechápu proč musím u lékaře zaplatit v mém případu 500,-kč, když mám právo na bezplatnou preventivní prohlídku po 2 letech.V rámci této prohlídky absolvuji více vyšetření než při lékařské prohlídce řidiče.Zase se někomu dalo vydělat nesmyslně na převážně důchodcích, kteří nemají nazbyt peněz. Ať to někdo vysvětlí, ale logicky.
Je to velice jednoduché, musíte zaplatit, protože se neozvete a raději si stěžujete na místech, kde to nemá absolutně smysl. Všechny tyto prohlídky mají stejný objem vyšetření, jako prohlídka preventivní, která je ze zákona zdarma. Lékaři to samozřejmě nepřiznají a těží z hlouposti lidí, kteří se neumí ozvat.
Dobrý den, chtěl bych vědět, jaký je postih u policejní kontroly pokud nemám lékař.prohlídku.
Děkuji.
Jaký je postih při policejní kontrole, když nemám lékař.zprávu.
Podle mého právního vědomí,můžete jezdit dál,jelikož při normálním provozu bez události a běžné kontrole dokladů řidiče,žádný předpis neuvádí,že musíte mít u sebe doklad o posudku lékařské prohlídky,ovšem s rizikem nebezpečí,že v případě zavinění dopravní nehody se škodou převyšující 1000,-Kč a nebo se zraněním řidiče či spolujezdce se musí volat Policie ČR a té když nepředložíte posudek o zdravotní prohlídce pro daný typ vozidla,tak Vás čekají velké finanční vydání…
Pojišťovna,u které máte zákonné pojištění vozidla,za Vás odškodní postiženého a Vy ji veškeré výdaje budete muset nahradit.
Deseti tisíce či třeba milion korun.
Pořád jsem se nikde nedočetl kolil stojí ta prohlídka to si doktoři určí podle ksichtu nebo jak? Ještě jsem slyšel že po 70 se chodí co rok . Tak jak je to doopravdy ?
15.5.2017. jsem absolvoval lékařskou prohlídku řidičů.Schopen bez omezení v celém rozsahu řidičského průkazu.V říjnu 2017 mi bude 68 let.Jsem povinnen tuto prohlídku absolvovat opět.děkuji.
nic jsem se nedověděl – jdu jinam
cccam server
bonjour great share. I think the most stable iptv servers are those from fishbone cloud I would like to see more posts like this Thanks
Slyšela jsem ,že po 65 roku musí být lékařská prohlídka vždy po dvou letech a že takové nařízení není v celé EU ,jen u nás a že se to zdražilo.co je na tom pravdy?
Prohlídka je jedna věc, ale druhá stránka věci je ta, že tyto lidi mají pomalé reakce, jezdí na silnici jak šneci, blbě uvažují atd… tohle všechno je na silnici nebezpečné a působí to komplikace. Přesto ale prohlídkou prošli.
To máte jako u mě v autobuse psychotesty. Projdou jimi téměř všichni a poté vidíte chování řidičů až nebezpečných k okolí a přesto jezdí a psychotesty mají.
co tak psychotesty, těch psychopatů co stále chvátají a rozčílí je i červená na semaforu…Pražský průměr…Nejčastěji bourali řidiči ve věku 30-39 let, 24,3%.Dále pak se řidiči ve věku 40-49, 14,6% .Na třetím místě jsou řidiči ve věku 25-29 let, 10,8%. U řidičů starších 60 let je to 7%……tak co tady debí.ci plácáte ty své moudra ??? máte patent na řízení nebo si o sobě jen myslíte, že jste ti nejlepší ??….
Nevím,proč bych měl chodit k lékaři na prohlídku jednou za dva roky a platit ji,když jsem u lekaře,jako senior,každé tři měsíce(diabetik)který musí dvakrát do roka na oční kontrolu?To nemluvím o specialistech,neurolog,ortoped atd.,které navštěvuje většina důchodců!Není to jen a jen o penězích?
Nějaká pitomost ne ? U nás jezdí starých lidí a jsou pořád lepší než nějaký nafetovaný nebo ožralý usmrkanec bez papírů !
Můj názor je ten že je to další tah Babišovských politiků jak co nejvíce a nejdříve vtáhnout z lidí peněz ještě než budou důchodci.Lekařská prohlídka placená jako STK
Psychologická a zdravotní prohlídka co 2 roky po získání ŘP .
ja platim za prohlídku 200 kc u praktického lekaře
Tzv. „rizikoví řidiči“ jsou ve všech věkových skupinách a rozhodně nelze konstatovat, že Ti v důchodovém věku jsou nejrizikovější, spíše naopak. A např. v sousedním Rakousku neabsolovují řidiči žádné povinné lékařské prohlídky, protože tam zjistili, že to není třeba, protože vyšší věk není příčinou nárůstu nehodovosti.
Je to celé nesmysl! Jestli takhle bude se blbnout dál s omezením dle kdejakého magora, tak se již budou zabavovat jízdní kola lidem starším 80 ti let hlavně na vesnici. Každý je účastník provozu i chodec kterému je 100 let.
Jen by mně zajímalo který lékař bude prohlížet ty zdrogované mladiky ti nedělají víc škody něž nti senioři.
V ČR není jediný občan, starší 110 roků! Nesmysl, který je v textu, že byl řidičem člověk, narozený v roce 1902, resp. 1903 – tedy starý 117, resp. 116 roků – je nesmysl.
Co tam ten autor píše? Že existuje v ČR řidič, ročník narození 1902, resp. 1903, tedy starý 117, resp. 116 roků? Je to pitomost na kvadrát!
Když je někdo způsobilý pro práci do 65 let, tak je také automaticky způsobilý pro řízení vozu, to je přece jasné
Makat by důchodci mohli do padmutí, ale řídit auto ne. Posle statistiky mají méně havárií než mladí.
Jak je třeba možné, mít povolení k řízení v 86 letech, stačí mít v rodině lékaře!
Letos dovrším 70 let.Pravidelně chodím na kontrolu k očnímu a praktickému lékaři, Praktický s doporučením očního lékaře vystaví doklad za poplatek 300 Kč. Letos mě překvapil ,poplatek za měření u očního lékaře (oční pozadí) 500 Kč.Je to správné? děkují
Dle statistik, největší nehodovost s nejhoršími následky mají řidiči ve věku od 18 do 24 let, kam se na ně hrabou důchodci. Takže starého člověka šikanují a mladého nechají zabíjet či mrzačit sebe a jiné. Jistě stáří omezuje člověka, ale ne jednotně. To znamená, že za to že může starý člověk řídit a účastnit se dopravy jako řidič by měl odpovídat jeho lékař a tak, kontroly by měli být, ale u mladých by měli být taky .
To zase bude rozčilování a emoční hry na city, že přece chudáček dědeček polospepý, polohluchý musí mít jak jezdit do supermarketu… Ne, nemusí. Pokud neplní, mimochodem velice mírné požadavky zdravotní, tak prostě nemá nárok na ŘP. Auto je zbraň a jedinec jedoucí napůl v protisměru, jezdící kruháč protisměrem, protože desítky let odbočoval doleva apod. nemá nárok.
Hlavně že se oddaluje hranice odchodu na důchod. Když budu jako řidič z povolání, budu braný jako penzista???
Nařízení vstupuje v platnost 1. července 2013 ? Poněkud divné…
Zákon je v pořádku, včetně důvodové zprávy, že senioři jsou vystaveni více nemocem než mladí. Ale! Kdo udělal víc nehod? Stařec anebo nezodpovědný alkoholik a feťák? A to nehovořím o bezohlednosti na silnici, což rozhodně nejsou senioři.
Spadám bohužel také do kategorie už těch povinných. Nevidím ale problém ve věkové hranici, nebo nějakém potvrzení, ale v řidičích samých a to je jedno jestli má 20 nebo 70 let. Na lékařské prohlídky by měl chodit každý ve vlastním zájmu. Je dobré znát svůj zdravotní stav, své schopnosti a hlavně názor lékaře. Jediné co mi vadí, je že mohli vymyslet nějakou kartičku, ne papír velikosti A4, který potom nevíte kam dát.
Co je to za aktuální zprávu ???????
Dovršil jsem osmdesátku. Moje nová obvodní lékařka mně poslala na lékařskou prohlídku k psychologovi. Strávil jsem u něho téměř celé dopoledne. Vyšetření, které jsem započal nakreslením libovolného stromu, předcházelo vyplnění asi osmi stránkového dotazníku, potom mně byl předložen list s asi 36 obrázky ( na způsob pexesa ). K nahlédnutí jsem měl 2 minuty a po 5 minutách jsem měl vypsat co nejvíce obrázků, které mi utkvěly v hlavě, následovaly přístroje na řešení dopravních situací, periférní vidění a pohotovostní reakci. V mládí jsem absolvoval vstupní lékařskou prohlídku před nástupem do Vojenského leteckého učiliště v Košicích, byl to oproti nynější pouhý odvar. Za 1200 Kč jsem pro paní doktorku obdržel zprávu, že jsem schopen řídit osobní auto s omezením na na 1 rok a v okruhu 15 km od místa bydliště. A tak po zaplacení dalších 300 Kč p. doktorce mohu rok jezdit po nákupech a doktorech a lékárnách. Býval jsem řidičem z povolání 2. třídy asi 20 roků. Nepřeháníme to ? Vím, že moje reakce už nejsou takové jako za mlada, ale stále se za volantem chovám rytířsky a ohleduplně, což většině mladých chybí.
Je mi 76 let, jezdím 46 let a to bez jediného záznamu na dopravním inspektorátu. Při kontrole policií ještě dostanu poklonu . Tak nevím, o čem se tu bavíte. Když musíme dělat do 70ti let, tak jsme „určitě“zdraví na to, abychom mohli řídit.
J
Pane doktore Pepe. Já jen krátce: můj otec až do své smrti v 89 letech četl bez brýlí a brýle na dálku nikdy neměl a samozřejmě kontroly u očního lékaře absolvoval.
Proboha, ze kdy máte ten článek? Řidiči narozenému v r. 1903 by letos bylo 116 let. Myslím, že tak starého obyvatele ČR ještě neměla a už vůbec ne řidiče.
Tolik keců jsem už dlouho neslyšel,páte přes deváte.Zase to změňte vy magoři tam na hoře a už se v tom nikdo nevyzná
článek poněkud zastaralý
Když je prohlídka nařízena zákonem, tedy vyžaduje ji stát a ne občan, tak by mělo být potvrzení od lékaře zdarma.
Když jedete po silnicí kde platí pravidlo zipu tak se nestačite divit co to jezdí za řidiče. Ti by měli jít všichni na lékařskou prohlídku.
S novým zákonem? Který vyšel v platnost v roce 2013???
Co tak přestat recyklovat staré články?
Je to napsané tak, jako by ta změna byla letos.
Já to považuju za nesmyslné šikanování seniorů. Lékaři zaplatím za to, aby mi vydal potvrzení. Ani jeden z nás nemá zájem na objektivním posouzení skutečného stavu. Já chci řídit, lékař si chce udržet pacienta, platby na hlavu od ZP nejsou zanedbatelné. Osobně celý systém nazývám „daň ze stáří“.
Nejvíc se mi líbí zmínka o statistice kde se nezmiňuje věk řidiče který nehodu zavinil . Stejné jako v TV zprávách kdy v reportáži zdůrazňují věk jen u seniorů !!! Statistiky jsou pak skreslené a diskriminující !!!
Sám jsem řidič ve věku 80 let, podrobuji se lékařským prohlídkám pravidelně, jak je to stanoveno zákonem. Samozřejmě za dva roky od prohlídky nastávají zdravotní změny a sám řidič by měl vědět zda může bezpečně jet a zda nikoliv. Navíc máme my, senioři výhodu ve slevu na jízdném ve veřejné dopravě, proto já osobně když mohu jet na delší trasu, tak jedu vlakem nebo autobusem. To, že nejsou řidiči prověřování z pravidel silničního provozu považuji za chybu. Vidím kolem sebe, zejména však mladé řidiče, kteří nerespektují nejen pravidla, ale ani takové zásady, jako je kontrola vozidla před jízdou (tedy světla, brzdy, ale i odmrazení skel a odstranění sněhu ze střechy auta. A dokonce znám jednu „dámu“ která nekontroluje ani stav provozních kapalin a tak se jí občas stane, že nezkontroluje olej a „zadřela“ si motor. Omezení starších řidičů bych také viděl v tom, že jim omezíme jízdu na frekventovaných komunikacích (dálnice) a omezíme také okruh jízdy (jen v rámci kraje anebo v rámci města). Doporučoval bych také, aby při závažnějších přestupcích byli prověřovaní formou testu z pravidel silničního provozu. Sám se musím pochlubit tím, že za 60 let co jezdím nemám záznam o dopravním přestupku a neměl jsem ani DN. Přesto cítím, že mi při jízdě radí manželka (v složitějších situacích a zejména při couvání). Závěrem uvedu, že jsem několik let vyučoval v autoškole.
Já bych se zaměřil i hlavně na to kdo a jak dostal vůbec řidičské oprávnění neboť na cestách se potkávám stále více s řidiči co neznají vyhlášku a nebo jsou podle sebe ti nejlepší řidiči na světě !!!
A takových mladších a mladých co zaviní smrt je stále víc
Když můžeme do 65 let chodit do práce, musíme mít taky řidičáky. Co ten, který musí do práce dojíždět? A jako nezřízená čuňata jezdí většinou mladší ročníky. Jezdím denně a to, co vidím na silnici, je předzvěst apokalypsy.
Na žádné prohlídky nejdu. Jezdím bez nich. Až budou muset chycení freťáci a alkhlici, povině chodit na léčení, já půjdu na lékařsku prohlídku. Jinak to vidím jak šikanu určité skupiny lidí.
Jedná se o zcela protiústavní diskriminaci lidí kvůli věku. Pokud stát nedodržuje ani vlastní základní zákon, proč bychom měli dodržovat zákony my? Jestli stát myslí, že jsou povinné prohlídky třeba, musí být pro všechny řidiče bez ohledu na věk. Vůbec bych se tomu nebránil.
Celkový počet řidičů bez rozdílu věku v r. 2018 byl podle údajů MD 6 078 136 osob.
Výpočet nehodovosti bez rozdílu věku 6 078 136 : 104 764 = 58
1 (slovy jedna) zaviněná nehoda připadá na 58 řidičů bez rozdílu věku
3) Poměr zaviněné nehodovosti řidičů seniorů a řidičů bez rozdílu věku 260,9 : 58 = 4,498
Z uvedeného jasně vyplývá, že zaviněná nehodovost řidičů seniorů je 4,5 x nižší než průměrná nehodovost všech řidičů bez rozdílu věku a řidiči senioři tedy statisticky výrazně snižují celkovou nehodovost. Za to chcete seniory trestat?
Při vší úctě – k těmto výsledkům měli dospět i vaši experti. Stačí k tomu elementární matematika ZŠ.
Vyžeňte zkušené, zodpovědné a opatrné řidiče seniory ze silnic a statisticky se vám nehodovost zbývajících řidičů neseniorů zvýší tak, že se budete divit.
Jaká je platnost potvrzení dokladu o zdravotní způsobilosti řidiče po 70 letech.Je to dva roky po vydání dokladu,nebo k datu narození.Příklad:
doklad byl vydán např.15.1.2014 a datum narození 10.5.2014.Platí do do 9 5,2016 nebo do 14.1.2016
kazdy ma vedet jak na tom je jezdil jsem 45 roku jako profik az to nepude tak to sam skoncim
Lékařská prohlídka mi koncí v červnu 2020. Mám v dnešní době obtěžovat lékaře nebo bude potvrzení prodlouženo ?
Kdo mi vystaví potvrzení k řízení vozidla při dovršení 65 let v současné pandemii koronavirem Covid-19, když obvodní lékařka pro nedostatek ochranných pomůcek neordinuje?????